روش‌های مراقبت از بدن که هیچ واقعیت علمی ندارد
کد خبر: ۲۵۵۲۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 September 02    -    ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱
با این حال، مراقبت از خود و یادگیری در مورد بدن انسان باید از اطلاعات مبتنی بر علم و حقایق ناشی شود، نه از افسانه‌ها و نظرات. پس با ما همراه باشید تا با برخی از اطلاعات نادرست، اما رایج در رابطه با سلامتی و مراقبت از بدن آشنا شویم و دلایل نادرست بودن آن‌ها را موشکافی کنیم.

روش‌های مراقبت از بدن که هیچ واقعیت علمی در پس آن‌ها نیستاختصاصی تابناک باتو ــ مطالعات بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهند چرا مراقبت از سلامتی و بدن خود در طی روز بسیار مهم و ضروری است. با این حال، مراقبت از خود و یادگیری در مورد بدن انسان باید از اطلاعات مبتنی بر علم و حقایق ناشی شود، نه از افسانه‌ها و نظرات. پس با ما همراه باشید تا با برخی از اطلاعات نادرست، اما رایج در رابطه با سلامتی و مراقبت از بدن آشنا شویم و دلایل نادرست بودن آن‌ها را موشکافی کنیم.

روش‌های مراقبت از بدن که هیچ واقعیت علمی در پس آن‌ها نیست

۱.شکستن قلنج انگشتان منجر به آرتروز می‌شود

شاید شما هم جزو دست افرادی باشید که برای کاهش خستگی دست و انگشتان خود عادت به شکستن قلنج انگشتان دارید و به احتمال زیاد خبر‌های زیادی درباره‌ی ارتباط شکستن قلنج انگشتان با افزایش آرتروز دست شنیده اید؛ اما واقعیت چیز دیگری است. اگرچه شکستن قلنج انگشتان و دست به صورت مکرر ممکن است باعث آسیب شود، اما دانشمندان بر این باروند که این کار خطر ابتلا به آرتریت را افزایش نمی‌دهد.

روش‌های مراقبت از بدن که هیچ واقعیت علمی در پس آن‌ها نیست

۲.غذا خوردن پیش از خواب باعث اضافه وزن می‌شود

غذا خوردن پیش از خواب، به خصوص اگر این موضوع در رابطه با خوردن یک وعده غذایی اضافی بعد از شام باشد، می‌تواند با افزایش وزن مرتبط باشد. با این حال، در صورت از دست دادن یک وعده غذایی و خوردن غذا برای جبران وعده از دست رفته آن هم پیش از خواب، هیچ ارتباطی با اضافه وزن ندارد. به نظر می‌رسد که آگاهی از میزان غذا خوردن به جای زمان غذا خوردن مهم‌تر است، زیرا کالری دریافتی شما در حفظ وزن سالم اهمیت بیشتری دارد.

روش‌های مراقبت از بدن که هیچ واقعیت علمی در پس آن‌ها نیست

۳.شکلات باعث جوش می‌شود

مراقبت از پوست بدون در نظر گرفتن یک رژیم‌های غذایی مناسب و به کار بردن سایر روش‌های مراقبتی امکان پذیر نخواهد بود. خوردن شکلات اغلب با ایجاد پوست چرب و جوش‌های دردناک به خصوص روی صورت همراه است. به همین دلیل برخی از افراد از خوردن این ماده خوشمزه دوری می‌کنند. اما برخلاف آنچه که عموم فکر می‌کنند، هیچ مدرک علمی دال بر صحت این ادعا وجود ندارد، زیرا مطالعات مختلف نتایج متفاوتی در این زمینه اعلام کرده اند.

Does shaved hair grow back thicker? - You Ask We Answer

۴.اصلاح باعث ضخیم شدن مو‌های شما می‌شود

حذف مو‌های زائد به خصوص در چند دهه گذشته به طور چشمگیری به عنوان یکی از شاخصه‌های زیبایی در نظر گرفته می‌شود. خلاص شدن از شر مو‌های بدن در برخی نواحی از بدن، امکان ارائه روش‌های جدید مراقبت از پوست را ایجاد کرده است. با این حال، بسیاری از افراد از یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای زودودن مو‌های زائد اجتناب می‌کنند و آن چیزی جز اصلاح به وسیله تیغ نیست.
با این حال، باید بیان داشت که اصلاح راه بدی برای از بین بردن مو نیست. ممکن است اصلاح مو‌های در حال رشد را تیره‌تر و گردتر نشان دهد، اما این موضوع نه به خاطر استفاده ازتیغ، بلکه به دلیل قرار گرفتن مو در معرض برخی عناصر (مثلاً خورشید و صابون) است.

روش‌های مراقبت از بدن که هیچ واقعیت علمی در پس آن‌ها نیست

۵.دندان‌های سالم سفید روشن به نظر می‌رسند

تقریباً در تمام تبلیغات محصولات مرتبط با سلامت دهان و دندان، مدل‌هایی را می‌بینیم که با دندان‌های سفید مرواریدی به ما لبخند می‌زنند. به همین دلیل ما بسیار مشتاقیم تا لبخندهایمان را همچون این مدل‌ها و دندان هایمان را به سفیدی دندان‌های آن‌ها در آوریم. با این حال، برخلاف تفکر رایج باید بیان کنیم که سفید بودن بیش از حد دندان‌ها نشانه‌ی خوبی از سلامت دندان‌ها نیست. باید خاطر نشان کنیم که زردی کم رنگ روی دندان‌های ما در واقع چیزی به نام عاج است که از لایه داخلی دندان محافظت می‌کند.

روش‌های مراقبت از بدن که هیچ واقعیت علمی در پس آن‌ها نیست

۶.لبخند زدن زیاد باعث ایجاد چین و چروک می‌شود

با افزایش سن، خطوط ریز که به آن‌ها "خط لبخند" نیز گفته می‌شود، بیشتر بر روی صورت نمایان می‌شوند. ما اغلب این چین و چروک‌ها را به لبخند زدن مرتبط می‌کنیم که امر کاملاً اشتباهی نیست. زیرا هر زمان که لبخند میزنیم بیشتر و بیشتر بر روی صورت ظاهر می‌شوند. اما دلیل اصلی بروز چین و چروک، لبحند زدن نیست. در واقع از دست دادن قابلیت ارتجاعی پوست و کلاژن دلیل اصلی بروز این اتفاق است. افزایش سن و همچنین عوامل محیطی مانند نور مضر خورشید نیز در پشت پرده بروز این خطوط قرار دارند.

روش‌های مراقبت از بدن که هیچ واقعیت علمی در پس آن‌ها نیست

۷.یوگا درد بدن را برطرف می‌کند

وقتی صحبت از کشش عضلات و تنفس بهتر در میان باشد، یکی از راه حل‌های پیشنهادی انجام دادن یوگا است. با این حال، اگر شرایطی مانند آسم را تجربه می‌کنید، یوگا ممکن است راه حل ایده آلی نباشد. با این وجود، یوگا همچنان به تسکین درد‌های مزمن غیرقابل تحمل کمک می‌کند. در این صورت یوگا را باید تنها به عنوان یک درمان مکمل در نظر بگیرید و همیشه به یاد داشته باشید که نباید یوگا به گونه‌ای انجام شود که به شما آسیب برساند.

روش‌های مراقبت از بدن که هیچ واقعیت علمی در پس آن‌ها نیست

۸.کفش پاشنه بلند منجر به پینه پا می‌شود

کفش‌های پاشنه بلند یکی از اجزای جدا ناپذیر مد و زیبایی خانم‌ها به شمار می‌رود. اما همچون سایر کفش ها، کفش‌های راحت و شاید مناسب برای پوشیدن در طولانی مدت نباشند. به همین دلیل بسیاری از افراد پپوشیدن کفش‌های راحتی را نسبت به کفش‌های پاشنه بلند ترجیح می‌دهند. حتی بسیاری از افراد به دلیل احتمال ایجاد پینه در پا از پوشیدن این گونه کفش‌ها اجتناب می‌کنند.

بر خلاف باور رایج،‌های پاشنه بلند پینه پا به دلیل پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند ایجاد نمی‌شوند؛ اگرچه پوشیدن این گونه کفش‌ها می‌تواند وضعیت پینه پا را بدتر کند. پینه پا در واقع به دلایل ژنتیکی و بیماری‌های زمینه‌ای که باعث تورم مفاصل شما می‌شود ایجاد می‌شوند. کفش‌ها تنها زمانی می‌توانند به شما آسیب برسانند که به انگشتان پا فشار آورند.

روش‌های مراقبت از بدن که هیچ واقعیت علمی در پس آن‌ها نیست

۹.بدن شما نیاز به سم زدایی روزانه دارد

روش‌هایی مانند رژیم‌های سم‌زدایی، اسموتی‌های پاک‌کننده سموم بدن، مکمل‌های ویتامین و روش‌های دیگر، به ما این باور را می‌دهند که بدن ما برای سالم ماندن نیاز به غذا‌های سالم مختلف دارد. در واقع، بدن ما دارای یک دستگاه پاکسازی درونی است و نیازی به کمک گروهی از "پاک کننده ها" ندارد. کبد در حال حاضر وظیفه فیلتر و پاکسازی بدن را برعهده دارد و تنها کاری که باید انجام دهیم این است که از آن مراقبت کنیم. علاوه بر این، استفاده از رژیم‌ها و برنامه‌ها بدون نظارت یک متخصص سلامت می‌تواند در نهایت به کبد شما آسیب برساند.

روش‌های مراقبت از بدن که هیچ واقعیت علمی در پس آن‌ها نیست

۱۰.خروپف در خواب طبیعی است

خروپف ممکن است بخشی آزاردهنده از روال روزمره ما باشد، اما مشکلی است که باید به آن توجه کرد. زیرا خر و پف می‌تواند نشانه‌ای از بروز مشکلاتی همچون مسدود شدن راه‌های هوایی بینی، کم خوابی و آپنه خواب باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
4
0
بیشتر این روشها با تجربه ثابت شده که درست و علمی می باشند. این همه موضوع های گمراه کننده را از هر جایی برندارید و منتشر کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
0
1
از همه بدتر یوگا که با وارد آوردن فشارهای غیرطبیعی به مفاصل، باعث مشکلات زیادی میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار