ترندهای دنیای مُد که وقت خداحافظی با آن ها فرا رسیده است
کد خبر: ۲۵۵۸۸۶
تاریخ انتشار: 2022 September 11    -    ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
ژاکت‌های دکمه دار دهه‌ی ۶۰ میلادی، پیراهن‌های زنانه‌ی طرح درشت دهه‌ی ۸۰ میلادی و شلوار‌های جین دم پا گشاد دهه‌ی ۷۰ میلادی، به دنیای فشن بازگشته و دوباره مُد شده اند. بیشتر کارشناسان بر این باورند که عمر هر چرخه‌ی مُد به طور متوسط ۱۵ سال است. نزدیک به ۲ سال طول می‌کشد تا مردم از یک ترند آگاه شوند.

۸ ترند دنیای مُد که وقت خداحافظی با آن ها فرا رسیده است

۸ ترند دنیای مُد که وقت خداحافظی با آن ها فرا رسیده است«تابناک با تو» - ژاکت‌های دکمه دار دهه‌ی ۶۰ میلادی، پیراهن‌های زنانه‌ی طرح درشت دهه‌ی ۸۰ میلادی و شلوار‌های جین دم پا گشاد دهه‌ی ۷۰ میلادی، به دنیای فشن بازگشته و دوباره مُد شده اند. بیشتر کارشناسان بر این باورند که عمر هر چرخه‌ی مُد به طور متوسط ۱۵ سال است. نزدیک به ۲ سال طول می‌کشد تا مردم از یک ترند آگاه شوند. طی ۵ سال بعدی، آن ترند رشد می‌کند و گسترش می‌یابد و بعد از آنکه به محبوبیت رسید، به مدت ۵ سال در اوج قرار می‌گیرد. در نهایت، محبوبیت آن شروع به کاهش می‌کند و ۳ سالی طول می‌کشد تا از میان برود. البته با گذشت زمان ممکن است شاهد بازگشت آن ترند باشیم. حالا هم ترند‌هایی هستند که کم کم دارند از مُد می‌افتند و آگاهی از آن‌ها به شما کمک می‌کند در انتخاب پوشش خود مرتکب اشتباه نشوید.

۱- انگشتر زیاد

۸ ترند دنیای مُد که وقت خداحافظی با آن ها فرا رسیده است

بر اساس آداب استفاده از زیورآلات، تعداد انگشتر‌هایی که یک زن به دست می‌کند نباید بیشتر از ۳ عدد باشد، که این موضوع حلقه ازدواج را هم دربرمی گیرد؛ بنابراین جدا از حلقه ازدواج، بیشتر از ۲ انگشتر نباید در دست یک زن باشد. به خاطر داشته باشید که توصیه می‌شود از زیورآلات مزین به الماس، زمرد و یاقوت، از ۵ بعد از ظهر به بعد استفاده کنید.

۲- لباس‌های بافت کم کیفیت

۸ ترند دنیای مُد که وقت خداحافظی با آن ها فرا رسیده است

لباس‌های بافت کم کیفیت به راحتی گشاد و گلوله گلوله می‌شوند. به علاوه، لباس‌هایی کیفیت پایینی دارند می‌توانند به پوست حساسیت دهند. بهترین حالت درمورد جنس لباس این است که ۲۰ تا ۳۰ درصد آن الیاف مصنوعی و ۷۰ تا ۸۰ درصد دیگرش الیاف طبیعی باشد.

۳- جوراب شلواری‌های رنگ برنز

۸ ترند دنیای مُد که وقت خداحافظی با آن ها فرا رسیده است

بهتر است در تابستان از جوراب شلواری‌های رنگ برنز استفاده نکنید، چون از جهت زیبایی شناسی خوشایند نیستند. یک اصل را فراموش نکنید؛ جوراب شلواری رنگ پا باید تقریباً یک درجه تیره‌تر از رنگ پوست خودتان باشد. به خانم‌هایی که اندام پُری دارند توصیه می‌شود از جوراب شلواری مشکی استفاده کنند تا پاهایشان باریک‌تر به نظر برسد.

جوراب شلواری را می‌توان با کفش‌های تابستانی پوشید، به شرط آنکه رنگ و بافت جوراب شلواری درست انتخاب شود. اما به خاطر داشته باشید که هرگز نباید هیچ جوراب شلواری‌ای را با کفش تابستانی جلوباز پوشید.

استفاده نکردن از اکسسوری

۸ ترند دنیای مُد که وقت خداحافظی با آن ها فرا رسیده است

اکسسوری‌ها می‌توانند ظاهر شما را تکمیل کنند و جذابیت ویژه‌ای به آن بخشند. می‌توانید از کلاه، روسری، کمربند، کلاچ، ساعت یا زیورآلات بدل استفاده کنید. اکسسوری‌ها هم می‌توانند به رنگ لباس هایتان باشند، هم متضاد با رنگ آن ها. این قانون طلایی را فراموش نکنید: تنها از اکسسوری‌هایی استفاده کنید که با اندام تان جور باشد. خانم‌های درشت اندام باید از اکسسوری‌های بزرگ و خانم‌های ریز اندام باید از اکسسوری‌های کوچک استفاده کنند.

لباس‌های شبیه به لباس راحتی

۸ ترند دنیای مُد که وقت خداحافظی با آن ها فرا رسیده است

لباس‌های شبیه به لباس خانه و راحتی چند سال قبل محبوبیت پیدا کردند، اما دیگر دارند از مُد می‌افتند. از پوشیدن هودی‌های کلاه گوش گربه‌ای خودداری کنید و آن‌ها را برای دختران نوجوان بگذارید.

 عینک آفتابی‌های نگین دار

۸ ترند دنیای مُد که وقت خداحافظی با آن ها فرا رسیده است

از استفاده از عینک آفتابی‌های نگین دار خودداری کنید. این نگین‌ها ظاهرتان را چیپ می‌کند. هنگام انتخاب عینک آفتابی، فرم صورت خود را در نظر داشته باشید. کسانی که فرم صورت شان مربعی است باید از عینک‌های پروانه‌ای استفاده کنند، مدل مناسب برای صورت‌های بیضی، عینک‌های خلبانی است و به صورت‌های گرد هر مدل عینکی می‌آید.

ناخن‌های بلند و تیز

۸ ترند دنیای مُد که وقت خداحافظی با آن ها فرا رسیده است

به فرم ناخن هایتان هم توجه داشته باشید. ناخن‌های بلند و تیز با رنگ تند و طرح شلوغ قبلاً مُد بودند. حالا، اما ناخن‌های بیضی شکل و کوتاه مُد هستند. در این حالت ناخن شکلی شبیه به کفش‌های باله پیدا می‌کند. هنگام انتخاب رنگ هم از رنگ‌هایی مثل سفید، سیاه، قرمز یا فرنچ استفاده کنید، چون این رنگ‌ها هرگز از مُد نمی‌افتند.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار