طرز تهیه جوجه کباب آلبالویی
کد خبر: ۲۵۵۳۱۵
تاریخ انتشار: 2022 September 02    -    ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
جوجه کباب آلبالویی یکی از انواع غذا‌های لذیذ و متفاوت است که با رسپی‌های مختلفی درست می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب آلبالویی با ما همراه باشید.

طراحی چهره شخصیت‌های «هری پاتر» براساس کتاب«تابناک با تو» -جوجه کباب آلبالویی یکی از انواع غذا‌های لذیذ و متفاوت است که با رسپی‌های مختلفی درست می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب آلبالویی با ما همراه باشید.

طرز تهیه جوجه کباب آلبالویی

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ: ۴۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد

زعفران غلیظ دم کرده: به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

مواد لازم سس آلبالویی

آلبالو: ۱ پیمانه

پیاز: ۱ عدد متوسط

رب انار: ۲ قاشق غذاخوری

آب: ½ لیوان

شکر: ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه جوجه کباب آلبالویی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب آلبالویی خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت ورقه‌ای برش زده، سپس با گوشتکوب کمی‌می‌کوبیم تا نازک شود. در ادامه سینه‌های مرغ را به صورت نواری برش می‌زنیم و درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به صورت خلالی خرد می‌کنیم، سپس به همراه مقداری زعفران دم کرده، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم. در ادامه روی کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه می‌دهیم سینه مرغ به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله سوم

حالا به سراغ درست کردن سس آلبالویی می‌رویم، برای این منظور پیاز را با دندانه‌های ریز رنده، رنده می‌کنیم و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. حالا مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه می‌کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه پیاز رنده شده را به قابلمه اضافه کرده، سپس تفت می‌دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شود. حالا رب انار را به همراه آلبالو‌های هسته گرفته به قابلمه اضافه کرده و کمی‌تفت می‌دهیم و پس از آن آب را اضافه می‌کنیم.

مرحله پنجم

حالا شکر را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می‌دهیم سس روی حرارت ملایم بجوشد تا کاملا پخته و غلیظ شود. پس از اتمام استراحت سینه‌های مرغ آن را از یخچال خارج کرده و به صورت حلزونی به سیخ چوبی می‌کشیم.

مرحله ششم

در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت زیاد گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می‌افزاییم. حالا سینه‌های مرغ به سیخ کشیده را درون تابه گذاشته و اجازه می‌دهیم کاملا سرخ شوند، سپس در تابه را می‌بندیم تا مغز پخت شوند.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید حین سرخ کردن سینه‌های مرغ حرارت زیاد باشد تا جوجه کباب‌ها آب نیندازند، در غیر این صورت خشک می‌شوند. زمانی که جوجه کباب‌ها پخته شدند، آن را از تابه خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می‌گذاریم.

مرحله هشتم

زمانی که آب اضافی سس تبخیر شده و غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس درون ظرف مورد نظرمان می‌ریزیم. در نهایت جوجه کباب را به همراه سس آلبالویی و پلو زعفرانی سرو می‌کنیم.

منبع: برترین‌ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار