آخرین اخبار از پرونده قتل فجیع برومند نجفی
کد خبر: ۲۵۴۰۰۵
تاریخ انتشار: 2022 August 17    -    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در خصوص عملکرد این سازمان در پرونده محیطبان برومند نجفی توضیحاتی ارایه کرد.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در خصوص عملکرد این سازمان در پرونده محیطبان برومند نجفی توضیحاتی ارایه کرد.

 
آخرین اخبار از پرونده قتل فجیع برومند نجفی

 

سرهنگ جمشید محبت خانی با اشاره به روند پرونده محکومیت محیطبان برومند نجفی اظهارکرد: پس از آن که قضات پرونده محیطبان نجفی رای خود را مبنی بر قتل عمد مرحوم فلاحی صادر کردند و رای به قصاص محیطبان دادند، ما وکیلی به نام آقای خلخالی را با پیشنهاد خانواده محیطبان نجفی برای او گرفتیم که روی پرونده کار می کرد. از حدود ۹ ماه پیش هم دو وکیل به‌صورت افتخاری به روند دفاع از محیطبان پیوستند و در مجموع تیم وکالت به سه نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه پس از انتصاب دکتر سلاجقه به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، حکم قطعی قصاص محیطبان نجفی در دیوان عالی کشور تایید شد، تصریح کرد: دکتر سلاجقه از ابتدای شروع فعالیت در سازمان حفاظت محیط زیست، در هیات دولت و قوه قضاییه به‌صورت مستمر پیگیر پرونده این محیطبان بود و سرانجام با تلاش او و مجموعه سازمان حفاظت محیط زیست و دفاع جدی که از محیطبان در دادگاه به عمل آمد، موفق به اعاده دادرسی پرونده برابر ماده ۴۷۴ شدیم.  

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: موازی با اقدامات حقوقی، ما به دنبال جلب رضایت خانواده متوفی هم بودیم. به عنوان مثال معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برای پیگیری این موضوع به استان کرمانشاه سفر کرد که با وجود هماهنگی با پدر مقتول برای دیدار با سلاجقه و قول مساعد وی، در محل ملاقات حاضر نشد. رییس سازمان محیط زیست یک بار هم به‌صورت تلفنی با او حدود نیم ساعت صحبت و تلاش کرد رضایت خانواده مقتول را جلب کند.

محبت خانی ادامه داد: خود من هم چندین بار برای ایجاد سازش و جلب رضایت این خانواده به کرمانشاه رفتم و با مسوولان محلی، ریش‌سفیدان و متنفذان جلسات زیادی برگزار کردیم اما متاسفانه خانواده فلاحی به هیچ عنوان حاضر به رضایت نبودند و مرتب می‌گفتند باید محیطبان بیاید پای چوبه‌دار و آنجا رضایت می‌دهیم که این هم می‌توانست یک ترفند باشد.

وی خاطرنشان کرد: حدود دو ماه پیش مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای هزینه وکالت آقای خلخالی از طریق اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه به حساب خانواده محیطبان برومند نجفی واریز شد.  

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به طرح موضوع قطع حقوق محیطبان نیز گفت: محیطبان برومند نجفی از پرسنل رسمی و پیمانی سازمان حفاظت محیط زیست نبود و با سازمان قرارداد کارمعین داشت. برابر قانون چنانچه افراد با قرارداد کارمعین یک روز هم سر کار نیایند، حقوق آنان از سوی سازمان اداری و استخدامی قطع می شود بنابراین سازمان نمی‌توانست کار غیرقانونی انجام دهد اما اداره کل استان از محل‌هایی که در اختیار داشت مبالغی را هر دو یا سه ماه یکبار تحویل خانواده او می‌داد.

به گفته محبت‌خانی، صندوق ملی محیط زیست نیز در یک نوبت مبلغ ۲۰ میلیون تومان به خانواده محیطبان نجفی پرداخت کرده است.  

وی در خصوص شهادت محیطبان نجفی نیز تصریح کرد: محیطبان ما از قصاص مبرا و در رای صادره، قتل عمد به شبه عمد تبدیل شده بود. او را در حین بدرقه و دست و پا بسته در یک عملیات ناجوانمردانه و تروریستی به شهادت رساندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محبت‌خانی خاطرنشان کرد: رییس سازمان حفاظت محیط زیست بعد از وقوع این حادثه پیگیری‌های گسترده‌ای را هم برای دستگیری عامل جنایت و هم تایید بحث شهادت محیطبان نجفی انجام داده‌اند که ان‌شاءالله هرچه زودتر تحقق پیدا کند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار