روتین پوست چرب، این محصولات برای پوست چرب مناسب نیستند
کد خبر: ۲۵۷۸۳۷
تاریخ انتشار: 2022 September 27    -    ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
روتین پوست چرب باید شامل شست‌وشوی ملایم صورت و استفاده از مرطوب‌کننده‌های سبک (یک‌بار صبح و یک‌بار شب) باشد. بعضی از محصولات در نگاه اول واقعا وسوسه‌کننده هستند، اما اسکراب‌ها و لایه‌بردارهای غلیظ و خشن یا محصولات حاوی الکل زیاد به‌هیچ‌وجه برای پوست چرب مناسب نیستند.

روتین پوست چرب | این محصولات برای پوست چرب مناسب نیستند

روتین پوست چرب | این محصولات برای پوست چرب مناسب نیستند«تابناک با تو» -‌ روتین پوست چرب باید شامل شست‌وشوی ملایم صورت و استفاده از مرطوب‌کننده‌های سبک (یک‌بار صبح و یک‌بار شب) باشد. بعضی از محصولات در نگاه اول واقعا وسوسه‌کننده هستند، اما اسکراب‌ها و لایه‌بردارهای غلیظ و خشن یا محصولات حاوی الکل زیاد به‌هیچ‌وجه برای پوست چرب مناسب نیستند.

کسانی که پوست چرب دارند، صبح‌ها با صورتی کاملا چرب و روغنی از اتاق خواب بیرون می‌آیند، درحالی که کاملا از این اتفاق ناراحت هستند. اولین کاری که به ذهن این افراد می‌رسد، استفاده از قوی‌ترین و غلیظ‌ترین محصولات برای پاک کردن این سطح آزاردهنده از چربی پوست است. اما چنین کاری به‌هیچ‌وجه درست نیست.

رژیم مراقبت از پوست چرب باید شامل شست‌وشوی ملایم صورت و استفاده از مرطوب‌کننده‌های سبک (یک‌بار صبح و یک‌بار شب) باشد. بعضی از محصولات در نگاه اول واقعا وسوسه‌کننده هستند، اما اسکراب‌ها و لایه‌بردارهای غلیظ و خشن یا محصولات حاوی الکل زیاد به‌هیچ‌وجه برای پوست چرب مناسب نیستند.

استفاده از چنین محصولات فقط باعث نتیجه معکوس خواهد شد. بنابراین یک شوینده ملایم، سبک و بدون روغن و همچنین یک لوسیون سبک و غیرجوش‌زا انتخاب کنید تا هرگز دچار مشکلاتی مانند انسداد روزنه‌های پوستی نشوید.

آن دسته از شوینده‌های صورت یا ماسک‌های صورتی که حاوی ترکیب طبیعی و ذرات برگرفته از خاک رس هستند هم به جذب چربی اضافی پوست کمک می‌کنند.

روتین روزانه و شبانه شست‌وشوی صورت

روتین روزانه و شبانه مراقبت از پوست باید همیشه با شستن و پاکسازی صورت شروع شود. بسته به میزان چربی پوست صورت، باید از شوینده‌هایی استفاده کنید که درصد کمی از اسید گلیکولیک یا اسید سالیسیلیک دارند. این محصولات انسداد روزنه‌های پوستی را برطرف می‌کنند و احساس راحتی و طراوت را به پوست صورت بازمی‌گردانند.

برای اینکه پاکسازی پوست صورت در سطح عمیق‌تری انجام بگیرد، قبل از شروع شست‌وشوی صورت ابتدا با آب ولرم دوش بگیرید تا روزنه‌های پوستی کمی بیشتر از حالت عادی باز شوند.

روتین پوست چرب | این محصولات برای پوست چرب مناسب نیستند

ضرورت استفاده از مرطوب‌کننده، حتی برای پوست چرب

برخلاف تصورات رایج، استفاده از مرطوب‌کننده ذاتا باعث افزایش چربی پوست نمی‌شود و درنتیجه حتی پوست‌های چرب هم به مرطوب‌کننده متناسب با شرایط خودشان نیاز دارند. عدم استفاده از مرطوب‌کننده باکیفیت، آسیب‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد و باعث مشکل کم‌آبی پوست می‌شود، درحالی که همین روند به‌مرور زمان می‌تواند باعث شکل‌گیری نشانه‌های پیری پوست گردد.

بنابراین افراد دارای پوست چرب هم روزانه باید از یک مرطوب‌کننده سبک و بدون روغن و البته مات‌کننده استفاده کنند که ترجیحا SPF 30 یا بالاتر هم داشته باشد. این محصول ساده، حالت چرب‌شدگی غیرعادی پوست را به حداقل می‌رسانند زیرا از پوست در برابر عوامل زیست‌محیطی به‌خوبی محافظت می‌کند. شب‌ها قبل از خواب هم از یک محصول شبانه در قالب لوسیون‌های سبک یا محصولات برپایه ژل استفاده کنید.

پوست صورت را دستکاری نکنید

همیشه دست‌های خودتان را از پوست صورت و همچنین موهای سر دور نگه دارید و عادت دستکاری کردن پوست صورت را کنار بگذارید. چربی‌های طبیعی به‌واسطه همین دستکاری سر و صورت به‌راحتی می‌توانند بین موهای سر و پوست صورت منتقل شوند و مشکلاتی مانند انسداد روزنه‌های پوستی و افزایش ترشحات چربی پوست را به‌دنبال داشته باشند.

افراد دارای پوست چرب باید سطوح تلفن همراه، تلفن خانه، هدفون و وسیله‌های مشابه را هرروز تمیز کنند. تعویض روبالشی‌ها نیز باید هر هفته انجام بگیرد تا احتمال انتقال چربی پوست و دیگر آلودگی‌ها به حداقل برسد.

منبع: همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار