طرز تهیه کوکی رژیمی، حس خوب خوردن شیرینی
کد خبر: ۲۵۸۱۳۷
تاریخ انتشار: 2022 October 01    -    ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کوکی نوعی نان شیرینی بیسکوییتی است است که بافت بسیار تردی دارد و می‌توان گفت یک شیرینی بین‌المللی پرطرفدار است. جالب است بدانید که این شیرینی خوشمزه برای اولین بار در قرن هفتم و در شهر سیستان ایران پخته شد. کوکی که دستور پخت بسیار ساده‌ای دارد، بین کودکان یک خوراکی محبوب است؛

طرز تهیه کوکی رژیمی، حس خوب خوردن شیرینی

طرز تهیه کوکی رژیمی، حس خوب خوردن شیرینی«تابناک با تو» -‌ کوکی از جمله شیرینی‌های خوشمزه و پرطرفدار است که دستور پخت ساده‌ای دارد. در این مطلب با طرز تهیه یک کوکی رژیمی خوشمزه و سالم همراه ما باشید.

کوکی نوعی نان شیرینی بیسکوییتی است است که بافت بسیار تردی دارد و می‌توان گفت یک شیرینی بین‌المللی پرطرفدار است. جالب است بدانید که این شیرینی خوشمزه برای اولین بار در قرن هفتم و در شهر سیستان ایران پخته شد. کوکی که دستور پخت بسیار ساده‌ای دارد، بین کودکان یک خوراکی محبوب است؛ همچنین برای پذیرایی هم از آن استفاده می‌شود. کوکی‌ها در انواع شکلاتی، وانیلی، پرسی، مغزدار، یخچالی، رولی، میله‌ای و... تهیه می‌شوند که هر کدام طعم خاص خود را دارند.

بسیاری از افرادی که دچار اضافه وزن یا بیماری‌هایی مانند دیابت هستند، منع مصرف شیرینی‌جات دارند و به همین دلیل نمی‌توانند از طعم خوب کیک و شیرینی لذت ببرند؛ اما شیرینی‌های رژیمی که با شیرین کننده‌های طبیعی مثل عسل و یا شیره میوه‌ها تهیه می‌شوند، می‌توانند حس خوب خوردن یک شیرینی خوشمزه را برای این افراد به همراه داشته باشند. کوکی رژیمی یکی از انواع همین شیرینی‌هاست که برای شیرین کردن آن از قند طبیعی شیره انگور استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه کوکی شکلاتی همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کوکی رژیمی

آرد سفید شیرینی: یک و نیم پیمانه
تخم مرغ: ۱ عدد
کره: ۱۰۰ گرم
شیره انگور: نصف پیمانه
پودر دارچین: نصف قاشق چای‌خوری
مغز گردوی خرد شده یا کشمش: نصف پیمانه
بکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری
وانیل: نوک قاشق چای‌خوری

نکات مربوط به مواد اولیه

طرز تهیه کوکی رژیمی، حس خوب خوردن شیرینی

نکات مربوط به شیره انگور

شیره انگور یا دوشاب یک ماده شیرین و غلیظ است که معمولا از انگور‌های شیرین تهیه می‌شود. شیره انگور طبع گرمی دارد و مصرف آن در پاییز و زمستان بسیار توصیه می‌شود. این ماده مغذی سرشار از ویتامین‌های گروه C، B، A و مواد معدنی مثل کلسیم، پتاسیم، آهن و منیزیم است. شیره انگور همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

شیره انگور مرغوب باید طعم شیرین انگور را داشته باشد و شیرینی غیر طبیعی نشان دهنده نامرغوب بودن شیره است. همچنین شیره انگور مرغوب باید غلیظ باشد. شیره انگور‌های سنتی معمولا تیره رنگ هستند؛ زیرا با حرارت مستقیم تهیه می‌شوند. در مقابل بعضی از شیره‌ها مثل شیره انگور ملایر قهوه‌ای روشن هستند؛ بنابراین رنگ شیره انگور برای تشخیص مرغوب بودن آن ملاک مناسبی نیست. شیره انگور مرغوب نباید طعم پوسیدگی انگور یا ترشیدگی داشته باشند. سعی کنید شیره انگور را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

نکات مربوط به آرد شیرینی

طرز تهیه کوکی رژیمی، حس خوب خوردن شیرینی

نکته مهمی که باید در مورد آرد به آن توجه کنید، کیفیت آرد‌های موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند. به همین دلیل متناسب با کیفیت آرد ممکن است میزان آن کم‌تر یا زیاد‌تر از مقداری شود که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد شیرینی درحال سفت شدن است؛ ولی هنوز مقداری از آرد باقی مانده است؛ یعنی آردی که اضافه کرده‌اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید مواد شیرینی هنوز به آن غلظتی که باید برسد، نرسیده است؛ یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همیشه مقدار آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این مقدار با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد شود.

طرز تهیه کوکی رژیمی

طرز تهیه کوکی رژیمی، حس خوب خوردن شیرینی

۱ ـ برای شروع کار آرد شیرینی و بکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید و کنار بگذارید.۲ ـ کره را که از یک ساعت قبل از یخچال خارج کرده‌اید و به دمای محیط رسیده است، داخل یک کاسه مناسب بریزید؛ سپس تخم مرغ، وانیل، پودر دارچین و شیره انگور را به آن اضافه کنید و با قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

۳ ـ در این مرحله آرد شیرینی و بکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط کرده‌اید، طی سه مرحله به مایه کوکی اضافه کنید و آرام هم بزنید تا آرد کاملا در مایه کوکی مخلوط شود. در آخر گردوی خرد شده را به خمیر کوکی اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید.

۴ ـ خمیر آماده را داخل کیسه فریزر بریزید و در کیسه را کاملا ببندید. کیسه خمیر را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا خمیر استراحت کند.

۵ ـ بعد از این مدت زمان خمیر را از یخچال خارج کنید و کمی ورز بدهید؛ سپس با خمیر گلوله‌هایی به اندازه گردو درست کنید. کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و گلوله‌های کوکی را با فاصله از هم داخل سینی فر بچینید. سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه که از قبل آن را گرم کرده‌اید، بگذارید تا کوکی‌ها بپزند. بعد از پخت کوکی‌ها را از فر خارج کنید و اجازه بدهید کاملا خنک شوند؛ سپس آن‌ها را داخل ظرف سرو بچینید و با چای یا قهوه میل کنید، نوش جان.

منبع: فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار