طرز تهیه بلال کبابی با چهار طعم متفاوت
کد خبر: ۲۵۶۷۶۸
تاریخ انتشار: 2022 September 16    -    ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
بلال یکی از خوشمزه‌ترین و خاطره‌انگیزترین خوراکی‌هایی است که از دوران کودکی تا بزرگ‌سالی طرفدار دارد و همه ما خاطرات خوشی را از کباب کردن و خوردن بلال در روز‌هایی خاص داریم. تقریبا همه با این روش سنتی کباب کردن بلال آشنا هستیم که آن را روی آتش و زغال کباب می‌کنیم؛ سپس بلال پخته را داخل سطلی از مخلوط آب و نمک می‌گذاریم تا مزه‌دار شود.

طرز تهیه بلال کبابی با چهار طعم متفاوت«تابناک با تو» -‌ بلال یکی از خوشمزه‌ترین و خاطره‌انگیزترین خوراکی‌هایی است که از دوران کودکی تا بزرگ‌سالی طرفدار دارد و همه ما خاطرات خوشی را از کباب کردن و خوردن بلال در روز‌هایی خاص داریم.

تقریبا همه با این روش سنتی کباب کردن بلال آشنا هستیم که آن را روی آتش و زغال کباب می‌کنیم؛ سپس بلال پخته را داخل سطلی از مخلوط آب و نمک می‌گذاریم تا مزه‌دار شود. این یک روش تکراری و البته خالی از هیجان است!

پیشنهاد ما این است که آب و نمک را کنار بگذارید و همراه ما شوید تا طرز تهیه چهار مدل بلال مزه‌دار شده خوشمزه را به شما آموزش بدهیم، بعد از این مطمئن باشید که دیگر به سراغ آب و نمک نخواهید رفت. در ادامه این مطلب انواع روش‌های پخت بلال همراه با طرز تهیه چهار مدل سس خوشمزه برای پوشش بلال تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

نکات مربوط به ذرت

طرز تهیه بلال کبابی با چهار طعم متفاوت

ذرت یکی از دانه‌های خوراکی بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که در آشپزی کاربرد زیادی دارد. از دانه ذرت برای تهیه انواع سالاد سبزیجات، سوپ‌ها، خوراک مرغ، خورش، ماکارانی، فینگرفودها، سالاد الویه و سالاد ماکارانی و حتی در ترشی‌ها استفاده می‌شود. بهترین نوع بلال برای کباب کردن، بلال‌های معروف به ذرت مکزیکی هستند که در مغازه‌های تره‌بار موجودند. بلال ذرت مکزیکی دارای دانه‌های درشت؛ شفاف و بسیار نرم و شیرین است که خیلی زود می‌پزد و هضم آسان‌تری دارد.

روش‌های پخت بلال

قبل از اینکه بلال را طعم‌دار کنید، باید اول آن را بپزید. برای پخت بلال سه روش به شما پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید به صورت دلخواه هرکدام را که می‌پسندید، انتخاب کنید.

طرز تهیه بلال کبابی با چهار طعم متفاوت

روش اول: بلال‌ها را پوست کنید؛ سپس پوست‌های تازه و جوان بلال را کف یک ماهی تابه بزرگ بگذارید. بلال‌های پوست کنده را روی آن بچینید؛ سپس یک لیوان شیر را همراه با دو لیوان آب داخل ماهی تابه بریزید و اجاق گاز را روشن کنید. حرارت را کم کنید و چهل دقیقه زمان بدهید تا بلال بپزد. هر ده دقیقه یک‌بار بلال‌ها را پشت و رو کنید.

روش دوم: بلال‌ها را با پوست داخل فر یا تستر بگذارید و نیم ساعت زمان بدهید تا بلال‌ها بپزند. بعد از پخت، پوست بلال را جدا کنید.

روش سوم: همان روش سنتی خودمان است. بلال‌ها را پوست کنید؛ سپس روی آتش منقل یا کباب‌پز و یا روی اجاق گاز کبابی کنید.

طرز تهیه چهار مدل سس برای مزه‌دار کردن بلال

طرز تهیه بلال کبابی با چهار طعم متفاوت

سس بلال مکزیکی

مواد لازم برای تهیه سس بلال مکزیکی

قارچ: ۵ عدد
کره: ۲۰ گرم
شیر: نصف فنجان
پنیر پیتزا: ۱ فنجان
نمک، فلفل و آویشن: به میزان لازم

طرز تهیه سس بلال مکزیکی

قارچ‌ها را به صورت نگینی و خیلی ریز خرد کنید. کره را داخل ماهی تابه بریزید و روی اجاق گاز بگذارید تا آب شود؛ سپس قارچ‌های خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت بدهید تا آب قارچ کشیده شود. حالا شیر را اضافه کنید و هم بزنید. صبر کنید تا شیر به جوش بیاید؛ سپس پنیر پیتزا را اضافه کنید و اجاق گاز را خاموش کنید. مواد را آنقدر هم بزنید تا پنیر پیتزا کاملا آب شود و در آخر آویشن، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و هم بزنید. این سس خوشمزه را روی بلال پخته بریزید و با کمک دست پخش کنید تا همه جای بلال را بپوشاند.

بلال با سس انار

مواد لازم برای تهیه بلال با سس انار

رب انار ملس: ۱ قاشق غذاخوری
آب انار: نصف فنجان
نمک: به میزان لازم

طرز تهیه بلال با سس انار

رب انار را داخل یک کاسه بریزید؛ سپس آب انار را اضافه کنید و هم بزنید تا رقیق شود و در آخر به سس نمک بزنید. سس انار آماده را روی بلال پخته بریزید و دورتادور آن پخش کنید.

بلال با سس کره‌

مواد لازم برای تهیه بلال با سس کره

کره: ۲۵ گرم
سیر رنده شده: ۱ قاشق غذاخوری
جعفری ساطوری شده: ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه بلال با سس کره

کره را که به دمای محیط رسیده است، داخل یک کاسه بریزید و سیر رنده شده را همراه با جعفری ساطوری شده و نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. حالا سس آماده را روی بلال پخته داغ بمالید و همه سطح بلال را با سس بپوشانید.

بلال با سس کرانچی

مواد لازم برای تهیه بلال با سس کرانچی

سس مایونز: ۱ قاشق غذاخوری
پودر کرانچی (یا پفک کرانچی پودر شده): ۱ فنجان
آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و آویشن: به میزان لازم

طرز تهیه بلال با سس کرانچی

سس مایونز و آبلیمو را داخل یک کاسه بریزید؛ سپس نمک، فلفل سیاه و آویشن را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا رقیق شود. پودر کرانچی یا پفک کرانچی را که از قبل با گوشت‌کوب کوبیده یا آسیباب کرده‌اید، داخل یک کاسه دیگر بریزید. حالا بلال پخته را با سسی که آماده کرده‌اید، کاملا آغشته کنید و در آخر پودر کرانچی را روی بلال بریزید تا همه قسمت‌های آن را بپوشاند. نوش جان.

منبع: برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار