اینستاگرام یا بلای جان!
کد خبر: ۲۵۵۳۱۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 August 31    -    ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
هر کدام هم مخاطبان خاص خود را دارند و رگ خواب ملت را به دست گرفته اند و پس از مدتی با به راه انداختن شوآفی از کسب درآمد‌های بالایشان، پکیج آموزشی درآمدزایی از اینستاگرام را به فروش می‌رسانند و تعدادی مردم ساده دل نیز با هزینه کردن و به امید کسب درآمد راحت و بی دردسر به آن‌ها روی می‌آورند.

اینستاگرام یا بلای جان!

اینستاگرام یا بلای جان!اختصاصی تابناک باتو ــ می‌خرند و می‌ریزند و می‌پاشند و آخرش قاه قاه به ریش ملت می‌خندند. مثل همیشه بیشتر ما در خواب غفلت هستیم و  از  موج خطرناکی که در جامعه به راه افتاده، خبر نداریم. البته نه تنها هیچ درکی نداریم بلکه گاهی  خود نیز در این وانفسا، به موج سواری می‌پردازیم  و به بهانه خوش گذرانی،   ساعت‌ها به اطوار‌ها و خزعبلات این بلاگر‌های بی سواد  می‌خندیم؛ بلاگر‌هایی که هر یک از دری برای جذب مخاطب وارد می‌شوند. برخی از طریق سبک زندگی مدرن و تجملاتی و برخی دیگر از طریق سبک زندگی ساده و سنتی و برخی از مذهب و برخی از طریق  رواج بی بند و باری ... .

هر کدام هم مخاطبان خاص خود را دارند و رگ خواب ملت را به دست گرفته اند و پس از مدتی با به راه انداختن شوآفی از کسب درآمد‌های بالایشان، پکیج آموزشی درآمدزایی از اینستاگرام را به فروش می‌رسانند و تعدادی مردم ساده دل  نیز با هزینه کردن و به امید کسب درآمد راحت و بی دردسر  به آن‌ها روی می‌آورند. غافل از اینکه همه چیز پوشالی و دروغین است و فروش همین پکیج آموزشی نیز خود ترفند و خدعه‌ای  برای چپاول ملت است.

این جماعت  مانند قارچ‌های سمی در حال تکثیر هستند و ضرر وجودشان بیش از منفعتشان است. مانند قمار و شراب که خداوند در قرآن در وصف آن‌ها می‌گوید: گرچه فوایدی دارند، ولی ضررشان بیش از منفعتشان است. بلاگر‌ها نیز گرچه به قول خودشان منافعی برای جامعه دارند که همان کمک به رشد اقتصادی جامعه است، ولی ضررهایشان به مراتب بیش از منفعتشان است. اگر بخواهیم مضرات این قماش   را سیاهه کنیم بدین قرار می شود؛
۱) ترویج تن پروری و تنبلی و راحت طلبی.
۲) دلسردی آحاد جامعه از فراگیری دانش و کار‌های هنری و فنی
۳) نشر رذائل اخلاقی، چون رقابت و حسادت و چشم و هم چشمی
۴) نشر اکاذیب و تبلیغ کالا‌ها و موسسات  بی کیفیت در قبال دریافت پول
۵) تفسیر وارونه از دین و دینداری

اینستاگرام یا بلای جان!

این‌ها فقط تعداد اندکی از مضرات این صفحات مجازی است. این خطر روز به روز محسوس‌تر خواهد شد تا جایی که در آینده‌ای نه چندان دور اکثر دختران و پسران و زنان و مردان به جای فراگیری و رشد  علمی و فنی خود برای کسب درآمد‌های نجومی به این مسخره بازی  و تن پروری روی می‌آورند و نه تنها از این فعالیت خود شرمنده نمی‌شوند بلکه افتخار هم خواهند کرد.

نفوذ این بلاگر‌ها آنقدر سریع و خطرناک شده است که حتی زنانی به ظاهر مذهبی با گذاشتن روبند‌ها و چادر‌های رنگارنگ برای جذب مخاطب به تولید محتوا‌های سخیف می‌پردازند تا به هر طریقی شده  فالوور‌های بیشتری جذب کنند و در آخر با نمایش  ماشین‌های مدل بالا و گوشی‌های آن چنانی مردم را به این کار بی اصل و نسب سوق می‌دهند و خود را در مقام مدرس اینستاگرامی معرفی می‌کنند.

چه زنان و مردانی که با الگو گیری از این جماعت قارچ صفت، زندگی خود را جهنم کرده اند، چه دختران و پسرانی که از کار و تحصیل دلسرد  شده  و درآمد‌های میلیاردی این مفت خوران  مانند خوره به جانشان افتاده... .

چندی پیش وقتی صحبت اخذ مالیات از این تن آسایان به میان آمد، مردم استقبال کردند و قرار شد افرادی که بالای ۵۰۰ هزار دنبال کننده دارند، مشمول قانون اخذ مالیات شوند، ولی این قانون عملی که نشد هیچ، بلکه با  رخوت و سستی در اجرا، بقیه را نیز جری‌تر کرد.

البته به نظر میرسد اخذ مالیات هم راهکار مناسبی برای کنترل این افراد نبوده و نیست.
هم اکنون پیشنهاد می شود فضایی مجازی مخصوص کسب و کار‌ها به وجود بیاید که صاحبان مشاغل در آن محیط کالاهایشان را معرفی کنند تا دیگر نیازی به این دلالان مجازی نباشد. فضایی که بدون هیاهو به چرخه اقتصادی کمک کند و به جای سرمایه گذاری و ارزش نهادن به سموم مجازی، پادزهری درمانگر معرفی کند.

دنیای عجیبی شده است؛ آن قدر عجیب که شاهد بیکاری و فقر افراد تحصلیکرده و فرهیخته و ثروتمندی افراد بیسواد و بی هدف شده ایم. افرادی که تا لنگ ظهر می خوابند و جز خوردن و پوشیدن و تفریح و ولخرجی و گذاشتن روزمرگی ها، هیچ کار مفیدی انجام نمی‌دهند. قاعده بازی در دستان متقلب این گروه افتاده و تک تک ما، مهره‌های این بازی کثیف هستیم که بی خبر از همه جا خواب ما را برده است. بیاییم این بازی سراسر تقلب را با کیش و مات وزیر و شاهش به پایان برسانیم.

کوثر بهبهانی زاده

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
1
17
دنیای عجیبی شده است؛ آن قدر عجیب که شاهد بیکاری و فقر افراد تحصلیکرده و فرهیخته و ثروتمندی افراد بیسواد و بی هدف شده ایم.
و افراد بیسوارد در مجلس و دولت دارن به عنوان مسول جیب ملتو خالی میکنن . فرهیختگان یا در زندان هستن یا بیکار در منزل
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
10
10
این مضراتی که شمردید هیچ‌کدام واقعیت ندارند. این‌ها چیزی را ترویج نمی‌کنند. این مضرات که فرمودید الان فرهنگ رایج جامعه و کاملا رایج است! این‌ها فقط کمک می کنند تا آدم‌هایی که دنبال غذای متفاوت می‌گردند پیدایش کنند. آن‌ها البته از طرف مقابل هم پول و کالایی حتما دریافت می‌کنند تا این حرف‌ها را بزنند. اما کار این‌ها چه فرقی با آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیون دارد مگر؟ اگر همین‌ حرف‌ها در تلویزیون گفته بشود و هنرپیشه‌ها بگویند چه فرقی با این‌ها دارد؟ واقعیت این است که نویسنده گرامی وقت خودش و ما را با این انشای بی‌سروته به هدر داده است.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
فرقش این است که تبلیغات تلویزیون از صبح تاشب در گوشی همراهت نیست .به الگوی زندکی آنها عادت نمیکنی و اگر یه روز استوری آنها را نبینی کلافه نمیشوی .فکر کنم خود شما یکی ازاین بلاگرها تشریف دارید .وگرنه مضرات این جماعت منفور برهیچ کس پوشیده نیست
ناشناس
| |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
حس میکنم یکی از همین بلاگرایی ...
ناشناس
|
Italy
|
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
4
2
چرا این قبیل تحلیل‌ها فقط به فکر اندیشمندان ایرانی می رسه؟ خوب همه دنیا دارن از اینستاگرام و تلگرام و فیس بوک و سایر پلتفورمها فضای مجازی استفاده می کنند، چرا فقط توی ایران یه عده فکر می کنند که کشف بزرگی کردن درباره اینکه در این فضای مجازی ،مردم( با هر سطح سواد و معلومات و از هر طبقه اجتماعی) می تونن حرفشون رو بزنند،عقیده شون رو بگن،اگر چیزی برای فروش دارن،تبلیغش رو بکنند ،اگر چیزی بلدن،به بقیه یاد بدن،و….،واصلا هدف از ایجاد فضای مجازی همین بوده.حالا اگر کسی تونست ازش پولی هم در بیاره دیگه بهتر.چرا یه عده به همه کار ملت کار دارن و همش می خوان ما ملت مثل گوسفند ،فقط طوری زندگی کنیم که اونها می خواهن. نخیر هزاران راه برای زندگی کردن،فکر کردن،پول دراوردن وجود داره با هزاران ابزار مختلف من الجمله فضای مجازی و هرکسی که می تونه از اونها برای کسب درآمد استفاده کنه نوش جونش( البته فضای مجازی هم‌عین دنیای واقعی قوانینی در مورد قمار و تبلیغ افکار و عقاید خطرناک و بهره کشی از کودکان و‌افراد آسیب پذیر ،داره ،که بحثش جداست )لطفا اینقدر ملت رو‌نصیحت نکنید
ناشناس
|
France
|
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
2
2
حرف درست و منطقی .مطمئنا مخالفان زیادی خواهد داشت.فکر کنم نوجوانان امروز تا ده سال آینده همه بلاگر شده اند و هیچ دانش و هنر و حرفه ای بلد نباشن .چون پول در این حوزه ها رسوب کرده
ادیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
1
3
ببخشید مگه ما که علم و دانش فراگرفتم کار یاد گرفتیم به کجا رسیدیم؟ مگه فرصتی برای ما بود که به جایی برسیم؟ اینا ما رو نا امید نکردن پارتی بازی ها و ممیزی ها ما رو نا امید کردن تو کشور ما راه دیگه ای برای پیشرفت نیست یا این دلقک بازیا یا دزدی و اختلاس مسیر پیشرفته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
4
2
بله، کاملا موافقم اینستاگرام باید پلمپ بشه. درست مثل خیابونا که جرم و جنایت زیاد توش رخ میده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
0
2
داری میگی چرا مثلا شکم پرست ها پیگیر کانالهای خوراکی هستند؟ فک می کنی مثلا شکم پرست ها فقط در فضای مجازی بدنبال شکم چرانی اند؟
ناشناس
|
France
|
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
2
1
آدم وقتی کامنت ها رو میخونه تازه میفهمه چه قدر این بلاگرها طرفدار دارن.اینا یا خودشون بلاگرن یا میخوان در آینده نزدیک بلاگر بشن یا طرفدارای دوآتیشه اونا هستن.
ناشناس
|
France
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
1
2
اوضاع مملکت همه جوره داره داغون میشه اینم یه مدلش هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار