این وسیله نقلیه بدترین گزینه برای سلامت است
کد خبر: ۲۵۵۹۸۷
تاریخ انتشار: 2022 September 07    -    ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد بسیاری از افراد اعتقاد دارند که مشکلات جسمی و احساس درد هنگام مسافرت افزایش می‌یابد و حتی می‌تواند سفر آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد بسیاری از افراد اعتقاد دارند که مشکلات جسمی و احساس درد هنگام مسافرت افزایش می‌یابد و حتی می‌تواند سفر آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

این وسیله نقلیه بدترین گزینه برای سلامت است

 نتایج یک نظرسنجی از ۲۰۰۵ بزرگسال نشان داد که ۶۷ درصد از افراد معتقدند پس از رسیدن به مقصد به شدت نیاز به انجام حرکت ورزشی و کشش داشته و بیش از یک سوم می‌گویند که در طول سفر خود معمولا درد بیشتری نسبت به زمان عادی تجربه کرده‌اند.

۷۸ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند پس از میانگین پنج ساعت سفر، احساس درد می‌کنند.

در این میان، اتوبوس بدترین گزینه برای سفر بوده و تقریباً دو نفر از هر پنج نفر (۳۹٪) احساس تنگی نفس می‌کردند. سایر وسایل حمل و نقل که باعث درد مسافران می‌شود عبارتند از: هواپیما (۳۳%)، ماشین (۲۹%) و قطار (۲۴%).

فعالیت‌های متداول مرتبط با سفر مانند نشستن طولانی مدت در هواپیما (۳۳%)، حمل چمدان (۲۸%) و انتظار در صف‌های طولانی در فرودگاه (۲۴%) نیز احتمالاً باعث ایجاد درد در افراد می‌شود. پاسخ دهندگان می‌گویند که درد معمولاً پس از مسافرت در ناحیه کمر (۳۸%)، پاها (۳۰%) و گردن (۲۴%) بدترین درد است.

بر اساس این مطالعه، دردهای سفر با رسیدن به مقصد متوقف نمی‌شود، اما این موضوع باعث نمی‌شود که مردم از تعطیلات خود به بهترین شکل استفاده کنند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۶۷ درصد هنوز تمایل دارند تجربیات جدیدی را در تعطیلات امتحان کنند و به طور متوسط چهار فعالیت بدنی جدید در زمانی که دور از خانه هستند را انجام دهند.

چهل و پنج درصد افراد به طور فعال به دنبال فعالیت‌هایی هستند که در تعطیلات به تلاش فیزیکی کامل آنها نیاز دارد. بیش از نیمی از شرکت کنندگان در این نظر سنجی می‌گویند که تجربه‌های جدید در سفر باعث می‌شود که در عضلاتی که حتی از وجود آنها هم خبر نداشتند، احساس درد کنند.

از هر ۱۰ نفر  ۶ نفر شکایت داشتند که بدنشان بعد از انجام فعالیت‌های جدید شروع به درد می‌کند و ۴۵ درصد به‌ ویژه وقتی صبح روز بعد از خواب بیدار شدند، درد را احساس کردند. افراد ماجراجو می‌گویند که معمولاً بیشترین درد را در پاها (۴۷٪)، پشت (۳۸٪) یا بازوها (۳۰%) احساس می‌کنند.

نکته جالب این است که همه این موارد با محبوب ترین فعالیت هایی مرتبط است که مردم در تعطیلات انجام می‌دهند. این فعالیت‌ها عبارتند از: شنا کردن. (۳۰%)، پیاده روی (۲۹%) و کمپینگ (۲۸%).

کارن بوهادانا، مدیر ارشد باین مطالعه در بیانیه‌ای توضیح می‌دهد: آزمودن چیزهای جدید ممکن است بهترین بخش هر تعطیلات باشد.

از هر سه پاسخ‌ دهنده، دو نفر اعلام کردند برای آماده شدن برای دردهای ناشی از سفر، داروهای مسکن حمل کرده و ۴۵ درصد از آنها داروهای ضد درد را به‌ طور خاص برای دردهای بدن استفاده می‌کنند.

در این میان چهل و چهار درصد افراد می‌گویند اگر داروهای مسکن همراه خود داشته باشند، تمایل بیشتری به انجام فعالیت‌های جدید در تعطیلات دارند.

همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار