همه چیز درباره الکس؛ رئیس باند قاچاق دختران ایرانی
کد خبر: ۲۵۴۰۱۸
تاریخ انتشار: 2022 August 17    -    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲
شهروز سخنوری ملقب به الکس، متهمی است که به اتهام سرکردگی شبکه فساد به اعدام محکوم شده است، فردی که تا دهه ۹۰ مقیم آمریکا بود اما پس از آن ریپورت شد.

 الکس یا همان شهروز سخنوری، متهمی است که فعالیت‌هایش سه سال از سوی مراجع قضائی و انتظامی رصد می‌شد. فردی که به همراه مادر و دختری به نام مانلی اقدام به شناسایی دختران، بهره کشی جنسی و در نهایت قاچاق آنها می‌کرد.

در مرور پرونده وی، فعالیت‌های فسادزای وی به وفور دیده می‌شود.شهروز سخنوری، ملقب به الکس سال ۹۰ و بعد از دیپورت شدن از دوبی، به همراه مادر و یک دختر دیگر معروف به «مانلی» اقدام به تأسیس باند اسکورت دختران ایرانی کرد. سخنوری پیش از سال ۹۰ مقیم آمریکا بود که به علت فعالیت‌های غیرقانونی از این کشور دیپورت و مدتی در دوبی ساکن شد.

او از دوبی نیز به علت ارتکاب جرایمی مانند تجاوز به زنان و دختران دیپورت شد تا به ایران بازگردد.

مثلث فساد الکس-شاینا-مانلی

مانلی دست راست الکس، در مورد علت دیپورت شهروز سخنوری از دوبی می‌گوید: «الکس به همراه چند تن دیگر در دوبی اقدام به گروگانگیری اعضای یک خانواده کردند. آن‌ها جلوی چشم پدر خانواده به مادر خانواده و دختر آن‌ها تجاوز و سپس پدر را اتو کردند. الکس به خاطر این کار ۶ ماه زندانی و بعد هم دیپورت شد.»

الکس بعد از بازگشت به ایران با مانلی دوست شد تا به همراه مادرش و مانلی شبکه مخوف خود را پایه گذاری کند.

شاینا برقی، مادر الکس که تابعیت آمریکا را هم داشته است، همدست پسر در فساد و قاچاق می‌شود.الکس با تهیه چند عکس برهنه از مانلی و ارسال آن برای دوستان خود در خارج از کشور مقدمات سفر مانلی و مادرش به دوبی را فراهم کرد.

بعد از بازگشت مانلی به ایران، الکس که در این مدت ۲ دختر دیگر را نیز به دام انداخته بود، آن‌ها را این بار با مدیریت مانلی به دوبی فرستاد. الکس در این مدت با به کارگیری یک مهندس هندی اقدام به طراحی وب سایت اسکورت دختران ایرانی کرد و تصاویر برهنه مانلی و ۲ دختر دیگر را روی سایت بارگذاری کرد.

دکی، نفوذی داخلی

اما الکس برای آنکه بتواند در ایران امنیت نیروهای خود را تأمین کند، چند حامی با نفوذ در میان مسئولان برای خود پیدا کرد. یکی از این حامیان با نام مستعار «دُکی» از مسئولان با نفوذ دولتی بود که در چند مورد دختران باند الکس را از بازداشت نیروی انتظامی آزاد کرده بود.

دستگیری الکس در مالزی

در نهایت و پس از یک کار پیچیده انتظامی -اطلاعاتی، الکس در اردیبهشت سال ۹۹ در مالزی دستگیرشد و با همکاری اینترپل به ایران انتقال یافت. در نهایت برای وی و همدستانش در دادگاه انقلاب پرونده‌ای قضائی تشکیل شد.

مسعود ستایشی در خصوص آخرین وضعیت پرونده الکس گفت: اتهام فرد مورد اشاره راه اندازی شبکه سازمان یافته فساد است، با توجه به اینکه در حوزه فساد و مقابله با آن با کسی تعارفی نداریم و این موضوع مورد تاکید رئیس قوه قضائیه و بزرگان نظام در عرصه‌های مختلف است و رهبر معظم انقلاب نیز همواره به آن تاکید داشته اند. دستگاه قضا در حوزه مقابله با شبکه‌های سازمان یافته فساد اقدامات مثبتی انجام داده است و نمونه آن رأیی است که برای این فرد صادر و به مجازات اعدام با رأی قطعی محکوم شده است.

وی گفت: متهم دیگر پرونده به اتهام فراهم کردن موجبات فساد به تحمل ۸ سال حبس محکوم شده است و حکم در حال اجرا است ومتهم دیگری نیز در این پرونده مطرح است که هنوز حکم او اجرا نشده و در شرف اجرا است.

وکیل الکس : این پرونده متهمان زیادی دارد

پیمان باقری وکیل الکس در خصوص روند رسیدگی به پرونده گفت: پیش از این به رأی پرونده اعتراض کرده بودیم که در نهایت بر اساس اعتراض صورت گرفته، پرونده به شعبه ۳۷ دادگاه تجدید نظر ارسال شد.

وی افزود: این پرونده متهمان زیادی دارد، یکی از موکلین بنده در این پرونده به ۱۵ سال حبس محکوم شده بود.

باقری تصریح کرد: بر اساس روندقانونی اعتراض کردیم و پرونده در دیوان عالی مسیر خود را طی می‌کرد. حکم هنوز به ما ابلاغ نشده است.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار