تمسخر عجیب بازیگر مصری از سوی کاربران فضای مجازی
کد خبر: ۲۵۷۲۶۳
تاریخ انتشار: 2022 September 21    -    ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
خود مروت رمضان در تماس تلفنی با یک روزنامه نگار، درباره این ماجرا اینچنین گفته است: درباره مراسم عزا و ختم صحبت می‌کنند بعد ظاهر بدون آرایش و بالا رفتن سن مرا مسخره می‌کنند. آیا من باید با صورتی آرایش شده در یک مراسم خاکسپاری حاضر می‌شدم؟

تایم لپسی جالب از زندگی ملکه الیزابت دوم از ۱ تا ۹۵ سالگی + ویدیو«تابناک با تو» -‌ یک بازیگر مصری که با ظاهری ساده و بدون آرایش در یک مراسم خاکسپاری حاضر شده بود، به دلیل انتشار عکس هایش با چروک‌های روی صورت و چهره بدون آرایش، از سوی عده‌ای در فضای مجازی مورد تمسخر قرار گرفت.

 

تمسخر عجیب بازیگر مصری از سوی کاربران فضای مجازی

مروت امین ـ بازیگر مصری اسکاتلندی ـ که در جوانی نمادی از زیبایی در سینمای مصر بود، چند روز قبل با ظاهری ساده، بدون آرایش و بسیار غمگین و آشفته در مراسم تشییع یک کارگردان عرب زبان حاضر شد. پس از انتشار عکس‌های این هنرپیشه و صداپیشه قدیمی مصری، عده‌ای از مردم و برخی از رسانه‌های عرب زبان در فضای مجازی شروع به انتشار مطالبی تمسخرآمیز خطاب به او کردند. عده‌ای نمایان شدن نشانه‌های پیری بر صورت او را به سخره گرفته و عده‌ای دیگر او را به خاطر اینکه بدون هیچگونه آرایشی در مراسم ختم حاضر شده به باد انتقاد گرفتند.

این واکنش‌ها سبب شد تا برخی از هنرمندان عرب زبان و نیز گروهی دیگر از مردم، لب به اعتراض بگشایند و توقعات بی جایی که همیشه متوجه بازیگران زن بوده را مورد انتقاد قرار دهند.

خود مروت رمضان در تماس تلفنی با یک روزنامه نگار، درباره این ماجرا اینچنین گفته است: درباره مراسم عزا و ختم صحبت می‌کنند بعد ظاهر بدون آرایش و بالا رفتن سن مرا مسخره می‌کنند. آیا من باید با صورتی آرایش شده در یک مراسم خاکسپاری حاضر می‌شدم؟ چرا شبکه‌های اجتماعی همیشه مرا تعقیب می‌کنند؟ البته من به این چیز‌ها عادت کرده‌ام، اما چرا برخی همیشه به دنبال جریحه دار کردن احساسات دیگران هستند؟

دختر این هنرمند نیز با بیان اینکه مادرش هیچ صفحه‌ای در فضای مجازی ندارد، عنوان کرده است: مادرم به این حرف‌ها اهمیت نمی‌دهد، اما باید بدانید که او در دو سال اخیر بسیاری از دوستانش که مانند خانواده‌اش بودند را از دست داده است.

او تاکید کرده است: مادرم برای انجام وظیفه در مراسم خاکسپاری حاضر شد. او از ظاهر طبیعی خودش راضی است و به همان شکل هم در جمع حاضر شده است. در هر صورت مادرم زیباست، تمام زنان در هر سنی زیبا هستند.

رغدة ـ بازیگر سوری ـ هم در واکنش به این اتفاق در صفحه خود در فیسبوک گفته است: ما بزرگ شده ایم همانطور که شما بزرگ شده اید. آنقدر بالغ شده ایم که سلامتی و بی نیازی را جایگزین نیاز‌های قبلی خود کرده ایم و از جزئیات این زمانه زشت بی نیاز شده ایم.

این هنرمند سوری تصریح کرده است: ما بزرگ شده ایم و می‌دانیم هر مرحله از زندگی خصوصیات خاص خودش را دارد. به عمل‌های زیبایی و لباس‌های فاخر احتیاجی نداریم تا خود واقعی مان را پنهان کنیم. از خدا و از روزی بترسید که معنای آنچه نوشته‌ام را درک کنید.

واکنش به این موضوع، فقط به بازیگران مرد و زن عرب زبان محدود نشده است بلکه برخی نویسندگان، روزنامه نگاران و سیاست مداران هم به این موضوع واکنش نشان داده اند.

مایا مرسی ـ رییس شورای ملی زنان در مصر ـ هم با نوشتن نامه‌ای به مروت امین، از او دلجویی کرده و گفته است این هنرمند همیشه مورد احترام مردم مصر خواهد بود.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار