سندرم تحریک پذیری مردانه یا IMS؛ آیا مردان هم پریود می‌شوند؟
کد خبر: ۲۵۶۴۲۵
تاریخ انتشار: 2022 September 25    -    ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
IMS چیست؟ آیا مردان نیز پریود می‌شوند؟ آیا تا به حال متوجه نوسانات خلقی مردان در یک زمان خاص از ماه شده اید؟ حالاتی که باعث شود از خود بپرسید که آیا مردان سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را تجربه می‌کنند؟ آیا این بدان معناست که مردان پریود‌های مخفی‌ای دارند که جهان از آن بی خبر است؟

سندرم تحریک پذیری مردانه یا IMS ؛ آیا مردان هم پریود می شوند؟

سندرم تحریک پذیری مردانه یا IMS ؛ آیا مردان هم پریود می شوند؟«تابناک با تو» -‌ IMS چیست؟ آیا مردان نیز پریود می‌شوند؟ آیا تا به حال متوجه نوسانات خلقی مردان در یک زمان خاص از ماه شده اید؟ حالاتی که باعث شود از خود بپرسید که آیا مردان سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را تجربه می‌کنند؟ آیا این بدان معناست که مردان پریود‌های مخفی‌ای دارند که جهان از آن بی خبر است؟

سندرم تحریک پذیری مردانه یا IMS ؛ آیا مردان هم پریود می شوند؟

مردان سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را تجربه نمی‌کنند، اما چیزی کاملاً متفاوت به نام IMS وجود دارد که مخفف «سندرم تحریک پذیری مردانه» (irritable male syndrome) است که می‌تواند علائم PMS را تقلید کند و آن‌ها را کاملاً بد خلق کند. این اصطلاح اولین بار برای توضیح نوسانات خلقی حاصل از تغییرات هورمونی مردان، توسط جد دایموند که یک روان‌درمانگر بود، ابداع شد.

IMS چیست؟

سندرم تحریک پذیری مردانه یا IMS ؛ آیا مردان هم پریود می شوند؟

سندرم تحریک پذیری مردانه یا IMS چیست؟ «سندرم تحریک پذیری مردانه» را می‌توان به عنوان حالتی از حساسیت، ناامیدی، اضطراب و خشم تعریف کرد که در مردان رخ می‌دهد که با تغییرات بیوشیمیایی، نوسانات هورمونی و استرس همراه است.

چه چیزی باعث IMS می‌شود؟

«سندرم تحریک پذیری مردانه» یک حالت رفتاری عصبی، تحریک پذیری، بی حالی و افسردگی است که در پستانداران نر بالغ به دنبال تغییر سطح تستوسترون رخ می‌دهد. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث ایجاد این نوسانات خلقی می‌شود، اما ساده‌ترین آن‌ها نوسانات سطح تستوسترون است که افزایش استرس را به دنبال دارد.

سندرم تحریک پذیری مردانه یا IMS ؛ آیا مردان هم پریود می شوند؟

سندرم تحریک پذیری مردانه یا IMS چیست؟ در واقع، حتی کوچکترین تغییرات در رژیم غذایی و تغییرات بیوشیمیایی می‌تواند مرد‌ها را واقعاً بدخلق و عصبانی کند. ثانیا، سطح تستوسترون در مردان با افزایش سن کاهش می‌یابد، که می‌تواند با بدخلقی درونی آن‌ها نیز مرتبط باشد. عواملی که می‌توانند بر سطوح هورمونی تأثیر بگذارند عبارتند از:

– سن (سطح تستوسترون مردان از سن ۳۰ سالگی شروع به کاهش می‌کند)

– فشار

– تغییر در رژیم غذایی یا وزن

– بیماری

– کمبود خواب

– اختلالات اشتها

علائم IMS چیست؟

سندرم تحریک پذیری مردانه یا IMS ؛ آیا مردان هم پریود می شوند؟

سندرم تحریک پذیری مردانه یا IMS چیست؟ علائم IMS شبیه برخی از علائمی است که زنان در طول PMS تجربه می‌کنند. با این حال، IMS از هیچ الگوی فیزیولوژیکی خاصی پیروی نمی‌کند. همانطور که از نام این سندروم پیداست، علامت اصلی این عارضه مرتبط با تحریک پذیری است. افسردگی و کاهش اعتماد به نفس نیز می‌تواند از جمله علائم این اختلال باشد. همچنین ممکن است منجر به ایجاد مشکل در تمرکز، مشکل در خواب و کاهش انرژی شود. امکان دارد بعد از ورزش برای کاهش وزن و یا به طور کلی، دوره ریکاوری سخت تری را تجربه کنید. تغییرات هورمونی در مردان نیز می‌تواند باعث کاهش میل جنسی یا اختلال نعوظ شود.

سندرم تحریک پذیری مردانه یا IMS ؛ آیا مردان هم پریود می شوند؟

به طور کلی علائم IMS مبهم است، اما در اکثر افراد می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

– خستگی

– گیجی یا سردرگمی ذهنی

– افسردگی

– خشم

– اعتماد به نفس پایین

– میل جنسی کم

– اضطراب

– خستگی مفرط

اگر این علائم ادامه پیدا کرد به پزشک مراجعه کنید. این یک عارضه قابل تشخیص و قابل درمان است. به همین ترتیب، مردان میانسال ممکن است با آغاز دوره کاهش سطح طبیعی تستوسترون، این علائم را تجربه کنند. این وضعیت که در اصطلاح عامیانه آندروپوز نامیده می‌شود، گاهی اوقات به عنوان یائسگی مردانه نیز شناخته می‌شود.

چگونه می‌توان IMS را مدیریت کرد؟

سندرم تحریک پذیری مردانه یا IMS ؛ آیا مردان هم پریود می شوند؟

متأسفانه، اکثرا تاثیرات هورمونی بر مردان آنچنان مورد توجه قرار نمی‌گیرد. از این رو، این طغیان‌های تحریک پذیر می‌توانند به راحتی دردسر آفرین شوند. می‌توانید از این اقدامات برای مدیریت IMS استفاده کنید:

– یاد بگیرید تغییرات خلق و خوی خود را تشخیص دهید و برای آرام کردن یا خنثی کردن شرایط قدم بردارید.

– اگر برای شما امکان پذیر است، آزمایش سطح تستوسترون و درمان را در نظر بگیرید.

– تکنیک‌های کاهش استرس و آرامش، مانند مدیتیشن، یوگا، یا تمرینات تنفسی که برای آرام کردن شما طراحی شده‌اند را بیاموزید.

– بیشتر ورزش کنید. اندورفین (احساس خوب) آزاد شده توسط فعالیت بدنی می‌تواند به غلبه بر علائم افسردگی و سایر احساسات منفی کمک کند.

– یک رژیم غذایی سالم برای قلب داشته باشید، مانند برنامه غذایی مدیترانه‌ای که بر میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین‌های بدون چربی، آجیل و برخی از محصولات لبنی کم چرب یا بدون چربی تمرکز دارد.

– مصرف غذا‌ها و نوشیدنی‌های حاوی قند اضافه را کاهش دهید.

– مشاوره را امتحان کنید.

منبع: روزیاتو

برچسب ها: سندرم ، تحریک ، مردانه ، پریود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار