چگونه خانه سبز داشته باشیم؟
کد خبر: ۲۵۵۳۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 September 01    -    ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
رنگ سبز که تداعی‌کننده جنگل و طبیعت است، نشاط و شادابی را در ما القا می‌کند و به همین دلیل این رنگ دوستداران زیادی دارد که سعی دارند به نوعی این رنگ دلنشین را در خانه هم داشته باشند. اما برای داشتن یک دکوراسیون متفاوت و ایده‌آل باید با چند نکته مهم در پخش کردن رنگ به روی در و دیوار خانه آشنا باشید.

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟«تابناک با تو» - «به نظر من یه خونه هرجایی می‌تونه باشه. می‌تونه بالای یه ساختمون بلند باشه. می‌تونه توی یه کوچه قدیمی‌که زیر یه بازارچه‌ست باشه. می‌تونه بزرگ یا می‌تونه کوچیک باشه. می‌تونه برای هرکس مفهومی‌داشته باشه یا هر رنگی داشته باشه. می‌تونه به رنگ آجر یا به رنگ شیشه و سنگ باشه. میتونه رنگ قرمز یا به رنگ…ولی من… یعنی بهتره بگم ما، معتقدیم خونه هرچی که باشه، باید سبز باشه. بله، سبز و همیشه سبز…»

بله این همان دیالوگ معروف سریال خانه سبز است که با صدای ماندگار خسرو شکیبایی همه ما را به دیدن یک سریال جذاب با داستان‌های شیرین دعوت می‌کرد. همه خانه سبز را با دکوراسیون سبز یعنی دیوارها، در و پنجره و حتی قاب تابلو‌های سبز رنگ به‌خوبی به خاطر داریم. اگر شما هم دوست دارید خانه‌ای سبز داشته باشید و دکوراسیون خانه را با رنگ سبز طراحی کنید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

۶ ایده برای دکوراسیون سبز در خانه

رنگ سبز که تداعی‌کننده جنگل و طبیعت است، نشاط و شادابی را در ما القا می‌کند و به همین دلیل این رنگ دوستداران زیادی دارد که سعی دارند به نوعی این رنگ دلنشین را در خانه هم داشته باشند. اما برای داشتن یک دکوراسیون متفاوت و ایده‌آل باید با چند نکته مهم در پخش کردن رنگ به روی در و دیوار خانه آشنا باشید. با هم چند راهکار موثر در طراحی دکوراسیون سبز را با نمونه اجرا شده، بررسی می‌کنیم.

۱. رنگ سبز را در کنار سفید، قدرتمندتر کنید

اگر طرفدار رنگ سبز هستید، ولی نمی‌خواهید فضای خانه را با این رنگ پر کنید، سبز را در کنار رنگ سفید قرار دهید تا جزئیات، جلوه بیشتری در فضا پیدا کنند. مثلا برای داشتن آشپزخانه سبز، بخشی از کابینت‌ها را سبز و بخش دیگر را سفید کنید. از کاشی‌های طرح‌دار که جزئیات سبزرنگ دارند برای پر کردن فاصله بین کابینت‌ها کمک بگیرید یا حتی صندلی‌های سبز را در آشپزخانه قرار دهید.

سعی کنید نسبت مشخصی بین رنگ سفید و سبز در کل فضا رعایت شود و تا حد امکان آشپزخانه را با سبز پر نکنید. گاهی جزئیات می‌توانند تاثیر بیشتری در دکوراسیون خانه داشته باشند.

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟

در نمونه زیر هم می‌بینید که تنها با انتخاب کاشی سبز برای بخشی از حمام و تسلط رنگ سفید به آن، در طراحی خانه سبز بسیار موفق عمل بوده‌اند.

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟

۲. نمایش زیبایی رنگ‌ها در دکوراسیون سبز

یک باغچه پر از گل را تصور کنید که رنگ‌های قرمز، صورتی، زرد و نارنجی گل‌ها در سبزی چمن منظره‌ای خیره‌کننده را به نمایش می‌گذارد. یک ایده برای خانه سبز همین است که رنگ‌های دیگری را هم در بستر رنگ سبز داشته باشیم. مثلا برای بخشی از خانه یک کاغذدیواری با رنگ زمینه سبز که گل‌های رنگارنگ را در بر گرفته است را انتخاب کنید. در تصویر زیر می‌بینید با همین راهکار، سرویس‌بهداشتی را سبز کرده‌اند.

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟

۳. دیواری به رنگ سبز

اولین ایده که برای طراحی دکوراسیون سبز در خانه به ذهن می‌رسد، رنگ کردن دیوار‌ها است. اما این احتمال را هم قبل از اجرا کردن ایده در نظر داشته باشید که ممکن است بعد از مدتی از سبز بودن دیوار‌ها خسته شوید و از صرف انرژی، زمان و بودجه برای رنگ کردن دیوار‌ها پشیمان شوید.

پیشنهاد بهتر برای اجرا کردن ایده دیوار سبز، رنگ کردن مهم‌ترین دیوار در خانه است. مثلا در تصویر زیر، دیوار پشت کتابخانه که فقط بین طبقه‌های آن اجازه خودنمایی دارد با رنگ سبز چشم‌نوازی پوشیده شده است. البته برای تاثیر بیشتر رنگ سبز در این بخش از خانه و استراحت‌دادن به چشم، از اکسسوری‌های طلایی، سفید و مشکی رنگ برای تزیین طبقات کتابخانه استفاده شده است.

بنابراین در این ایده، با محدود کردن رنگ سبز به یک گوشه از خانه، تاثیر آن را بیشتر می‌کنید.

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟

طبیعت همیشه الهام‌بخش ما برای رسیدن به ایده‌های جدید بوده است. پس اجازه دهید طبیعت را در طراحی دکوراسیون سبز به خانه بیاوریم؛ شفاف‌تر بگویم دیوار سبز خانه را برای قسمتی که وسایل چوبی را گذاشته‌اید، خالی کنید و همانند طبیعت، سبز را با رنگ گرم چوب همراه کنید.

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟

۴. طراحی دکوراسیون سبز با مبلمان

طراحی دکوراسیون داخلی با سلیقه‌های مختلفی سروکار دارد و ممکن است در این میان برخی از طرفدار‌های رنگ سبز، با دیوار یا کابینت سبز موافق نباشند. اگر این گروه اصرار داشته باشند که رنگ قالب دکوراسیون خانه سبز باشد، چه باید کرد؟ در این شرایط باید دست به دامن مبلمان خانه شد و از آن‌ها بخواهیم مسیر نفوذ سبز را به دکوراسیون داخلی باز کنند.

مزیت خانه سبز با مبلمان این است که می‌توانید سبز مد نظرتان را از بین طیف گسترده‌ای از رنگ‌های سبز انتخاب کنید، مبلمان را به یک رنگ سبز محدود نکنید و برای تکمیل دکوراسیون خانه سبز، از رنگ‌های مکمل سبز برای مبل‌های تک کمک بگیرید و خانه با هر سبک دکوراسیون را با مبلمان سبز، رنگ کنید.

همان‌طور که می‌بینید در خانه‌های زیر، مبلمان سبز در کنار رنگ‌های تیره و روشن خانه به خوبی خودنمایی می‌کنند و جواب رد به هیچ سلیقه‌ای نمی‌دهند.

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟

۵. سرسبزی دیوار ورودی خانه

ایده دیگر برای جان بخشیدن به خانه با رنگ سبز، این است که مهم‌ترین بخش خانه یعنی ورودی‌ها را با رنگ سبز بیارایید. تصور کنید خسته و بی‌انرژی وارد خانه می‌شوید و در همان ابتدای ورودی، خانه سبز به شما خوش‌آمد می‌گوید. اگر دلباخته واقعی رنگ سبز باشید، در این‌صورت تمام خستگی را پشت در می‌گذارید و با انرژی وارد خانه می‌شوید.

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟

۶. گاهی باید در دکوراسیون خانه فقط جزئیات را سبز کنید

بعضی مواقع هم باید کلی‌نگری را کنار بگذاریم و با نگاهی جزئی‌تر به عناصر موثر در دکوراسیون خانه دقت کنیم. ممکن است شما هم با نظر من موافق باشید که با رنگ کردن یک در، شومینه، پنجره یا حتی قاب تابلو‌های روی دیوار می‌توان حس خانه سبز را در خانه القا کرد.

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟

در این راهکار از حضور گیاهان آپارتمانی سبز برای زیباتر کردن خانه غافل نشوید.

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟

چگونه خانه سبز داشته باشیم؟

برای طراحی دکوراسیون خانه سبز آزادانه فکر کنید

دکوراسیون خانه سبز را بیشتر با دیوار‌های سبز می‌شناسیم. اما در دکوراسیون داخلی روش‌های بسیاری برای طراحی خانه به رنگ سبز وجود دارد. در بالا چند ایده موثر برای رنگ‌کردن دکوراسیون خانه با رنگ سبز معرفی کردیم که بسته به شرایط و بودجه‌ای که برای تغییر دکوراسیون در نظر گرفته‌اید، می‌توانید یک یا چند روش را در خانه اجرا کنید. البته باز هم باید تاکید کنیم که گاهی جزییات در دکوراسیون خانه تاثیر بیشتری در تغییر دکوراسیون دارند؛ یعنی حتی با اضافه‌کردن چند گلدان سبز رنگ به فضای خانه می‌توانید یک خانه سبز برای خود داشته باشید.

منبع: خوگر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
0
3
خیلییی زیبا و آرام بخش/ رنگ سبز آرامبخش و روحپروره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار