زمان احتمالی رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ
کد خبر: ۲۵۷۵۰۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2022 September 23    -    ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
وب سایت گجت نیوز با اشاره به اختلال در دسترسی به شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و واتساپ زمان احتمالی رفع فیلترینگ این دو پیام‌رسان را بررسی کرده است.

وب سایت گجت نیوز با اشاره به اختلال در دسترسی به شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و واتساپ زمان احتمالی رفع فیلترینگ این دو پیام‌رسان را بررسی کرده است.

 
 

زمان احتمالی رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ

در بخشی از این گزارش آمده:

* از روز گذشته، اختلالات شدیدی در اتصال اینترنت کاربران به وجود آمده و از سوی دیگر، شبکه های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ نیز فیلتر شده‌اند. در حال حاضر کاربران ایرانی فقط با فیلترشکن امکان دسترسی به این شبکه های اجتماعی را دارند. در واقع اکنون فقط اپلیکیشن های ایرانی در حوزه پیام رسان‌ها و شبکه های اجتماعی آزاد هستند و تمام شبکه های اجتماعی خارجی در ایران مسدود شده‌اند.

* به گزارش خبرگزاری‌ها، تصمیم فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ از سوی شورای امنیت کشور گرفته شده است. این در حالی است که در اوایل دیروز، اپراتورهای تلفن همراه و وزیر ارتباطات موضوع اعمال محدودیت در اینترنت و شبکه های اجتماعی را تکذیب کرده بودند. عیسی زارع پور گفته بود در برخی نقاط و برخی ساعات محدودیت‌های مقطعی وجود داشته که برطرف شده است و در حال حاضر شبکه ارتباطی هیچ مشکلی از نظر سرعت و کیفیت ندارد.

* اما حالا این سوال به وجود آمده که اینستاگرام و واتساپ چه زمانی رفع فیلتر می‌شوند؟ با توجه به این که شورای امنیت به خاطر مسائل امنیتی تصمیم به فیلتر کردن اینستاگرام و واتساپ گرفته و همچنین با توجه به گفته‌های وزیر ارتباطات، این احتمال وجود دارد که فیلترینگ این شبکه های اجتماعی موقتی باشد. خبرگزاری تسنیم هم در گزارشی از موقتی بودن مسدودسازی‌ها خبر داده بود. خبرگزاری برنا هم مدعی شد که مشکل قطعی اینترنت در آخر هفته جاری برطرف می‌شود، اما در خصوص این که محدودیت‌های اینستاگرام، واتساپ و برخی سرویس‌های دیگر چه زمانی مرتفع خواهد شد، توضیحی نداده است.

* در هر صورت برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که فیلترینگ Instagram و Whatsapp پس از آرام شدن اوضاع برداشته خواهد شد، اما برخی افراد نیز به خلاف این موضوع اعتقاد دارند. تعدادی از فعالان رسانه‌ای معتقدند که محدودیت و فیلترینگ اینستاگرام ادامه خواهد داشت، اما احتمالا محدودیت‌های سرویس‌های گوگل و واتس اپ در روزهای آینده برطرف می‌شود.

* با این حال قطعا تا آرام شدن اوضاع و فروکش کردن اعتراضات خیابانی، اینستاگرام و واتس اپ همچنان فیلتر باقی خواهند ماند و پس از عادی شدن شرایط باید منتظر بمانیم و ببینیم چه تصمیمی درباره ادامه فعالیت شبکه های اجتماعی خارجی در ایران می‌گیرند.

* با توجه به گره خوردن این شبکه های اجتماعی با اقتصاد، کسب و کار، زندگی و ارتباطات کاربران عدم دسترسی به شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زززز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
2
3
کاش زودتر رفع بشه کاره من با اینستا هستش و الان چندروزه از کارم افتادم
پری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
2
5
اینستا وصل نشه خودمو میکشم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
1
9
بابا زندگیمون رو هواس کار بار کلاس تمام در امد رو این برنامه هاس بازشون کنید اینقد عقده ای عقب مانده هستین تا یکی شعار میده یا ترقه ای میندازه سریع میبندین مسخره بازی چیه ما رو کردین بازیچه هیچ کجای دنیا اینجور نیست بزارید زندگیمون بکنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
0
0
جالبه که میگن فیلتر نیست و همش منکر میشن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار