صبحانه‌های دل‌فریب و خوشمزه فرانسوی
کد خبر: ۲۵۳۸۰۹
تاریخ انتشار: 2022 August 17    -    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
هر کشوری سبک صبحانه‌ی مخصوص به خود را دارد؛ همان‌طور که ما ایرانی‌ها صبحانه‌های خاص خودمان را داریم. یکی از محبوب‌ترین کشور‌ها از نظر خوراکی فرانسه است و صبحانه‌های دل‌فریبی دارد. فنجان‌های پر از قهوه در کنار نان‌های شیرین و برشته از جذاب‌ترین صحنه‌هایی است که می‌توانیم روز را با آن شروع کنیم.

۱۴ نوع صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک که باید امتحان کنید!

۱۴ نوع صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک که باید امتحان کنید!«تابناک با تو» - هر کشوری سبک صبحانه‌ی مخصوص به خود را دارد؛ همان‌طور که ما ایرانی‌ها صبحانه‌های خاص خودمان را داریم. یکی از محبوب‌ترین کشور‌ها از نظر خوراکی فرانسه است و صبحانه‌های دل‌فریبی دارد. فنجان‌های پر از قهوه در کنار نان‌های شیرین و برشته از جذاب‌ترین صحنه‌هایی است که می‌توانیم روز را با آن شروع کنیم. اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که اغلب کارمند‌ها هم طرفدار صبحانه‌ی فرانسوی هستند، یک لیوان بزرگ پر از قهوه همراه با یک ساندویچ سرد یا یک کروسان. اما صبحانه‌ی فرانسوی کمی بیشتر از این چند عنصر ساده است.

در این مطلب می‌خواهیم یک صبحانه‌ی فرانسوی کامل را به شما معرفی کنیم و روش تهیه‌ی یک صبحانه‌ی فوری فرانسوی را هم آموزش دهیم.

صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک

۱۴ نوع صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک که باید امتحان کنید!

همان‌طور که ابتدای مطلب اشاره کردیم، صبحانه‌ی فرانسوی مورد علاقه‌ی اغلب افراد است و تقریبا هر شخصی با هر سلیقه‌ای طرفدار آن است. اگر دوست دارید صبح روز‌های تعطیل یا قرار‌های صبحانه با دوستان را به سبک فرانسوی‌ها بگذرانید، بهتر است با خوراکی‌های مخصوص صبحانه‌ی فرانسوی آشنا شوید. البته ممکن است بعضی از این خوراکی‌ها را در فروشگاه‌ها پیدا نکنید و خودتان برای پخت آن‌ها دست به کار شوید.

۱. کروک مادام

۱۴ نوع صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک که باید امتحان کنید!

همه‌ی ما ساندویچ ژامبون را دوست داریم، حالا تصور کنید چند برگه ژامبون را همراه با پنیر خامه‌ای بین دو نان تست برشته شده بگذارید و روی نان یک نیمروی برشته قرار دهید. این همان کروک مادام است که فرانسوی‌ها به عنوان صبحانه می‌خورند. اگر اهل غذا‌های تند و تیز هستید می‌توانید کمی خردل و فلفل به نیمرو اضافه کنید.

۲. کیک پف کرده‌ی صبحانه‌ی فرانسوی

۱۴ نوع صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک که باید امتحان کنید!

این کیک‌های پف کرده مثل مافین‌های کوچک هستند که روی آن‌ها مخلوط دارچین، شکر و کمی جوز هندی پاشیده شده است. این کیک‌ها برای صبحانه‌ی آخر هفته پرطرفدار هستند.

۳. کروسان شکلاتی

۱۴ نوع صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک که باید امتحان کنید!

چه چیزی بهتر از خوردن شکلات در وعده‌ی صبحانه! کراسان‌های برشته با مغز شکلات را نه تنها برای صبحانه، که حتی به عنوان ناهار و شام هم می‌توان خورد.

۴. تربچه و کره روی نان تست

۱۴ نوع صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک که باید امتحان کنید!

روی یک نان تست گرم کمی کره بزنید، یک تربچه را به صورت ورقه‌ای خرد کرده و روی کره بگذارید و در آخر، کمی نمک بزنید. این غذای ساده یک صبحانه‌ی سبک و خوش‌طعم فرانسوی است که کمک می‌کند سبزیجات را به راحتی در وعده‌ی غذایی خود جای دهید.

۵. تست فرانسوی یا فرنچ تست

۱۴ نوع صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک که باید امتحان کنید!

از محبوبیت فرنچ تست سوخاری همین را بگوییم که به راحتی جای خود را در سینی صبحانه‌ی تمام کشور‌ها باز کرده است. طرز تهیه‌ی آن آسان است و در کمتر از نیم ساعت آماده می‌شود. شما می‌توانید فرنچ تست صبحانه را همراه با پودر قند و دارچین بخورید یا آن را به فرنچ تست شکلاتی یا فرنچ تست پنیری تبدیل کنید. فقط کافی است ببینید به چه طعمی علاقه دارید.

۶. رول نان تست فرانسوی

۱۴ نوع صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک که باید امتحان کنید!

رول نان تست فرانسوی همان فرنچ تست است، با کمی تغییر. برای تهیه‌ی آن باید دور نان تست را جدا کرده و قسمت نرم میانی آن را با وردنه نازک کنید. سپس در مخلوط شیر، شکر و تخم‌مرغ قرار دهید تا کمی مواد را به خود جذب کند. حالا آن را مثل رولت بپیچید و در روغن داغ سرخ کنید. رول‌ها را بعد از سرخ شدن روی حوله‌ی کاغذی آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه‌شان گرفته شود و در همان حالت روی آن‌ها مخلوط شکر و دارچین بپاشید.

۷. تخم‌مرغ هم‌زده فرانسوی

۱۴ نوع صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک که باید امتحان کنید!

تخم‌مرغ را با کره و خامه مخلوط کنید، هم بزنید و سپس در روغن بریزید تا سرخ شود. در زمان سرخ شدن هم باید دائم آن را هم بزنید تا بافت خرد شده‌ای داشته باشد. وقتی تخم‌مرغ آماده شد آن را روی برش‌های نان باگت تازه گذاشته، کمی پیازچه‌ی تازه و خرد شده روی تخم‌مرغ‌ها بریزید. شما می‌توایند از این غذا به عنوان عصرانه هم استفاده کنید.

۸. دونات کرولر فرانسوی

۱۴ نوع صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک که باید امتحان کنید!

دونات کرولر یک دونات کوچک و شیرین فرانسوی است که خمیری سبک دارد و به راحتی می‌توانید در خانه بپزید. این دونات همراه با قهوه می‌تواند روز شما را زیبا شروع کند.

طرز تهیه‌ی دونات کرولر فرانسوی

برای تهیه‌ی دونات کرولر به مواد زیر نیاز دارید:

* آب: ۱ لیوان
* کره: ۶ قاشق غذاخوری
* شکر آسیاب شده: ۲ قاشق چایخوری
* نمک: یک چهارم قاشق چایخوری
* آرد شیرینی‌پزی الک شده: ۱ فنجان
* تخم‌مرغ بزرگ: ۳ عدد
* سفیده‌ی تخم‌مرغ هم‌زده: ۲ عدد
* روغن برای سرخ کردن
* شکر ساده: ۱.۵ فنجان
* عسل: ۱ قاشق غذاخوری
* آب یا شیر: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
* کیسه‌ی خامه‌زنی با سری ستاره‌ای

برای تهیه‌ی دونات کرولر به روش زیر عمل کنید:

* آب یا شیر، کره، شکر و نمک را در یک قابلمه بریزید تا جوش بیاید.
* آرد الک شده را داخل مواد بریزید و هم بزنید تا رطوبت مواد گرفته شود. زمانی که احساس کردید خمیر کمی به کف قابلمه می‌چسبد، یعنی آماده است.
* خمیر را داخل کاسه بریزید و یک دقیقه صبر کنید تا خنک شود. سپس با همزن متوسط آن را هم بزنید و یکی یکی تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید. تا تخم‌مرغ قبلی کامل با خمیر مخلوط نشده، بعدی را اضافه نکنید.
* سفیده‌های تخم مرغ را هم اضافه کنید تا خمیر کمی براق شده و فرم بگیرد. سفیده‌ی تخم‌مرغ زیادی به خمیر اضافه نکنید، چون آن را شکننده می‌کند.
* روغن را در تابه بریزید و روی اجاق بگذارید تا داغ شود. روغن باید به اندازه‌ای باشد که دونات‌ها در آن شناور شوند.
* خمیر را در کیسه‌ی خامه‌زنی بریزید و با کمک سری ستاره‌ای آن حلقه‌های کوچکی از خمیر را روی کاغذ‌های شیرینی پزی، که از قبل به صورت مربعی برش داده‌اید، بریزید.
* کاغذ‌های حاوی خمیر را در روغن قرار دهید. بعد از چند دقیقه که لبه‌های کاغذ حالت برشته یا سخته پیدا کرد می‌توانید با کمک نوک چاقو یا یک چنگال آن را از خمیر جدا کنید.
* وقتی هر دو طرف دونات‌ها طلایی شدند آن‌ها را از روغن خارج کرده و روی توری یا حوله‌ی کاغذی آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه از آن‌ها خارج شود.
*عسل و شیر را با هم مخلوط کنید و روی دونات‌های در حال خنک شدن بریزید. دونات کرولر شما آماده است.

۹. قهوه‌ی لته

۱۴ نوع صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک که باید امتحان کنید!

قهوه‌ی لته فرانسوی با قهوه و شیر تهیه می‌شود، اما نه هر شیری. شما باید شیر را بخارپز کنید تا فنجان لته پر از کف باشد. با موکاپات یا فرنچ پرس قهوه را دم کنید. شیر را بجوشانید و در فرنچ پرس بریزید و با آن فوم یا کف شیر درست کنید. وقتی قهوه آماده شد آن را در فنجان ریخته و شیر کف کرده را روی آن بریزید.
چگونه با فرنچ پرس کف شیر درست کنیم؟

برای تهیه‌ی کف شیر یا فوم شیر با فرنچ پرس باید شیر ترجیحا گرم را در فرنچ پرس بریزید، سپس صفحه‌ی فیلتر آن را به کمک دسته‌اش با سرعت بالا و پایین کنید. این کار را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه انجام دهید تا فوم شیر آماده شود. برای ریختن آن در قهوه بهتر است ابتدا شیر باقی‌مانده در فرنچ پرس را به قهوه اضافه کرده و فوم شیر را با کمک قاشق، روی فنچان بریزید.

۱۰. بینیه (Beignets)

۱۴ نوع صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک که باید امتحان کنید!

بینیه همان کلمه‌ی دونات به فرانسوی است و به شیرینی‌های خمیری کوچکی گفته می‌شود که پس از سرخ شدن با خاک قند پوشانده می‌شوند.

۱۱. شکلات داغ فرانسوی

۱۴ نوع صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک که باید امتحان کنید!

یک لیوان هات چاکلت غلیظ همراه با کمی خامه همان شکلات داغ فرانسوی است که معمولا در روز‌های سرد سال روی میز صبحانه خودنمایی می‌کند. شما می‌توانید طرز تهیه‌ی شکلات داغ خانگی، و چند نوشیدنی گرم دیگر، را در مطلب زیر بخوانید:

۱۲. کروسان

۱۴ نوع صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک که باید امتحان کنید!

کروسان نامی آشنا برای همه‌ی ما است. شیرینی‌های منحنی شکل برشته که به صورت ساده، همراه با شکلات یا پنیر سرو می‌شوند. این شیرینی، درست مثل فنجان پر از قهوه، پایه‌ی ثابت تمام صبحانه‌های فرانسوی است.

۱۳. کرپ گندم سیاه

۱۴ نوع صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک که باید امتحان کنید!

کرپ فرانسوی را با هر مدل آرد گندمی می‌توان تهیه کرد، اما کرپ گندم سیاه در فرانسه طرفداران زیادی دارد. شما می‌توانید در مطلب زیر طرز تهیه‌ی کرپ، و چند مدل صبحانه‌ی گیاهی دیگر، را بخوانید:

۱۴. کیک سیب یا پای سیب

۱۴ نوع صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک که باید امتحان کنید!

پای سیب یک شیرینی پرطرفدار در ایران است و تقریبا از هر قنادی و نان فانتزی فروشی می‌توان آن را تهیه کرد. پای سیب دارچینی شیرین همراه با یک لیوان قهوه فرانسه، از صبحانه‌های محبوب فرانسه است.

مرور کلی

۱۴ نوع صبحانه‌ی فرانسوی کلاسیک که باید امتحان کنید!

صبحانه یک وعده‌ی غذایی مهم است که نباید آن را فراموش کرد. این وعده‌ی غذایی در هر کشور از خوراکی‌های مختلفی تشکیل شده است، خوراکی‌هایی که با ذائقه‌ی افراد آن منطقه هم‌خوانی بیشتری دارد. اما صبحانه‌ی فرانسوی از آن صبحانه‌هایی است که تمام مردم دنیا به آن علاقه دارند و حداقل چند خوراکی آن را به صورت مداوم در وعده‌ی صبحانه‌ی خود مصرف می‌کنند.

منبع: دیجی کالا مگ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار