اهمیت ساخت و استفاده از انواع کفی طبی سفارشی با اسکن کف پا چیست؟
کد خبر: ۲۵۵۳۷۸
تاریخ انتشار: 2022 September 03    -    ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
کفی‌های طبی سفارشی یک کفی تجویزی هستند که از قالب سه بعدی و اسکن کف پا‌های شما ساخته می‌شوند. این کفی‌ها برای کمک به بهبود، حمایت یا اصلاح وضعیت پا یا درمان هر گونه آسیب شناسی پا که ممکن است تجربه کنید ساخته شده اند. بسیاری از آسیب‌ها و فشار‌ها در اندام‌های تحتانی، در نتیجه مکانیک غیرطبیعی پا رخ می‌دهند.

اهمیت ساخت و استفاده از انواع کفی طبی سفارشی با اسکن کف پا چیست؟

اهمیت ساخت و استفاده از انواع کفی طبی سفارشی با اسکن کف پا چیست؟«تابناک با تو» - کفی‌های طبی سفارشی یک کفی تجویزی هستند که از قالب سه بعدی و اسکن کف پا‌های شما ساخته می‌شوند. این کفی‌ها برای کمک به بهبود، حمایت یا اصلاح وضعیت پا یا درمان هر گونه آسیب شناسی پا که ممکن است تجربه کنید ساخته شده اند. بسیاری از آسیب‌ها و فشار‌ها در اندام‌های تحتانی، در نتیجه مکانیک غیرطبیعی پا رخ می‌دهند. چنین ناهنجاری‌هایی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روی پاها، ران ها، لگن و ستون فقرات داشته باشد. در این مطلب اهمیت ساخت انواع کفی طبی سفارشی با اسکن کف پا را بررسی خواهیم کرد.

اهمیت ساخت و استفاده از انواع کفی طبی سفارشی با اسکن کف پا چیست؟

چرا بهتر است از کفی‌های طبی سفارشی استفاده کرد؟

کفی‌های طبی تجهیزات پزشکی هستند که توسط یک متخصص پا تجویز می‌شوند. کفی‌های مختلف را می‌توان در فعالیت‌های اوقات فراغت روزانه، در حین کار یا در حین ورزش استفاده کرد. کفی‌های طبی معمولاً در موارد زیر تجویز می‌شوند:

*درد یا ناراحتی هنگام راه رفتن
*پا‌های بد شکل (هالوکس والگوس، کف پای صاف یا توخالی و …)
*نابرابری در طول اندام تحتانی بیش از یک و نیم سانتی متر
*بی ثباتی

استفاده از کفی‌های طبی سفارشی مزایای زیادی دارد، برخی از مزایای آن عبارتند از:

*کاهش درد
*تقویت بالشتک
*اصلاح وضعیت بد بدن
*جبران اختلاف طول پا
*حتی هنگام راه رفتن

نحوه سفارش و ساخت کفی طبی با اسکن کف پا

ساخت انواع کفی طبی سفارشی با اسکن کف پا یک فرآیند چند مرحله‌ای است که ابتدا با ارزیابی کامل توسط متخصص پا آغاز می‌شود. در طی این ارزیابی، متخصص پا از شما می‌پرسد که علائم شما چگونه و چه زمانی شروع شده است. پس از آن، متخصص، معاینه پا را انجام می‌دهد. این ارزیابی از پا‌های شما معمولاً شامل ارزیابی راه رفتن بصری است. اگر برای ارزیابی آسیب شناسی زمینه‌ای (مانند اشعه ایکس یا اولتراسوند) به تصویربرداری اضافی از پا‌های خود نیاز داشته باشید، پزشک از اسکن کف پا استفاده خواهد کرد.

با در نظر گرفتن علائم، آسیب شناسی، فعالیت و کفش شما، متخصص پا یک کفی مناسب برای نیاز‌های فردی شما طراحی خواهد کرد. نسخه شما سپس به یک مرکز ارتوپدی و ساخت کفی طبی ارسال می‌شود و در آنجا توسط تکنسین‌های بسیار ماهر ساخته می‌شود.

با مراجعه به صفحه ساخت انواع کفی طبی سفارشی با اسکن کف پا چگونه است؟ می‌توانید علاوه بر آشنا شدن با مراحل ساخت کفی طبی و اسکن کف پا، نسبت به سفارش کفی طبی نیز اقدام نمایید.


استفاده از کفی طبی مناسب چه افرادی است؟

کفی‌های سفارشی به طور خاص برای شرایط خاص، نوع پا، وزن و فعالیت مورد نظر متقاضی طراحی می‌شوند. به طور کلی، کفی‌های طبی سفارشی علاوه بر دوام بیشتر، کنترل بیشتری نسبت به سایر انواع کفی‌ها ارائه می‌دهند. تصحیح بیومکانیکی با استفاده از فوم‌ها و پلاستیک‌های با چگالی بالا که در ابتدا ممکن است خیلی سفت و سخت به نظر برسند، اما به مرور زمان معمولاً کاملاً راحت می‌شوند، به دست می‌آید.

تحقیقات نشان داده است که در بسیاری از موارد، کفی طبی سفارشی می‌تواند درد را تسکین دهد و از ناتوانی بیشتر جلوگیری کند. گفته می‌شود، همه کاندیدای درمان با کفی طبی نیستند. اغلب، توصیه‌های ساده تنها چیزی است که برای برخی افراد لازم است.

اهمیت ساخت و استفاده از انواع کفی طبی سفارشی با اسکن کف پا چیست؟

درمان ناهنجاری‌های پا با کفی طبی

کفی طبی سفارشی برای درمان بسیاری از بیماری‌های پا استفاده می‌شود. بسته به شرایطی که دارید، طراحی و ویژگی‌های کفی به شما کمک می‌کند تا بهترین نتیجه درمانی را داشته باشید. کفی طبی هرگز یک درمان مستقل نیست و متخصص پا به شما تعویض کفش، ورزش و در برخی موارد دارو نیز توصیه می‌کند. در اینجا چند نمونه از بیماری‌های پا که با کفی طبی قابل درمان هستند آورده شده است:

آرتروز: آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت می‌توانند باعث ناراحتی در پا‌ها و موقعیت نامناسب شوند که کفی‌ها ممکن است به اصلاح آن‌ها کمک کنند.

کمر درد: گاهی اوقات موقعیت نامناسب پاها، مانند قوس‌هایی که به سمت داخل می‌چرخند می‌تواند باعث دردی شود که کفی‌ها می‌توانند آن را کاهش دهند.

فاشیای کف پا: فاشئیت کف پا یکی از علل شایع درد پاشنه پا است. پزشکان ممکن است گاهی کفی طبی را برای حمایت از پاشنه و پا توصیه کنند.

پینه پا: بونیون‌ها برآمدگی‌های دردناکی هستند که می‌توانند در پایه و شست پا ایجاد و باعث بدشکلی پا شوند. کفی‌هایی با پنجه پهن می‌توانند به کاهش فشار روی انگشت شست پا به درمان این مشکل کمک کنند.

دیابت: گاهی اوقات، یک فرد مبتلا به دیابت می‌تواند حس پا‌های خود را از دست بدهد، وضعیتی که به عنوان نوروپاتی دیابتی شناخته می‌شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، کفی می‌تواند به کاهش استرس و فشار اضافی که می‌تواند منجر به زخم پا شود کمک کند.

کف پای صاف: صافی کف پا می‌تواند باعث درد پا، مچ پا و کمر شود. کفی‌ها می‌توانند به حمایت از پا‌ها و ارتقای موقعیت مناسب پا کمک کنند.

اهمیت ساخت و استفاده از انواع کفی طبی سفارشی با اسکن کف پا چیست؟

بورسیت: بورسیت التهاب کیسه‌های پر از مایع در پاشنه و انگشتان پا هستند که می‌توانند باعث درد و ناراحتی بورسیت شوند. کفی‌ها همراه با ساپورت پاشنه و قوس می‌توانند به کاهش ناراحتی بورسیت کمک کنند.

انگشتان چکشی: انگشتان چکشی اغلب به عنوان یک عارضه جانبی بونیون روی انگشت شست پا رخ می‌دهد. آن‌ها باعث درد انگشت دوم و بدشکلی در قسمت توپی پا می‌شوند. کفی‌ها می‌توانند حمایت بیشتری از پا‌ها داشته باشند و احتمال بدتر شدن انگشتان چکشی را کاهش دهند.

خار پاشنه: خار پاشنه شرایطی است که در آن استخوان اضافی در پشت یا پایین پاشنه پا رشد می‌کند. کفی‌ها می‌توانند از پا حمایت کنند و التهاب را کاهش دهند.

قوس‌های بلند پا: قوس‌های بسیار بلند می‌توانند بر عضلات پا فشار وارد کنند و منجر به تعدادی از بیماری‌ها مانند آتل‌های ساق پا، زانو درد و فاشیای کف پا شوند. کفی‌ها می‌توانند به جلوگیری از پیچیدن بیش از حد پای فرد به داخل یا خارج کمک کنند.

صدمات: افرادی که ضربه به پا‌ها و مچ پا‌های خود را تجربه کرده اند ممکن است در طول فرآیند بهبودی با کفی، نیاز به حمایت بیشتری داشته باشند.
شناخت انواع کفی طبی سفارشی

کفی‌های سفارشی نه تنها در موارد مورد استفاده بلکه در شکل آن‌ها نیز می‌توانند متفاوت باشند. بسته به وضعیت پای شما، فعالیت و کفشی که می‌خواهید آن‌ها را بپوشید، نسخه کفی طبی تغییر می‌کند. انواع کفی طبی سفارشی عبارتند از:

*کفی طبی تمام طول
*کفی طبی سه چهارم
*کفی طبی باریک
*کفی طبی کربنی
*کفی طبی کودکان

اهمیت ساخت و استفاده از انواع کفی طبی سفارشی با اسکن کف پا چیست؟

جمع بندی

کفی طبی سفارشی می‌تواند بخشی از یک برنامه درمانی جامع برای کمک به کسانی باشد که مشکلات پا و مچ پا دارند. این کفی‌ها توسط پزشکان ارتوپد تجویز و در مراکز ارتوپدی ساخته می‌شوند. ساخت انواع کفی طبی سفارشی با اسکن کف پا مراحل مختلفی دارد که تمام مراحل توسط پزشک متخصص انجام خواهد شد و با اسکن کف پا به دقت مشکلات و ناهنجاری‌ها تشخیص داده می‌شوند.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار