۸ ترفند رایج در مراقبت از پوست که در واقع مضر هستند
کد خبر: ۲۵۵۵۲۸
تاریخ انتشار: 2022 September 04    -    ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
بعضی ترفندهای مراقبت از پوست آنقدر متداول اند که به درستی شان شک نمی کنیم چون همه با آن ها آشنا هستند. تنها زمانی که تصمیم بگیرید خودتان یکی از آن ها را امتحان کنید است که ممکن است به این نتیجه برسید که کاملاً بی فایده است و حتی می تواند برای سلامت تان مضر هم باشد و اینجا است که از خودتان می پرسید اصلاً چرا از اول آن را باور کرده بودید.

۸ ترفند رایج در مراقبت از پوست که در واقع مضر هستند

۸ ترفند رایج در مراقبت از پوست که در واقع مضر هستند«تابناک با تو» - بعضی ترفندهای مراقبت از پوست آنقدر متداول اند که به درستی شان شک نمی کنیم چون همه با آن ها آشنا هستند. تنها زمانی که تصمیم بگیرید خودتان یکی از آن ها را امتحان کنید است که ممکن است به این نتیجه برسید که کاملاً بی فایده است و حتی می تواند برای سلامت تان مضر هم باشد و اینجا است که از خودتان می پرسید اصلاً چرا از اول آن را باور کرده بودید.

در ادامه از چند ترفند رایج در مراقبت از پوست خواهیم گفت که در حقیقت آسیب زا هستند.

۱- استفاده از چندین محصول مختلف ظرف مدتی کوتاه

۸ ترفند رایج در مراقبت از پوست که در واقع مضر هستند

همه ی ما در اینترنت روتین های مراقبت از پوستی را دیده ایم که انجام آن ها به محصولات مختلف زیادی نیاز دارد. این محصولات که کاربردهای متفاوتی دارند، همگی همزمان به پوست زده می شوند. شاید به نظر برسد که با این کار دارید به خوبی از پوست خود مراقبت می کنید، اما هیچ لزومی به زدن چندین و چند لایه محصول به پوست نیست، چون پوست نمی تواند همه ی آن ها را باهم جذب کند. این امر می تواند باعث بروز مشکلات پوستی مختلفی همچون مسدود شدن منافذ، خشکی، حساس شدن و قرمزی شود.

۲- خمیر دندان جوش را خشک می کند

۸ ترفند رایج در مراقبت از پوست که در واقع مضر هستند

این ترفند ممکن است درست به نظر برسد، چون بعضی مواد تشکیل دهنده ی خمیر دندان، مثل جوش شیرین، خشک کننده هستند و می توانند جوش را کمی کوچک کنند، اما به ریسکش نمی ارزد. خمیردندان برای دندان ساخته شده و با همه ی تأثیرش در تمیز شدن دندان ها، برای پوست صورت زیاد از حد قوی است، چون می تواند پوست را تحریک کند، امری که به ایجاد ضایعات پوستی و سوزش می انجامد.

۳- کسانی که پوست چرب دارند نباید از کرم مرطوب کننده استفاده کنند

۸ ترفند رایج در مراقبت از پوست که در واقع مضر هستند

اگر پوست چربی دارید، ممکن است این تصور را داشته باشید که به محصولی نیاز دارید که آن را خشک کند، نه چرب تر. کار کرم های مرطوب کننده، نگه داشتن رطوبت درون لایه ی بیرونی پوست برای مرطوب ماندن پوست است، نه اینکه به پوست رطوبت دهد. با توجه به این موضوع، اگر پوست چربی دارید، می توانید از محصولات پوستی «فاقد چربی» یا «غیر کومدوژنیک» استفاده کنید که احتمال اینکه منافذ پوست تان را مسدود کنند کمتر است. فقط محصولاتی که بر پایه ی روغن یا چربی هستند، به پوست رطوبت نمی دهند.

۴- موهای بدن را باید خلاف جهت رشدشان تیغ زد

۸ ترفند رایج در مراقبت از پوست که در واقع مضر هستند

وقتی موهای بدن را خلاف جهت رشدشان تیغ می زنیم، تیغ در فاصله ی نزدیک تری به پوست قرار می گیرد و علاوه بر آن، تیغ قبل از بریدن تار مو، آن را به عقب هول می دهد. این امر ریسک بروز مشکلات پوستی مختلفی را بالا می برد، از جمله رشد موی زیرپوستی، حساس شدن پوست و قرمز شدن و سوزش آن. با توجه به این موضوع، بهتر است موهای بدن را در همان جهت رشد خودشان تیغ بزنید.

۵- کره سوختگی را خوب می کند

۸ ترفند رایج در مراقبت از پوست که در واقع مضر هستند

زدن یک چیز روغنی مانند کره به سوختگی، سرعت خنک شدن پوست را کم می کند. در این حالت به دلیل محبوس شدن حرارت، پوست آسیب بیشتری می بیند. بهترین کار برای درمان سوختگی، استفاده از آب خنک است. یخ و آب یخ هم برای پوست سوخته زیاد از حد قوی هستند و از استفاده از آن ها هم باید خودداری کنید.

۶- جوش را هرگز نباید ترکاند

۸ ترفند رایج در مراقبت از پوست که در واقع مضر هستند

ترکاندن جوش اگر به روش درست انجام شود می تواند به از بین رفتن سریع تر آن کمک کند، چون پوست را از فشاری که به آن وارد است و مواد مضری که داخل جوش قرار دارد، خلاص می کند. بهترین راه برای انجام این کار روشی است که کمترین آسیب را به پوست وارد کند. جوش را زمانی بترکانید که کمی بالا آمده و محتویات آن آماده ی خروج است. این کار را هم تا جایی که می توانید با ملایمت انجام دهید.

۷- با شستشوی صورت با آب داغ می توان منافذ پوست را باز و بنابراین آن ها را بهتر تمیز کرد

۸ ترفند رایج در مراقبت از پوست که در واقع مضر هستند

درست است که بخار حمام می تواند به باز شدن منافذ پوست کمک کند، اما حمام کردن با آب داغ می تواند لایه ی چربی طبیعی و محافظ پوست را از بین ببرد و بنابراین آن را خشک کند. بهترین کار این است که دمای آب را بررسی کنید و مطمئن شوید که زیاد از حد داغ نیست، چون بخار حمام به قرمزی و خشکی پوست نمی ارزد.

۸- پوست هر چه بیشتر لایه برداری شود، تمیزتر می شود

۸ ترفند رایج در مراقبت از پوست که در واقع مضر هستند

شاید این تصور را داشته باشید که اگر صورت تان را محکم بمالید، همه ی مواد مضر و سلول های مرده ی روی آن پاک می شوند و صورت تان شاداب و زیبا می شود. اما واقعیت این است که لایه برداری یک فرآیند است که باید با ملایمت انجام شود، تا پوست بتواند خودش را بازسازی کند و نیازی به یک عامل خارجی برای این کار نیست. مالش بیش از اندازه ی پوست می تواند صدمات مختلفی به آن بزند، مثل بروز عفونت، مسدود شدن منافذ پوست و حتی افزایش چین و چروک ها.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار