فوت ۹۳ زائر ایرانی درجریان پیاده‌روی اربعین
کد خبر: ۲۵۷۳۹۶
تاریخ انتشار: 2022 September 22    -    ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
متوفیان سفر اربعین برای دریافت غرامت و خسارت می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم، به شرکت و شعب بیمه سامان در سراسر کشور مراجعه کنند

 براساس آخرین آمار، از ابتدای پیاده‌روی اربعین تاکنون ۹۳ نفر فوت کردند که طبق اعلام، بستگان آن‌ها برای دریافت خسارت می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم، به شرکت و شعب بیمه سامان در سراسر کشور مراجعه کنند.

بر اساس آخرین آمار، در جریان پیاده‌روی اربعین تاکنون ۹۳ نفر از زائرین فوت شده‌اند که سفارت ایران دلیل فوت آن‌ها را تصادف یا مرگ طبیعی اعلام کرده است.

از آنجا که بیمه سامان متولی پوشش بیمه زائرین اربعین است، بررسی‌ها نشان می‌دهد که تاکنون به ۴۸۳۲ نفر از فوت شدگان، متقاضیان خدمات درمانی و یا افراد حادثه دیده حاضر در راهپیمایی اربعین، ارائه خدمت شده است.

همچنین، بستگان متوفیان سفر اربعین برای دریافت غرامت و خسارت می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم، به شرکت و شعب بیمه سامان در سراسر کشور مراجعه کنند.

البته، کسانی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده‌اند هم در صورتی که بیمه مسافرتی داشته باشند، می‌توانند از خدمات بیمه در این زمینه بهره‌مند شوند.

طبق این گزارش، با دستور رئیس جمهوری مبنی بر تسهیل در روند پرداخت و تخصیص بیمه اربعین، بیمه مرکزی مکلف شد تا حق بیمه اربعین را نسبت به دو سال گذشته افزایش ندهد اما حدود ۳۵ تا ۸۰ درصد میزان ارائه خدمات بیمه‌ای بیشتر شد.

شرایط دریافت غرامت برای بستگان متوفیان در اربعین

در این بین، در شرایط و تعهدات بیمه اربعین قید شده است که درصورت ایجاد هرگونه خسارت برای هر یک از بیمه‌شدگان باید حداکثر ظرف مدت ۴۵ روز از تاریخ انقضاء قرارداد مراتب بیمه‌گر اعلام و متعاقب آن مدارک و مستندات مربوطه ارسال شود و پرداخت هزینه‌ها نیز به شرح زیر خواهد بود:

پرداخت هزینه‌های درمانی سرپایی و پاراکلینیکی هر یک از بیمه‌شدگان تا سقف پنج میلیون تومان.

پرداخت غرامت فوت به هر علت (عمر زمانی) هر یک از بیمه‌شدگان معادل ۵۰ میلیون تومان.

پرداخت غرامت فوت ناشی از حادثه هر یک از بیمه‌شدگان معادل ۳۰۰ میلیون تومان.

پرداخت غرامت نقص عضو یا از کارافتادگی دائم کلی یا جزئی بر اثر حادثه هر یک از بیمه‌شدگان تا ۳۰۰ میلیون تومان.

پرداخت هزینه‌های درمانی جراحی و بستری بیمارستانی بر اثر بیماری و یا حادثه برای هر یک از بیمه‌شدگان تا سقف ۵۰ میلیون تومان.

 تجارت‌نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار