پیش‌بینی وضع هوای ایران در ۵ روز آینده
کد خبر: ۲۵۷۴۶۳
تاریخ انتشار: 2022 September 22    -    ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور پیش بینی می شود در روزهای آتی در ۷ استان بارش ها گسترش یابد و همچنین خیزش گردوخاک در کشور همسایه عراق و نفوذ آن به استان‌های واقع در شمال غرب کشور دور از انتظار نیست‌.

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور پیش بینی می شود در روزهای آتی در ۷ استان بارش ها گسترش یابد و همچنین خیزش گردوخاک در کشور همسایه عراق و نفوذ آن به استان‌های واقع در شمال غرب کشور دور از انتظار نیست‌.

پیش‌بینی وضع هوای ایران در ۵ روز آینده

پنجشنبه (۳۱ شهریور) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، گیلان و اردبیل، برخی نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام ابرناکی، گاهی رگبار، رعدوبرق  و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شرق هرمزگان و غرب اصفهان نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

جمعه (۱ مهر) در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات اردبیل بارش پراکنده و گاهی وزش باد رخ می‌دهد.

در این مدت روند افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین خیزش گردوخاک در کشور همسایه عراق و نفوذ آن به استان‌های واقع در شمال غرب کشور و کاهش کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست‌.

شنبه (۲ مهر) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در شرق اردبیل و گیلان ابرناکی، بارش باران، وزش باد و کاهش دما رخ می‌دهد.

یکشنبه (۳ مهر) گستره بارش، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی را دربر خواهد گرفت، ابرناکی و بارش باران همراه با وزش باد و کاهش دما رخ خواهد داد. در گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت.

دوشنبه (۴ مهر) بارش در سواحل شمالی کاهش می‌یابد و فقط در برخی مناطق گیلان و مازندران ادامه خواهد داشت.

دریای خزر روزهای شنبه و یکشنبه مواج خواهد بود همچنین در این مدت وزش باد در جنوب غرب و جنوب کشور افزایش می‌یابد و خلیج فارس نیز مواج است.

از روز دوشنبه وزش باد در شرق و شمال شرق کشور افزایش می‌یابد و در منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین براساس اعلام این سازمان، آسمان تهران فردا (۱ مهر) کمی ابری و غبارآلود گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۲ مهر) صاف تا کمی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۳۱ شهریور و ۱ مهر) اهواز با دمای ۴۱ و ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد و ارومیه با دمای ۹ و ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار