بروس ویلیس چهره‌اش را فروخت
کد خبر: ۲۵۸۲۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2022 October 02    -    ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
 بروس ویلیس اولین ستاره ی هالیوود است که تصویر چهره ی خود را به منظور ساخت دیپ فیک با آن می فروشد.

 بروس ویلیس اولین ستاره ی هالیوود است که تصویر چهره ی خود را به منظور ساخت دیپ فیک با آن می فروشد.

 
 

بروس ویلیس چهره‌اش را فروخت

ویلیس با نقش های سینمایی و تلویزیونی مختلف خود طی ۴۰ سال گذشته شناخته می شود. او کار بازیگری را در سال ۱۹۸۵ با سریال Moonlighting آغاز کرد. بعد از آن، در سال ۱۹۸۸ با نقش اکشن ماندگار «جان مک کلین» در فیلم «جان سخت» (Die Hard) وارد سینما شد و این نقش را در ۴ دنباله ی این فیلم هم تکرار کرد. ویلیس در سال های پایانی فعالیت حرفه ای خود، در فیلم های کم هزینه ی تلویزیونی زیادی نقش آفرینی کرد.

چندی قبل در سال جاری میلادی، خانواده ی ویلیس اعلام کردند او به دلیل ابتلا به بیماری آفازی یا زبان پریشی از بازیگری کناره می گیرد. این بیماری عصبی توانایی فرد برای خواندن، گوش دادن و صحبت کردن را تحت تأثیر قرار می دهد، امری که به ویژه برای یک بازیگر تأثیرگذار است چون بازیگرها باید دیالوگ های خود را حفظ کنند و از بر بگویند.

در حالی که تصور می شد مبتلا شدن ویلیس به این بیماری و بازنشستگی وی متعاقب آن به این معنا است که تماشاگران دیگر هرگز این بازیگر را در قاب تصویر نخواهند دید، احتمالاً به دلیل پیشرفت فناوری دیپ فیک اینگونه نخواهد شد.

این بازیگر با امضای قراردادی حق استفاده از تصویر چهره ی خود در ساخت دیپ فیک را به طور رسمی به یک شرکت آمریکایی فروخت. بر اساس این قرارداد، شرکت مذکور اجازه ی ساخت یک «قل دیجیتالی» از ویلیس برای استفاده در فیلم ها را یافته است.

آیا بروس ویلیس با کمک فناوری دیپ فیک در فیلم ها و سریال ها حضور خواهد یافت؟

ویلیس در سال ۲۰۲۱ با استفاده از فناوری دیپ فیک در ویدئوی تبلیغاتی یک شرکت ارائه ی خدمات تلفنی روسی به نام Megafon حضور یافت. او بدون حتی حاضر شدن سر صحنه ی فیلمبرداری در این تبلیغ حضور یافته بود و چهره اش به صورت دیجیتالی به بازیگر دیگری پیوند زده شده بود. ویلیس در بیانیه ای رضایت خود را از این پروژه ابراز کرد، چرا که به گفته ی خودش، فرصت بازگشت را به او بخشیده بود.

جدا از آن ویدئوی تبلیغاتی، روشن نیست که آیا کنترل تصویر چهره ی ویلیس به طور کامل به دیپ فیک داده شده یا تصمیم گیری درباره ی نحوه ی استفاده از آن در آینده با خود او خواهد بود. با به پایان رسیدن دوران حرفه ای ویلیس، این امر می تواند راهی برای ادامه ی فعالیت این بازیگر باشد.

با توجه به رشد فناوری دیپ فیک در سال های اخیر، نگرانی های فزاینده ای از منظر اخلاقی درباره ی بازسازی تصویر چهره ی افراد در قاب تصویر وجود دارد. برخی به آن به چشم راه خوبی برای به فراموش نشدن بازیگران محبوب نگاه می کنند اما برخی آن را بی احترامی به میراث آن شخص می دانند. در خصوص ویلیس، این بازیگر خود اجازه ی این کار را صادر کرده است، بنابراین شاید دلیلی برای نگرانی وجود نداشته باشد. پتانسیل فناوری دیپ فیک پیش از این توسط فرانشایز «جنگ ستارگان» (Star Wars) در فیلم و سریال های Rogue One، The Mandalorian و The Book of Boba Fett به رخ کشیده شده بود. به همان صورت، قل دیجیتالی ویلیس هم می تواند در نقش «جان مک کلین» در فیلم جدید «جان سخت» در قاب تصویر بدرخشد.

روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
12
7
کف گیر آقای ویلیس خورده ته دیگ
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
اینطور نیست. این بنده خدا دچار بیماری aphasia شده که امکان حرف زدن و جمله بندی درست را از دست داده که به دلیل زوال قسمتی از مغز هست که مربوط به جمله سازی و زبان هست. این فناوری بهش این امکان را میده تا همچنان به شکلی به بازیگری ادامه بده و بله در کنارش یک پولی هم دربیاره که سربار بقیه نباشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
8
0
این هم یک نوع بت پرستی است! هرشخصی اگرذات خوبی داشته باشد برای همیشه آدم خوبی است،حالااگرمهارتی هم داشته باشدنورعلی نوراست ولی چسبیدن به یک چهره وشخصیت خاص خود مانعی است برای فعالیت گسترده تر نیروهای جوان وتازه نفس با فکروخلاقیتهای جدید زندگی یعنی زنده وتازه بودن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار