تحلیل عجیب وزیر دولت رئیسی از فیلم تایتانیک
کد خبر: ۲۵۳۷۴۲
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: 2022 August 14    -    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
وزیر میراث فرهنگی گفت: برخی حرف زیاد می‌زنند، آخرش هم می‌گویند نظام در خطر است، وقتی پول می‌دهی می‌رود و دیگر پیدایش نمی‌شود، اصلاً باید پیشنهادهای دارای اعتبار و بدون اعتبار را جدا کنید و در اولویت قرار دهید.

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پنجمین نشست سراسری افق تحول با حضور مدیران پایگاه‌های میراث ملی و جهانی کشور گفت: درست است که در وزارت میراث فرهنگی بخش‌های مختلف ستادی با بنیه‌های ارزشمند علمی و تجربیات نخبگان وجود دارند اما چون محور اصلی و خط مقدم شما هستید آخرین وضعیت جمع بندی و انتگرال گیری از همه چیزهایی که باید بدانیم و عمل کنیم در اختیار شماست.

 
 

تحلیل عجیب وزیر دولت رئیسی از فیلم تایتانیک

وی ادامه داد: ما باید از میراث فرهنگی حفاظت کنیم. حفاظت فیزیکی و شرایط مختلف پایگاه‌ها و موقعیت جغرافیایی متفاوت است شما باید آخرین وضعیت آنها را بررسی کرده و برنامه داشته باشید الان می‌توان با تجربه علمی که داریم روند فرسایش آنها را کند کنیم. تا جایی که می‌توان باید حفاظت فیزیکی را به درستی انجام داد.

ضرغامی با بیان اینکه میراث فرهنگی به درستی معرفی نشده است گفت: دو کتیبه در گنج‌نامه همدان وجود دارد که یکی پایین‌تر از دیگری است که به دلیل احترام به پدر و پسر بوده است اگر این درست باشد باید موضوع تکریم بزرگ‌تر ترویج داده شود و آن را به گردشگرانی که از آن بازدید می‌کنند بگویید.

بافت تاریخی تعارضی با مدیریت شهری ندارد

وی تأکید کرد: برخی افراد سوال می‌پرسند برخی هم می‌خواهند استیضاح کنند و می‌گویند مردم می‌خواهند در کنار میراث فرهنگی ساخت و ساز کنند چرا به فکر آنها نیستید. ما می‌گوئیم باید این ساخت و سازها منطقی باشد. بافت تاریخی تعارضی با مدیریت شهری ندارد بلکه مکمل هم هستند. متأسفانه برخی از افراد همچنان توجیه نیستند و فکر می‌کنند بافت تاریخی فرسوده است.

وی با بیان اینکه مدیران پایگاه‌ها چقدر آمادگی دارند که این موضوعات را برای مردم توضیح دهند خاطرنشان کرد: متأسفانه مدیران در این قضیه ضعف دارند. پیام‌ها به درستی به مردم منتقل نمی‌شود باید تحقیقات میدانی شود که سوال مردم از پایگاه‌ها چیست من ندیدم که بچه‌های ما آمادگی برای پاسخ به این سوالات را داشته باشند. باید بدانیم کسانی که به این پایگاه می‌روند چه سوالاتی در ذهن شأن ایجاد می‌شود. سوال پاسخ پرنفوذ می‌خواهد.

ما رابطه‌مان را با شادی تعریف نکرده‌ایم همه متخصص گریاندن هستیم

ضرغامی تصریح کرد: ما رابطه مان را با شادی تعریف نکرده‌ایم همه متخصص گریاندن هستیم. کلاس آموزشی برای انواع روضه و مرثیه می‌گذاریم البته که درست است و به تعزیه افتخار می‌کنیم اما شادی هم مهم است تا سرگرمی نباشد نمی‌توان جامعه را اداره کرد بخصوص امروز که گرفتاری‌های زیادی داریم برخی فکر می‌کنند شادی لاکچری است در حالی که این طور نیست ما در گذشته پلی استیشن نداشتیم بلکه با هفت سنگ زندگی می‌کردیم اینها فرهنگ ناملموس ماست که باید منتقل شود.

فیلم تایتانیک یک نکته داشت

وی گفت: برای مقابله با سانسور فیلم‌های سینمایی ایده خوب روتوسکوپی اجرا شد. چون برخی فیلم‌ها تنها به دلیل پوشش مستمر بازیگر امکان نمایش نداشت این مشکل حل شد. در فیلم تایتانیک در کنار جنبه‌های منفی فرهنگی که غرب دارد، یک نکته هم داشت. خانم بازیگر در طبقه بالا دست حضور داشت ولی با وجود هزینه‌های زیادی که آنجا می‌شد؛ شادی نبود. خانم بازیگر می‌خواست خودکشی کند اما پسر بازیگر قهرمان فیلم دستش را می‌گیرد و به طبقه پایین و فرودست می‌برد که در آنجا زندگی شادی رقص و تحرک وجود دارد و به زندگی برمی‌گردد. این کنتراست برخی جاها به نفع مردم فرودست است. اجازه ندهید شادی را از دست بدهیم.

وزیر میراث فرهنگی بیان کرد: یکی از مشکلات ما راهنماها هستند چه راهنماهایی که در پایگاه‌ها مستقر هستند و چه راهنماهایی که با تورها وارد پایگاه می‌شوند این افراد باید هماهنگ با هم باشند. مثلاً اطلاعات راهنمای پایگاه با راهنمای تور متضاد نباشد.

می‌توان از راهنماهای جوان و با ادب هم در پایگاه‌ها استفاده کرد

وی افزود: مردم در پایگاه‌های بزرگ معمولاً مسیر را گم می‌کنند تخت جمشید موقعیت‌های مختلفی دارد جوانان با وظیفه مشخص می‌توانند مردم را راهنمایی کنند تا به اثر رسیده و آنجا راهنماهای دیگر پاسخ‌های دقیق‌تری بدهند. من میبینم در جایی روی یک تخته اطلاعاتی درباره اثر تاریخی نوشته شده مردم هم هستند و باید خاک‌های نشسته روی تخته یا شیشه را کنار بزنند تا یک جمله درباره آن اثر اطاعات بگیرند. در حالی که می‌شد فکر به حال آن کرد و در حالی بهتری چنین تابلوهایی را نصب کرد.

نیروهای تخت جمشید به رئیس‌جمهور گفتند ۴ ماه است که حقوق نگرفته‌اند

ضرغامی بیان کرد: نیروهای تخت جمشید به رئیس‌جمهور گفتند چهار ماه است که حقوق نگرفته‌اند. پیگیری کردیم ندادند. گفتم ماده‌ای که رئیس می‌تواند خلاف کند کدام است من آن را امضا می‌کنم تا حرمت قولی که داده شده حفظ شود. در نهایت قرار شد اعتبار تعلق گیرد. چون وقتی نیرویی حقوق نمی‌گیرد شوق کار هم ندارد.

به دنبال پیشنهادهایی باشید که در نهایت به پول ختم نمی‌شود

وی ادامه داد: به دنبال پیشنهاداتی باشید که در نهایت به پول ختم نمی‌شود. برخی حرف زیاد می‌زنند آخرش هم می‌گویند نظام در خطر است وقتی پول می‌دهی می‌رود و دیگر پیدایش نمی‌شود. اصلاً باید پیشنهادهای دارای اعتبار و بدون اعتبار را جدا کرده و در اولویت قرار دهید.

از نحوه مرمت گنبد مسجد امام باید درس گرفت

وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: مدیران پایگاه‌ها چشم بینای میراث فرهنگی هستند از نحوه مرمت گنبد مسجد امام باید درس گرفت. ما کاری نداریم طی ۱۲ سال پیش چه اتفاق افتاده است باید نظارت ویژه ای روی آنها انجام گیرد تا شاهد تکرارش نباشیم. تجربه گنبد مسجد امام نشان داد که ما باید نظارت مان را روی مرمت‌ها بیشتر کنیم و مدیر پایگاه باید این موضوعات را رصد کند که چنین اتفاقاتی نیفتد.

وضعیت پارکینگ‌ها و دستشویی‌های پایگاه‌های میراث فرهنگی

وی افزود: سرویس‌های بهداشتی موضوع مهمی هستند درباره آن چند جلسه تشکیل داده ایم. وقتی به پایگاهی سر میزنیم می‌بینیم ما نگران سرویس‌های بین راهی بودیم در حالی که سرویس پایگاه‌ها وضعیت بدتری دارند. مردم در پایگاه پارکینگ ندارند. نمیدانم چرا از مردم برای پارکینگ پول گرفته می‌شود در کنار محوطه‌ها زمین هایی را آماده کنید که مردم ماشین‌های خود را پارک کنند به هر بهانه‌ای که نباید از مردم پول گرفت. من به تخت جمشید رفتم دیدیم مردم زیر آفتاب هستند تا به آنها دوربین vr داده شود خجالت کشیدم که خودم اول از همه از دوربین استفاده کنم. به مردم احترام بگذارید.

مدیران پایگاه‌ها از فناوری‌های نوین بهره ببرند

وی از مدیران پایگاه‌ها درخواست کرد: از فناوری‌های نوین بهره ببرید باید در پایگاه‌ها خدمات جنبی به مردم داده شود پایگاه‌ها محیط خوبی دارند فضاها گسترده است. اگر این مسائل درست برنامه‌ریزی شود خیلی از مشکلات حل خواهد شد می‌توان برنامه‌های هنری و نمایشی در پایگاه‌ها اجرا کرد. اما باید انگیزه را برای حضور مردم در پایگاه‌های تاریخی را افزایش دهیم. تمام پایگاه‌های میراث فرهنگی باید ترویج دهنده صنایع دستی باشند. کمی جسارت به خرج دهید زیر میز برخی از محافظه کاری‌ها بزنید.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
1
69
خوب آقای ضرغامی بزن بریم تو طبقه فرددست ببین چه خبره.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
آقای ضرغامی غم دوست داره پایین دست هم نمیان شادی فقط مال ما مردم فرودسته
سعید
| |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
البته این بندگان خدا یکبار از فرودست رفتند اون بالا دیگه بهشون مزه کرده پایین نخواهند اومد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
37
چرا حضرت امیر (ع) از اهمیت خودشناسی گفته؟ ای کاش آدم ها قبل از اینکه خود را لایق مسوولیتی بپندارند از خود یک تست هوش می گرفتند.
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
70
دانشمند به خودت زحمت میدادی تا آخر فیلم رو ببینی که اون افسرده های بالا دستی همه خودشونو با قایق نجات دادن و اون الکی خوشای پایین دستی همه سه سوته غرق شدن و یخ زدن......!!!!؟؟؟؟ مملکتم با همین قدرت تحلیلتون اداذره میکنین که الان رسیدیم به اینجا..
منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
58
پس شما همه ملت را می خواهید به طبقه فرودست پائین بفرستید تا شاد باشند؟؟
چرا خودتان ان بالا هستید؟
چه مطالب بی پایه ای .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
21
تو را خدا ببین دانشجوی خط امام و تسخیر کننده لانه جاسوسی چی میگه و زاویه دیدشان چی هست ولی به بقیه.. مهندس .. شما تایتانیک را کجا دیدی؟ تو ماهواره..؟ یا شبکه خانگی ؟ من هیچی ندار که فقط تلویزیون دارم هنوز فیلم کره ای می بینم تا حالا تایتانیک را ندیدم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
7
در طبقه فرودست علاوه بر شادی و رقص, روح ایثار و فداکاری موج میزند ! جامعه آن روزگاران غرب ؛ توصیه به فقیر کردن مردم در کار نیست. ضمناٌ همان طبقات فرودست امکان خرید بلیط تایتانیک و مسافرت بین المللی را داشتند. در کل دیدگاه خوبی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
10
صایب تبریزی فرموده است که \

صد بار فلک پیرهن خویش قبا کرد


یکبار تو بی درد گریبان ندریدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
14
در کشور ما که فرودستان غمگین هستند و بالا دستان شاد و سر حال!یعنی بالا دستان باید دست فرودستان را بگیرند ببرند بالا رقص و شادی کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
7
اتفاقا این ها متوهم هستند و خیلی جدی حرف می زنند و تحلیلشان نیز عجیب نیست
مصیبت گشیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
8
تازه این از همه روشن فگرتره!!!!!!!
پسرک فضول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
6
اه اه اه جناب ضرغامی حرکات موزون نه رقص
پوارو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
9
اینم دست کمی از اوس جواد خیابانی نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
5
انسانم آرزوست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
5
باور کن اگه دو نفر عاشق هم باشن طبقه فرو دست و بالا دست نداره در هر دو طبقه بهشون خوش میگذره پس چه بهتر که در طبقه بالا دست زندگی کنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
4
پس این پسر با گناه گرفتن دست این خانم چه خواهد کرد؟ چگونه این گناه نا بخشودنی را باید از دامانش پاک کنه؟ تازه گناه عظیم تر کشاندن این خانم به صحنه ر... (حرکات موزونه) است. شما به این صحنه پر از گناه میگویید شادی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
8
این فیلمها مگه ممنوع نیست؟ چطور ایشون که خودش یه زمان رییس صدا و سیما بوده دیده؟ این توصیه ها و ممنوعیتها فقط برای مردمه؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
2
نمودارهای علمی رابطه‌ بین ثروت و شادی در دسترس هستند بنا کردن سیاست های کلی براساس یک فیلم داستانی کار عاقلانه ای نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار