تهران کی بارانی می‌شود؟
کد خبر: ۲۵۸۳۳۱
تاریخ انتشار: 2022 October 02    -    ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
 سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور از نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر طی آخر هفته خبر داد.

 سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور از نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر طی آخر هفته خبر داد.

 
 

 براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های مازندران، گلستان و ارتفاعات واقع در شرق تهران و سمنان ابرناکی، وزش باد و بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. در ساعات بعدازظهر در شمال هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

همچنین در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک ادامه خواهد داشت.

فردا دوشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم می‌شود و در نوار شمالی افزایش دما و در نوار شرقی کاهش وزش باد روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب فردا در ارتفاعات شمال هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس افزایش ابر و رگبار موقتی پیش‌بینی می‌شود.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جو آرام و پایداری در سراسر کشور حاکم است، روز پنجشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران ابرناکی و بارش باران همراه با کاهش نسبی دما آغاز شده و دریای خزر مواج می‌شود.

آسمان تهران امروز نیمه ابری در برخی ساعات همراه با بارش پراکنده و وزش باد با احتمال گردوخاک پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای پایتخت طی امروز ۲۸ درجه بالای صفر خواهد بود. همچنین سرعت وزش باد جنوب-جنوب غربی در تهران ۱۱ تا ۲۶ کیلومتر در ساعت است.

ایلنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار