مراسم تشییع خاکستر شینزو آبه
کد خبر: ۲۵۷۸۸۷
تاریخ انتشار: 2022 September 27    -    ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
ژاپن میزبان مراسم خاکسپاری ملی شینزو آبه، نخست‌وزیر مقتول این کشور است؛ مراسمی که برگزاری آن با جنجال بزرگی روبرو شده است.

مقامات ژاپنی و خارجی روز سه شنبه در مراسم تشییع جنازه شینزو آبه، نخست وزیر ترور شده حضور یافتند. در حالی که صف‌های طولانی مردم ژاپن برای ادای گل و دعا جمع شده بودند.

 
 

خاکستر شینزو آبه که توسط همسرش آکی آبه حمل می‌شد، به مکان مشهور بودوکان در توکیو رسید. خودروی حامل خاکستر او از خانه‌اش در پایتخت حرکت کرده و به بودوکان رسید.

در خارج از بودوکان، هزاران ژاپنی هنگام ورود خاکستر در صف ایستادند و منتظر تحویل گل و خواندن دعا بودند.

شینزو آبه که در سال ۲۰۲۰ میلادی قدرت را ترک کرده بود، در۸ ژوئیه سال جاری میلادی در وسط یکی از خیابان‌های شهر نارا واقع در غرب ژاپن، در جریان یک برنامه انتخاباتی به ضرب گلوله تتسویا یاماگامی ۴۱ ساله کشته شد.

بدن او چند روز پس از مرگش، طی مراسمی خصوصی در معبدی در توکیو سوزانده شد و قرار است کوزه حاوی خاکستر او نیز امروز در جریان مراسم تدفین ملی به خاک سپرده شود.

در جریان برگزاری این مراسم که به ابتکار دولت و با حضور حدود ۴۳۰۰ میهمان داخلی و بین‌المللی از کشور‌های دوست و همسایه ژاپن برگزار می‌شود، هیچکدام از رهبران گروه هفت شرکت نمی‌کنند، اما کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا حضور دارد. از دیگر میهمانان این مراسم می‌توان به رؤسای جمهور ویتنام و فیلیپین، همچنین نخست‌وزیران هند و استرالیا اشاره کرد.

بر این اساس روز سه‌شنبه در توکیو تدابیر امنیتی در بالاترین سطح به اجرا گذاشته شد، بسیاری از جاده‌ها و خیابان‌ها بسته شدند و هزاران پلیس یونیفرم پوش نیز در مسیر‌های اصلی منتهی به مکان برگزاری مراسم مستقر شدند.

این مراسم در حالی برگزار می‌شود که بخش قابل توجهی از جمعیت ژاپن به شدت با آن مخالف هستند و قصد دارند امروز اعتراضات گسترده‌ای در سراسر ژاپن برگزار کنند.

دولت ژاپن در اوایل سپتامبر اعلام کرد که هزینه مراسم تدفین ملی شینزو آبه حدود ۱.۷ میلیارد ین (۱۲ میلیون یورو) خواهد بود که بسیار بیشتر از ۲۵۰ میلیون ینی است که در ابتدا اعلام شده بود.

قرار است بخش قابل توجهی از این مبلغ، صرف تدابیر امنیتی مراسم همچنین مهمان نوازی از شمار قابل توجه مهمانانی شود که از دیگر کشور‌ها رهسپار ژاپن شده‌اند.

مراسم تشییع خاکستر شینزو آبه

مراسم تشییع خاکستر شینزو آبه

مراسم تشییع خاکستر شینزو آبه

مراسم تشییع خاکستر شینزو آبه

مراسم تشییع خاکستر شینزو آبه

مراسم تشییع خاکستر شینزو آبه

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار