چین پایان فیلم مینیون ها را تغییر داده است
کد خبر: ۲۵۶۰۸۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2022 September 09    -    ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱
این تغییر توسط بسیاری در چین مورد تمسخر قرار گرفت. یک نفر نوشت: «این انتهای ساختگی، داستان واقعی در یک جهان موازی است.»

چین پایان فیلم مینیون ها را تغییر داده است

چین پایان فیلم مینیون ها را تغییر داده استاختصاصی تابناک باتو ــ آخرین فیلم از سری فیلم‌های Despicable Me در روز جمعه در چین اکران شد - البته با پایانی متفاوت، همانطور که تماشاگران چینی نیز متوجه شدند.

طبق اصل داستان این فیلم، Gru ضدقهرمان فیلم را در روز‌های نوجوانی خود دنبال می‌کند تا به عنوان یک اَبَرشرور در قسمت‌های بعدی این فیلم وارد شود.

اما برخلاف فیلم اصلی، نسخه چینی این فیلم به صحنه گرو و مربی‌اش Wild Knuckles در هنگام غروب آفتاب ختم نمی‌شود. در نسخه چینی این فیلم، وایلد ناکلز زندانی می‌شود و گرو به یکی از بچه‌های خوب تبدیل می‌شود.

پست‌ها و اسکرین‌شات‌های فیلم که در سایت میکروبلاگینگ چینی Weibo به اشتراک گذاشته شده است، نشان می‌دهد که سانسورکننده‌ها مجموعه‌ای از تصاویر ثابت زیرنویس‌شده را به دنباله تیتراژ اضافه کرده‌اند. در بخش انتهایی فیلم، آن‌ها توضیح می‌دهند که وایلد ناکلز پس از یک سرقت ناموفق دستگیر و به مدت ۲۰ سال زندانی می‌شود. او همچنین به دبنال علاقه اش یعنی بازیگری می‌رود و یک گروه نمایشی راه اندازی می‌کند. در همین حال، گرو به یک فرزند خوب تبدیل شد، بزرگ شده و در نهایت پدر سه دختر می‌شود.

این تغییر توسط بسیاری در چین مورد تمسخر قرار گرفت. یک نفر نوشت: «این انتهای ساختگی، داستان واقعی در یک جهان موازی است.»

دیگران گفتند که پایان جایگزین برای شخصیت گرو به راحتی سیاست سه فرزندی چین را ترویج می‌کند، زیرا این کشور تلاش می‌کند نرخ زاد و ولد خود را افزایش دهد. عکس‌های زیرنویس شده نیز از نظر کیفیت به طور گسترده با اسلاید‌های ارائه پاورپوینت مقایسه شدند.

چین پایان فیلم مینیون ها را تغییر داده است

DuSir، وبلاگ نویس مشهور سینما با بیش از ۱۴ میلیون دنبال کننده در Weibo، این تغییرات را "ظالمانه" خواند. او در مقاله‌ای این سوال را مطرح کرد که چرا فقط مردم چین به راهنمایی و مراقبت ویژه نیاز دارند؟ او همچنین بیان داشت که به نظر سیاست گذاران، مخاطبان ما چقدر ضعیف و فاقد قضاوت هستند؟

با این وجود، قسمت پنجم از فیلم Despicable Me در باکس آفیس موفق شد و طبق گزارش ها، در روز افتتاحیه خود در چین، رکوردی در حدود ۲۱.۷۴ میلیون یوان (۳.۲ میلیون دلار؛ ۲.۷ میلیون پوند) را رقم زد.

این اولین بار نیست که یک فیلم خارجی پرطرفدار پایان خود را برای چین که دارای برخی از سخت‌ترین قوانین سانسور جهان است، تغییر می‌دهد.

اوایل امسال، نسخه‌ای از فیلم کالت آمریکایی Fight Club که در سال ۱۹۹۹ در پلتفرم استریم چینی Tencent Video منتشر شد، دچار تغییرات در بخش‌های پایانی خود شد؛ جایی که قهرمان داستان چندین آسمان‌خراش را منفجر کرد از انتهای فیلم حذف و با پیامی مبنی بر اینکه مقامات پیروز شده‌اند و کشور را نجات داده‌اند، جایگزین شد.
این تغییرات واکنش‌های شدیدی را برانگیخت و حتی واکنش‌هایی را از سوی کارگردان، دیوید فینچر و نویسنده، چاک پالانیوک، که نویسنده رمان اقتباس شده این فیلم در سال ۱۹۹۶ بود را به همراه داشت. دیده بان حقوق بشر نیز پایان جدید را «دیستوپیا» توصیف کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
2
6
خیلی شبیه یک کشوری هست، می‌شناسیدش؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
بله کره شمالی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
3
7
اینقدر مسخره چین و کره شمالی و میانمار و طالبان نکنید اینها جمعا روی هم در برابر ایران، صفر هم نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
بچه حتی حرف زدنت هم مشکل داره
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
1
2
یعنی چین میتونه یک کپی از کره زمین هم بسازه؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
NO
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار