افزایش محبوبیت شراب بدون الکل در استرالیا
کد خبر: ۲۵۳۳۱۶
تاریخ انتشار: 2022 August 14    -    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
این روند رو به رشد، تولیدکنندگان در آدلاید را وادار به توسعه جایگزین‌های بدون الکل کرده است. با این حال، حذف الکل از شراب سخت‌تر ازحذف الکل از آبجو است، زیرا به منظور حفظ طعم و مزه شراب اصلی، نباید از انواع مختلفی از مواد افزودنی استفاده کرد.

افزایش محبوبیت شراب بدون الکل در استرالیا

افزایش محبوبیت شراب بدون الکل در استرالیااختصاصی تابناک باتو ــ برای بسیاری از دوستداران شراب، نوشیدن مشروبات الکلی می‌تواند راهی برای خلاصی از مشغله ذهنی یا دوری موقت از ناراحتی‌های درونی باشد. اما طی چند ماه اخیر، استفاده از شراب قرمز و سفید بدون الکل در استرالیا توانسته است جایگاه ویژه‌ای در زندگی دوستداران شراب و حتی افراد دیگر پیدا کند.

این روند رو به رشد، تولیدکنندگان در آدلاید را وادار به توسعه جایگزین‌های بدون الکل کرده است. با این حال، حذف الکل از شراب سخت‌تر ازحذف الکل از آبجو است، زیرا به منظور حفظ طعم و مزه شراب اصلی، نباید از انواع مختلفی از مواد افزودنی استفاده کرد.

به عنوان بخشی از یک پروژه دو ساله، محققان از متخصصان خواستند تا با آزمایش طعم شراب‌های بدون الکل دریابند که چگونه باید مزه این گونه شراب‌ها را به مزه شراب‌های اصلی نزدیک کنند تا بدین طریق همچنان رضایت دوستداران و طرفداران شراب را حفظ کنند.

وس پیرسون، دانشمند تحقیقات شراب، می‌گوید: «این کار، ایده‌ی جالبی است و کارخانجات در این زمینه به خوبی عمل می‌کنند، اما راه زیادی در پیش است.»

ثابت شده است که تولید شراب قرمز بدون الکل یک چالش بزرگ است، زیرا برخی از شراب‌های قرمز استرالیایی حاوی حداکثر ۱۵ درصد الکل هستند. اما کارشناسان بیان می‌دارند که شراب‌های گازدار و سفید غیر الکلی بسیار به نسخه‌های الکلی آن‌ها نزدیک هستند.

پیرسون می‌گوید: «ساختن شراب شیرازی بدون الکل که طعمی شبیه به شراب شیراز سنتی داشته باشد واقعا چالش بزرگی است.»

افزایش محبوبیت شراب بدون الکل در استرالیا

افزایش درخواست مصرف کنندگان برای شراب بدون مشروبات الکلی نیز باعث شده است تا برخی از مکان‌ها در آدلاید استرالیا درباره لیست نوشیدنی‌های خود تجدید نظر کنند. برای مثال، رستوران Shobosho اکنون پنج بطری بدون الکل در منوی خود قرار داده است. شارلوت مارتین، مدیر Shobosho، گفت: «مردم تماس می‌گیرند یا ایمیل می‌زنند تا مطمئن شوند که ما این گزینه‌ها را در بین نوشیدنی‌ها داریم. این مسئله در رزرو رستوران‌ها و هتل‌ها نیز اثر گذار بوده است.»

پس از آنکه چین در سال‌های اخیر موانع تجاری رسمی و غیررسمی را بر روی طیفی از محصولات صادراتی استرالیا از جمله زغال سنگ، شراب، جو، گوشت گاو و غذا‌های دریایی به ارزش میلیارد‌ها دلار اعمال کرد، تولیدکنندگان استرالیایی نیز برای یافتن بازار‌های شراب جدید تحت فشار قرار گرفتند. بر اساس گزارش سازمان بین المللی شراب (IWSR)، شراب‌های کم الکل و بدون الکل کمتر از نیم درصد از کل مصرف نوشیدنی‌ها را تشکیل می‌دهند. با این حال، فروش نوشیدنی‌های غیر الکلی در حال افزایش است. IWSR بیان داشت که پیش‌بینی رشد شراب‌های بدون مشروبات الکلی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ به طور متوسط ۱۵ درصد در سال خواهد بود؛ در حالی که نرخ رشد کل شراب‌ها کمتر از ۱ درصد در سال است.

کرین پتی، افسر ارشد تامین Wolf Blass، می‌گوید: «یک سوم از مصرف کنندگان ما شراب کم الکل را انتخاب می‌کنند؛ بنابراین ما در تلاشیم تا مطمئن شویم که کیفیت ارائه شده مطابق با ذائقه مصرف کنندگان است.»

آیا تغییر ذائقه نسل جوان، شراب‌سازان را مجبور به بازنگری در استراتژی‌های تولید خود می‌کند؟ جواب این سوال را تنها در گذر زمان می‌توان یافت. اما در دره باروسا در استرالیای جنوبی، شرکت Wolf Blass حدود یک سال است که شراب‌های بدون الکل خود را به مصرف کنندگان ارائه می‌دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار