چرا برخی همه چیز می‌خورند و همچنان لاغرند؟
کد خبر: ۲۵۳۸۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 August 17    -    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه برخی افراد با وجود خوردن هر آنچه دوست دارند، لاغر می مانند، در حالی که به نظر می رسد شما فقط با خوردن آب هم وزن اضافه می کنید؟ همانطور که مشخص است، راز بدن لاغر آنها یک ویژگی ژنتیکی است.

 آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه برخی افراد با وجود خوردن هر آنچه دوست دارند، لاغر می مانند، در حالی که به نظر می رسد شما فقط با خوردن آب هم وزن اضافه می کنید؟ همانطور که مشخص است، راز بدن لاغر آنها یک ویژگی ژنتیکی است.

 
 

مطالعه‌ای که توسط تیمی از محققان کمبریج انجام شد، نشان داد که برخی از افراد دارای کدگذاری ژنتیکی منحصربه‌فردی هستند که به آنها کمک می‌کند وزن بدن خود را در تمام طول زندگی حفظ کنند. اگرچه تحقیقات قبلی تأثیر ژنتیکی بر چاقی را روشن کرده بود، این مطالعه اخیر به جای چاقی بر ژن‌ های لاغری تمرکز دارد.

 

هدف این بررسی این بود که چگونه و چرا برخی افراد راحت تر از دیگران لاغر می مانند. مطالعات قبلی نشان داده بود که ژن های معیوب مسئول چاقی شدید هستند. با این حال، این مطالعه خاص نشان داد که ترکیبی از ژن‌ های لاغری، یا بهتر بگوییم، فقدان ژن‌های مرتبط با چاقی، ممکن است به لاغر ماندن فرد کمک کند.

انسان از دنباله ای از مولکول ها به نام «جفت باز» تشکیل شده است. حروف A، C، G و T نشان دهنده جفت های پایه هستند و رشته های آنها مناطق ژنتیکی را تشکیل می دهند. ژن‌های ما نحوه عملکرد بدن ما را دیکته می‌کنند و تغییراتی جزئی می‌توانند تأثیر کوچک یا چشمگیری بر ویژگی‌هایی مانند رنگ چشم، رنگ مو و البته وزن داشته باشند.

 

این تیم تحقیقاتی برای اینکه بفهمند چگونه ژن‌ ها بر وزن فرد تأثیر می‌گذارند، همه انواع مختلف ژنتیکی را در نظر گرفتند و به یک امتیاز خطر ژنتیکی دست یافتند. همانطور که آنها حدس می زدند، افراد چاق دارای امتیاز خطر ژنتیکی بالاتری هستند که احتمال اضافه وزن آنها را افزایش می دهد. از سوی دیگر، افراد لاغر دارای امتیاز خطر ژنتیکی پایین تری هستند. آنها همچنین فاقد انواع ژن هایی هستند که مسئول ایجاد چاقی است. بنابراین این مطالعه نشان داد که افرادی که علیرغم انتخاب های رژیم غذایی و سبک زندگی سلامت همیشه لاغر بوده اند، باید از ژن های منحصر به فرد خود تشکر کنند. اگرچه ژن ها می توانند وزن فرد را تعیین کنند، اما به این معنا نیست که فرد باید از رژیم غذایی سالم چشم پوشی کند.

روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
2
0
چیزی بنام چاقی ژنتیک نداریم. خیلی ساده اگر میزان کالری دریافتی بیشتر از کالری مصرفی باشد فرد چاق می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار