تاثیر این ویتامین در درمان کبدچرب شدید
کد خبر: ۲۵۴۰۱۲
تاریخ انتشار: 2022 August 18    -    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
براساس تحقیقات جدید، ویتامین هایی مانند B۱۲ و فولات ممکن است بتوانند برخی از آسیب های کبد را معکوس کنند.

مشکلات کبدی به دلایل مختلف ممکن است رخ دهد. کبد چرب است که می‌تواند باعث آسیب شدید کبد شده و بر سلامت کلی بدن تأثیر بگذارد.

 

تاثیر این ویتامین در درمان کبدچرب شدید

در حال حاضر، هیچ درمان مؤثری برای بیماری کبدچرب وجود ندارد، اما یک مطالعه جدید نشان داد که ویتامین B۱۲ و فولات می‌توانند به کاهش التهاب و زخم در افراد انسانی و مدل‌های حیوانی کمک کنند.

مطالعه جدید، مکانیسم‌های بیماری کبدچرب را مورد بررسی قرار داده و پی برده است که در این بیماری، از انجام فعالیت یک پروتئین خاص موسوم به "سینتاکسین ۱۷" در از بین بردن سلول‌های مرده و ناسالم جلوگیری می‌شود.

همچنین محققان دریافتند که ویتامین B۱۲ و فولات برای افزایش سطح سینتاکسین ۱۷ عمل کرده و به از بین رفتن فیبروز (ضخیم شدن یا زخم) و التهاب کبد کمک می‌کنند.

کبدچرب می‌تواند باعث ایجاد زخم و آسیب دائمی کبد شود و خطر ابتلاء به سرطان کبد را افزایش دهد.

محققان مطالعه حاضر دریافتند که افزایش در اسید آمینه هموسیستئین (HCY) همزمان با التهاب کبدی و فیبروز وجود دارد.

آنها همچنین دریافتند که سطح بالای هموسیستئین در کبد منجر به کبدچرب و تشدید آن می‌شود. سپس هموسیستئین روی پروتئین سینتاکسین ۱۷، که برای از بین بردن سلول‌های آسیب دیده از بدن در فرآیندی به نام اتوفاژی مهم است، تأثیر می‌گذارد.

محققان توصیه می‌کنند که ویتامین B۱۲ و فولات ممکن است مفید باشند، به ویژه به عنوان یک روش پیشگیرانه یا درمان خط اول برای بیماری کبد چرب.

مطالعات بالینی بیشتر می‌تواند بررسی کند که چگونه ویتامین B۱۲ و فولات می‌توانند به افراد مبتلا به کبدچرب کمک کنند.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار