تصاویری از خاص‌‎ترین و نادرترین زن کره زمین
کد خبر: ۲۵۷۵۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 September 24    -    ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
رومیسا گلگی ۲۵ ساله، اهل ترکیه، به طرز باورنکردنی بیش از ۲ متر قد دارد و دارای یک اختلال ژنتیکی نادر به نام سندرم ویور است که باعث رشد اینچنین او می شود. بلند قدترین زن جهان، قبلاً نام خود را به عنوان بلند قدترین نوجوان زنده در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده است.

رومیسا گلگی ۲۵ ساله، اهل ترکیه، به طرز باورنکردنی بیش از ۲ متر قد دارد و دارای یک اختلال ژنتیکی نادر به نام سندرم ویور است که باعث رشد اینچنین او می شود. بلند قدترین زن جهان، قبلاً نام خود را به عنوان بلند قدترین نوجوان زنده در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده است.

 

در ماه فوریه، تایید شد که گلگی علاوه بر رکورد بلند قدترین زن جهان، دو رکورد دیگر از جمله طولانی ترین انگشت یک زن زنده با ۱۱ سانتیمتر و بلندتر ترین کمر یک زن زنده با ۶۰ سانتیمتر را نیز در رکوردهای جهانی گینس ثبت کرده است. دست راست او با ۲۵ سانتیمتر و دست چپش با ۲۴.۵ سانتیمتر، برای او رکورد بزرگترین دست های یک زن را نیز به همراه داشته است.

تصاویری از خاص‌‎ترین و نادرترین زن کره زمین

گلگی گفت که آزارهایی که به خاطر قدش از دیگران دیده، او را قوی تر کرده است. این دختر ۲۵ ساله به امید آگاهی بخشی درمورد افرادی با مشکلات مشابه، به آموزش مردم روی آورده است. او گفت: «متفاوت بودن را دوست دارم»

 

او می‌گوید که قدش دسترسی آسان به جاهای بلند را فراهم می‌کند و تاکید می کند: «از بالا به مردم نگاه کردن چیز بدی نیست»
او مرتباً در مورد وضعیت خود در اینستاگرام پست می گذارد.

تصاویری از خاص‌‎ترین و نادرترین زن کره زمین

او یک بار نوشت: «من با منحصر به فرد بودن جسمانی شدید متولد شدم. می خواهم تا آنجا که ممکن است ویژگی هایم را بشناسم و از آنها تجلیل کنم، به این امید که الهام بخش افرادی باشم که به نسبت عموم مردم، تفاوت های ظاهری مشهودی دارند و آنها را تشویق کنم که همین کار را انجام دهند و خودشان باشند.»

گلگی به دلیل شرایط نادر خود از محدودیت حرکتی رنج می برد و هنگام راه رفتن خشکی بدنش او را آزار می دهد. او همچنین در بلع و تنفس نیز مشکل دارد. این جوان ۲۵ ساله برای رفت و آمد از ویلچر و واکر استفاده می کند.

روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
0
14
خدا همه بیماران را شفا دهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
0
9
خدا صبرش بده.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار