خواص شگفت‌انگیز پوست این میوه پرطرفدار
کد خبر: ۲۵۴۱۹۰
تاریخ انتشار: 2022 August 20    -    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵
محققان در مطالعات اخیر خود به خواص پوست موز برای غنی‌تر کردن برخی از غذاها پی بردند.

محققان در مطالعات اخیر خود به خواص پوست موز برای غنی‌تر کردن برخی از غذاها پی بردند.

 
 

 تحقیقات جدید ادعا می‌کند افزودن آرد پوست موز به برخی‌از غذاهای تهیه شده از آرد گندم به نظر می‌رسد که این محصولات را با خواص آنتی اکسیدانی بهبود یافته و محتوای اسیدفنولیک آغشته کند.

خواص شگفت‌انگیز پوست این میوه پرطرفدار

اسیدهای فنولیک، پلی فنول‌هایی هستند که بطور طبیعی در گیاهان وجود دارند. رژیم‌های غذایی سرشار از اسیدهای فنولیک می‌تواند از شما در برابر ابتلا به سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، پوکی استخوان و بیماری‌های عصبی محافظت کند. ضمن اینکه می‌توانند از پوست شما در برابر پیری زودرس محافظت کنند، چرا که آن‌ها می‌توانند از آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری کنند

مطالعه جدیدی که در مجله «ACS Food Science & Technology» منتشر شده است، نشان می‌دهد که یک موز معمولی ممکن است ارزش غذایی بسیار بیشتری داشته باشد، اگر فرد بداند چگونه آن را به درستی استخراج کند.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه Aligarh Muslim در هند و دانشگاه هیوستون در ایالات متحده انجام شده مشخص کرده، افزودن آرد ساخته شده از پوست موز به طور قابل توجهی خواص تغذیه‌ای و آنتی اکسیدانی این محصولات پخته شده را افزایش می‌دهد.

این رسانه خاطرنشان می‌کند، همچنین، چنین استفاده‌ای از پوست موز می‌تواند به کاهش ضایعات مواد غذایی کمک کند، زیرا پوست آن حدود ۴۰ درصد وزن موز است.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار