این خشکبار را بخورید تا بیماری قلبی نگیرید
کد خبر: ۲۵۷۸۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 September 27    -    ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
محققان دانشگاه مینه‌سوتا دریافتند افرادی که گردو مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که گردو نمی‌خورند، با خطر کمتر بیماری قلبی روبرو هستند.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که گردو مصرف می‌کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی بوده و عادات غذایی سالم‌تری دارند.

 
 

مغزی‌جات آجیلی، از جمله گردو، به طور کلی بخشی از یک رژیم غذایی سالم در نظر گرفته می‌شود، زیرا سطح بالایی از پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم دارند.

این خشکبار را بخورید تا بیماری قلبی نگیرید

محققان دانشگاه مینه‌سوتا دریافتند افرادی که گردو مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که گردو نمی‌خورند، با خطر کمتر بیماری قلبی روبرو هستند.

تیم تحقیق همچنین گزارش داد که گردو خواران به طور کلی رژیم غذایی سالم‌تری دارند، اضافه وزن کمتری داشته و از فعالیت بدنی بیشتری در مقایسه با افرادی که گردو نمی‌خورند بهره‌مند هستند.

«لورن سپه»، عضو تیم تحقیق، توضیح داد: «گردو سرشار از چربی‌های سالم، آنتی اکسیدان‌ها و همچنین چندین ماده معدنی ضروری است. گردو در مقایسه با سایر آجیل‌ها فواید سلامتی بیشتری دارد، زیرا حاوی بالاترین میزان اسید‌های چرب امگا ۳ در بین سایر آجیل‌هاست.»

اسید‌های چرب امگا ۳ به طور طبیعی ضد التهاب هستند. همچنین نشان داده شده است که آن‌ها سطح تری گلیسیرید و نتیجتاً تشکیل پلاک را کاهش می‌دهند، که مکانیزمی است که براساس آن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کاهش می‌یابد.

سپه افزود: «میکروبیوم‌های سالم روده با کاهش سطح التهاب مرتبط است، که خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد، همچنین نمایه چربی را بهبود می‌بخشد، خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک را کاهش می‌دهد، و دارای بسیاری از فواید سلامتی دیگر است.»

تیم تحقیق در این مطالعه، داده‌های ۳۰۲۳ شرکت کننده را بررسی کرد که شامل ۳۵۲ گردو خور، ۲۴۹۴ آجیل دیگر خور و ۱۷۷ غیر آجیل خور بودند.

پس از بررسی اندازه‌گیری‌های فیزیکی و بالینی پس از ۳۰ سال، محققان دریافتند افرادی که گردو می‌خورند با فاکتور‌های پرخطر کمتر بیماری قلبی روبه‌رو هستند:

*شاخص توده بدنی پایین‌تر

*دور کمر کمتر

*فشار خون پایین‌تر

*سطح تری گلیسیرید خون کمتر

محققان همچنین به این نتیجه رسیدند افرادی که گردو مصرف می‌کنند رژیم غذایی سالم‌تری دارند، وزن کمتری اضافه می‌کنند، غلظت گلوکز خونشان در حالت ناشتا کمتر است و فعالیت بدنی بیشتری دارند.

مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Russian Federation
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
1
0
لطفا در مورد درمان و سلامتی تیتر مضحک نذارید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار