معرفی بهترین مواد غذایی حاوی پروبیوتیک
کد خبر: ۲۵۴۹
تاریخ انتشار: 2015 June 18    -    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
اگرچه مصرف غذاهای حاوی پروبیوتیک به عملکرد هرچه بهتر باکتری ها کمک می کند، اما مصرف این غذاها الزامی نمی باشد.

همچنین مقدار قابل توجهی از آنها به طور طبیعی در روده وجود دارند. گفتنی است که پروبیوتیم های یافت شده در غذا می توانند به میکروارگانیسم ها اجازه ورود به سیستم بدنی داده و دل و روده را متعادل و صاف نگه دارند.
 
به گفته کلینیک کلیولند خوردن اینگونه غذاها در پیشگیری از ابتلا به بیماری ها کمتر اثرگذار هستند، به خصوص زمانی که افراد از آنتی بیوتیک ها مصرف کرده و به طور کامل بدن را از باکتری های خوب پاکسازی کرده باشد.
 
شما همواره می توانید از مکمل های پروبیوتیک استفاده کنید اما این را در نظر بگیرید که آنها همیشه گزینه خوبی برای جذب پروبیوتیک ها نیستند. حال در اینجا چند نمونه از بهترین مواد غذایی حاوی پروبیوتیک را به شما معرفی می کنیم:

ماست

ماست به طور ویژه نوع خانگی و محلی آن سرشار از حجم زیادی پروبیوتیک می باشد. در فرایند تخمیر شیر و تولید ماست ساختار و ویژگی های سلامتی به خوبی مشهود می باشد.نکته بسیار مهم این است که برخی از انواع ماست ها که پس از فرایند تخمیر حرارت داده می شوند ناسالم بوده و در حین این عمل بسیاری از باکتری های سودمند موجود در ماست از بین می رود.
 
حال در انتخاب ماست مراقب باشید ،چرا که برخی ماست های سنتی با برندهای معروف حاوی مقدار زیادی قند و شیرین کننده های مصنوعی هستند که لزوما حاوی پروبیوتیک نبوده و دارای حجم بالایی از کالری می باشند.

خیارشور
 
همانند دیگر محصولات تخمیرشده در این لیست غذایی، خیار تخمیری نیز خواص پروبیوتیکی داشته و برای دستگاه گوارش مفید است. این در حالی است که برخی نوع خاص خیارشورها که با سرکه و فرایند حرارت درست شده اند فاقد خواص پروبیوتیکی هستند.

پنیر نرم

در اینجا خبر خوبی برای طرفداران پنیر داریم؛ یک تکه ازپنیرهای نرم سرشار از مقدار زیادی پروبیوتیک می باشد که برای معده شما بسیار خوب است. به ویژه نوعی از آن که توسط شیر خام غیرپاستوریزه شده گاو و یا بز باشد.گفتنی است که این نوع پنیرها با اسیدیته کم و ذخیره چربی بالا کمی از میکروب ها را برای حفاظت دستگاه گوارش نگه می دارد.

نوشیدنی های سویا

برای دریافت پروبیوتیک از این نوشیدنی ها نظیر شیر سویا مصرف کنید. این دست نوشیدنی ها برای بدن کسانی که قادر به تحمل لاکتوز نمی باشند مفید است. هنگام خرید به برچسب "کشت باکتری فعال و زنده" توجه کنید.

سوپ میسو

(Miso)این سوپ در رستورانهای سنتی ژاپن یافت می شود که از گندم سیاه (چاودار)، لوبیا، برنج و جو تشکیل شده است. برای پخت این سوپ کافی است پاستای میسو را داخل آب داغ ریخته و سپس به آن توفو و سبزیجات اضافه کنید. این سوپ به طور معمول حاوی میکروارگانیسم های قارچی آسپرژیلوس و یا مخمرSaccharomyces rouxii می باشد، که این مسکروبها باعث تخمیر مواد خام مذکور می شوند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار