بازسازی مسکونی با بودجه محدود
کد خبر: ۲۵۷۳۶۵
تاریخ انتشار: 2022 September 22    -    ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
شاید یکی از رایج‌ترین جملاتی که هنگام صحبت در مورد بازسازی مسکونی می‌شنوید این است که “آن هزینه و زمانی که در ابتدا برنامه ریزی کردید، را دو برابر کنید “. بازسازی، با صرف نظر از مقیاس پروژه، می‌تواند بسیار وقت گیر و پرهزینه باشد، به خصوص زمانی که تغییرات غیرمنتظره در آخرین لحظه ظاهر می‌شود.

بازسازی مسکونی با بودجه محدود

بازسازی مسکونی با بودجه محدود«تابناک با تو» -‌ شاید یکی از رایج‌ترین جملاتی که هنگام صحبت در مورد بازسازی مسکونی می‌شنوید این است که “آن هزینه و زمانی که در ابتدا برنامه ریزی کردید، را دو برابر کنید “. بازسازی، با صرف نظر از مقیاس پروژه، می‌تواند بسیار وقت گیر و پرهزینه باشد، به خصوص زمانی که تغییرات غیرمنتظره در آخرین لحظه ظاهر می‌شود. با این حال، ما اغلب با موقعیت‌هایی مواجه می‌شویم که چیدمان داخلی دیگر کارآمد نیست یا احساس می‌کنیم که طراحی داخلی قدیمی است و زمان تغییر فرا رسیده است.

ارتقاء فضا لزوماً به معنای صرف تمام پس انداز شما نیست و صرف هزینه کمتر لزوماً به معنای کیفیت پایین کار نیست. از انجام کار ساخت و ساز توسط خودتان، تا دادن کارکرد‌های کاملاً جدید به قطعات مبلمان، در اینجا روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید فضا‌های داخلی مسکونی و تجاری را بازسازی کنید.

بازسازی مسکونی با بودجه محدود

رویکرد DIY

انتخاب یک رویکرد DIY (خودت انجام بده) احتمالاً می‌تواند یکی از ساده‌ترین و سرگرم کننده‌ترین راه‌ها برای صرفه جویی در هزینه در بازسازی داخلی باشد. اگرچه استخدام پیمانکاران و یا کارگران ساختمانی از نظر کیفیت و زمان، پایان ایده‌آل را تضمین می‌کند، می‌توان در هزینه‌های نیروی کار آن‌ها صرفه‌جویی کرد یا در بخش‌های دیگر پروژه سرمایه‌گذاری کرد.

بازسازی مسکونی با بودجه محدود

بومی

بومی فکر کنید چه مصالح محلی باشد، چه تخصص و چه روش‌های ساخت، تکنیک‌ها و مصالح بومی به دلیل مزایای مالی و زیست‌محیطی‌شان بیشتر و بیشتر در معماری کاربرد دارند و مقرون به صرفه هستند. از مواد محلی مانند چوب، کاشی، سنگ، آجر، بامبو، خاک کوبیده شده، و آجر‌های کوره بازیافتی گزینه‌های مقرون به صرفه که اغلب نه چندان دور از محل زندگی شما هستند استفاده کنید و قبل از شروع پروژه تا آنجا که می‌توانید برای این متریال‌ها و ایده‌های بومی تحقیق کنید.

بازسازی مسکونی با بودجه محدود

حذف

نشستن روزانه در یک اتاق شلوغ که توسط انبوهی از مبلمان و لوازم جانبی احاطه شده است، در نهایت احساس ناخوشایندی به همراه دارد، به خصوص اگر فضای فعالیت و زندگی به همان اندازه شلوغ به نظر برسد. اگر چنین است این نشان می‌دهد که زمان آن رسیده است که فضا را پاکسازی کنید و مبلمان یا قطعات دکوری را که دیگر ارزش افزوده‌ای ندارند یا عمر مفید آن‌ها به پایان رسیده حذف کنید. همین امر را می‌توان در مورد دیوار‌ها نیز اعمال کرد، اگر به افزایش فضای بیشتر یا ایجاد فضای بیشتری برای حرکت متمایل هستید، هر جا که ممکن است و دیوارغیر باربر دارید با استفاده از کمک یک متخصص برای جلوگیری از یک فاجعه ساختاری، میتوانید با نظر کارشناسان آن را حذف می‌کنید.

استفاده از ظاهری صنعتی نیز می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز شود. البته به خاطر داشته باشید که بهتر است از دیوار‌های اکسپوز در دیوار‌های داخلی به جای دیوار‌های خارجی یا نما استفاده شود تا از استفاده زیاد از مواد عایق خودداری شود.

رنگ آمیزی مجدد

اکثر طراحان داخلی می‌گویند که رنگ یکی از کم هزینه‌ترین و موثرترین راه‌ها برای تغییر فضای داخلی و بازسازی خانه است. اولین سطوحی که برای رنگ آمیزی مجدد به آن‌ها توجه می‌شود، دیوار‌ها و سقف‌ها هستند و کم هزینه‌ترین مواد، رنگ‌های اکرولیک هستند.

تغییر رنگ کابینت، درب یا قاب پنجره نیز می‌تواند هویت بصری فضا را تا حد زیادی تغییر دهد. ابتدا پانل‌ها را سنباده بزنید و با آستر رنگ کنید و سپس آن‌ها را با یک فرمول مقرون به صرفه مبتنی بر آب یا گچ برای پرداخت مات‌تر دوباره رنگ آمیزی کنید.

از نظر مبلمان، رنگ‌آمیزی صندلی‌ها می‌تواند بسیار کمتر از خرید صندلی‌های جدید هزینه داشته باشد، به خصوص اگر هنوز شکل و مقاومت خوبی داشته باشند.

بازسازی مسکونی با بودجه محدود

بازیافت

یکی از مهم‌ترین نکات بازسازی منزل بر اساس بودجه، کار با چیز‌هایی است که دارید. با این اوصاف، اولین سوالی که به ذهن می‌آید این است: هزینه تعمیر مبل در مقایسه با خرید مبلمان جدید چقدر خواهد بود؟

مواقعی وجود دارد که هزینه خرید یک شی جدید بسیار کمتر از بازسازی یا ساخت خود است، بنابراین قبل از تصمیم گیری نهایی، در مورد آنچه در بازار موجود است و قیمت‌های متفاوتی که آن‌ها به فروش می‌رسند، تحقیق کنید.

دوم، هنوز چیزی را دور نیندازید: هر کالایی پتانسیل این را دارد که دوباره به چیزی جدید تبدیل شود، بنابراین بهترین راه برای پس انداز پول، کار کردن با چیز‌هایی است که دارید.

به عنوان مثال، به‌جای دور انداختن مبل‌ها یا صندلی‌های غذاخوری، می‌توانید کوسن‌ها و پارچه‌ها را دوباره روکش کنید، مخصوصاً اگر فریم‌ها نسبتاً نو باشد و اگر مبلمانی ندارید که بتوان آن را تغییر کاربری داد، می‌توانید اقلام بالقوه زیادی را در فروشگاه‌های ساده یا دست دوم پیدا کنید.

همچنین می‌توانید با تغییر جزئی در طراحی یک مبلمان یا تناسب و دادن عملکرد کاملاً جدید بر اساس ظاهر آن، از اصل “فرم از عملکرد پیروی می‌کند” استفاده کنید.

بازسازی مسکونی با بودجه محدود

جایگزین کردن

قبل از شروع، یک تحقیق یا مطالعه تطبیقی ​​در مورد انواع مختلف مواد یا تکمیل موجود انجام دهید. اغلب، مواد می‌توانند بافت یا پرداخت مشابهی داشته باشند، اما به دلیل اینکه از کجا تهیه می‌شوند در دو طیف متضاد قیمت گذاری می‌شوند.

چیدمان مجدد

به مبلمان و چیدمان مجدد به گونه‌ای دیگر فکر کنید چیدمان مبلمان یک اتاق باید داستانی را بیان کند، داستان شما از نحوه گردش شما در اطراف فضا و ترجیحات شما از انتخاب چیدمان و نوع و سبک اجزای دکوراسیون و مبلمان خانه شکل می‌گیرد.

آیا دوست دارید با اشعه‌های نور خورشید روی صورتتان بیدار شوید یا ترجیح می‌دهید در فضایی تاریک وبدون مزاحمت از خواب بیدار شوید؟ به جای خرید پرده‌های سیاه، جهت تخت خود را به سمتی که از پنجره شرقی رو به رو است، تغییر دهید.

اضافه کردن

بازسازی مسکونی همچنین می‌تواند شامل افزودنی‌هایی به فضا باشد. افزودن چند دیوار شاخص با کاغذ دیواری، رنگ، پتینه و …؛ که هویت و عمق بیافزایید یا در آشپزخانه‌ها (و گاهی اوقات سرویس ها)، افزودن طرح به کاشی‌ها بر پشت سینک و کانتر یا کابینت‌ها می‌تواند به طور چشمگیری هویت و احساس فضا را تغییر دهد.

بازسازی مسکونی با بودجه محدود

ساختن دیوار‌ها برای ایجاد فضا‌های محصور اضافی بسیار پرهزینه است، در عوض، پارتیشن‌های کم هزینه و سبک اضافه کنید.

بازسازی مسکونی با بودجه محدود

بازسازی خانه اگرچه ممکن است سخت و چالش برانگیز باشد، اما با راهکار‌های خلاقانه و تحقیق و بررسی بیشتر و به کارگیری ذوق بیشتر میتواند جذاب و کم استرس‌تر و در عین حال در بودجه معین شده پیش رود کافیست با برنامه پیش بروید و راهکار‌های بیشتری را بسنجید و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید

منبع: دکوبوم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار