جدیدترین تصویر از بازیگر سریال «سلمان فارسی»
کد خبر: ۲۵۳۰۹۹
تاریخ انتشار: 2022 August 08    -    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
این سریال در سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و روم جلوی دوربین می‌رود و در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر(ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است.

تورج نصر هنرمند دوبله کشور این روزها در سرِ صحنه بزرگترین سریال صدا و سیما حاضر شد و قرار است با چند گریم متفاوت، نقش‌هایی ماندگار از خودش به جای بگذارد.

 
 

تورج نصر دوبلور پیشکسوت که صدایِ او بیشتر مخاطب را یادِ شیپورچی کارتون پسرشجاع می‌اندازد در سریالِ «سلمان فارسی» ایفای نقش می‌کند. تصویری از او و علیرضا شجاع‌نوری در فضای‌مجازی منتشر شده و نشانگرِ این موضوع است.

وقتی از این صدایِ ماندگار پیگیر می‌شویم خیلی اطلاعاتی نمی‌دهد اما حضورش را با چند نقش و گریمِ متفاوت تأیید می‌کند. او دومین دوبلوری است که در این سریال تلویزیونی حضور دارد. چرا که مرحوم چنگیز جلیلوند هم به عنوان آخرین اثر در کارنامه‌ بازیگری‌اش، نقش اسقف را در این مجموعه تلویزیونی از خود به یادگار گذاشته است.

او این روزها در کنارِ فعالیت بازیگری، در دوبله هم مشغول فعالیت است. البته فیلمِ سینمایی «قیف» را هم با بازی رضا عطاران، در دستور کار دارد و به تازگی تولیدش آغاز شده است.

جدیدترین تصویر از بازیگر سریال «سلمان فارسی»

تورج نصر کمتر از یک ماه است کار خود را جلوی دوربین داود میرباقری آغاز کرده و فعلاً سه نقش با سه گریم متفاوت دارد که گویی فضایِ طنزگونه‌ای را به نمایش خواهد داد.

یکی از لوکیشن‌هایی که این بازیگر حاضر شده، شهرک سینمایی دفاع‌مقدس بوده است.

این سریال در سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و روم جلوی دوربین می‌رود و در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر(ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است. گفته می‌شود که ماجرای غدیرخم هم در سریال "سلمان فارسی" روایت خواهد شد.

البته هنوز مشخص نیست که تمهیدات "میرباقری" برای روایت داستان‌های سلمان فارسی که در 40 قسمت پیش‌بینی شده است چیست، حتی شاید در صورت لزوم، فصل دومی هم برای ساخت داستان‌های دیگر زندگی و احوالات "سلمان فارسی" درنظر گرفته شود.

چندی پیش در گفت‌وگو با محمود اردلان طراح جنگ‌های سریالِ «مختارنامه» که در سریالِ «سلمان فارسی» هم این مسئولیت را برعهده دارد و قرار است در فصلِ ایران هم به جمع بازیگران بپیوندد، به خبرنگار تسنیم گفت: دو سه ماه دیگر بیزانس تمام می‌شود؛ بخش جنگی رومی و یونانیان را در کشتی را داریم و دکورهای سختی در شاهرود ساخته شدند. در خدمت بازیگران مطرحی از یونان، ایتالیا، مراکش، سوریه، لبنان و اردن بودیم که صحنه‌های اکشنی داشتند.

او همچنین تأکید کرد: بعد از تمام شدن فیلمبرداری این بخش، در فصل ایران آقای میرباقری ان‌شاءالله یک نقش خوبی به من بدهند و در بخش بازیگری هم خدمت‌شان خواهم بود. آنجا لشکرکشی و جنگ‌های زیادی دارند و بخش حجاز که جنگ‌های زیادی از خندق گرفته تا خیلی از نبردهای نفس‌گیر دیگری که ساخته خواهند شد.

البته این هنرمند، چراغِ حضور بازیگران بسیاری که حتی در سریال «مختارنامه» با داود میرباقری همکاری داشتند را روشن کرد. او در پاسخ به این سؤال که با توجه به حضور فرهاد اصلانی، آیا از دیگر هنرمندان سریال «مختارنامه» هم در این سریال حضور خواهند داشت، گفت: پروژه بزرگی است. ان‌شاءالله همه می‌آیند و در خدمتشان خواهیم بود؛ همه بازیگران اضافه می‌شوند، من هم که باید تمرین‌شان بدهم تا آماده بشوند.

مرقد مطهر سلمان فارسی صحابی ایرانی پیامبر اکرم(ص) و از یاران حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در 30کیلومتری جنوب‌شرقی شهر بغداد در شهر مدائن قرار دارد؛ کنار حرم سلمان فارسی مرقد طاهر فرزند امام محمدباقر(ع)، مرقد عبدالله‌بن جابر انصاری و مرقد حُذَیفة‌بن یمان قرار دارند، سلمان فارسی(س) در تاریخ 8 ماه صفر سال 36 هجری قمری درگذشت.

سریال "سلمان فارسی" به‌تهیه‌کنندگی حسین طاهری و به‌ سفارش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله بزرگ‌ترین آثار نمایشی تاریخ کشور محسوب می‌شود. این سریال بنابر اعلامِ داود میرباقری تا سال 1405 به طول می‌انجامد. بازیگران ایرانی و خارجی از کشورهای یونان، مراکش، تونس و... در آن بازی خواهند کرد.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار