حراج ۱۲ قلاده شیر در یک باغ وحش
کد خبر: ۲۵۳۰۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 August 08    -    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵
یک باغ وحش در پاکستان هفته آینده ۱۲ قلاده شیر را بین کلکسیونرهای خصوصی به حراج می‌گذارد تا بتواند از این طریق هم درآمدی کسب کند و هم فضای بیشتری در اختیار دیگر حیوانات قرار دهد.

یک باغ وحش در پاکستان هفته آینده ۱۲ قلاده شیر را بین کلکسیونرهای خصوصی به حراج می‌گذارد تا بتواند از این طریق هم درآمدی کسب کند و هم فضای بیشتری در اختیار دیگر حیوانات قرار دهد.

 
 

به نقل از یورونیوز، تنویر احمد جانوا، معاون مدیر باغ وحش سافاری لاهور می‌گوید در حال حاضر در این مکان آنقدر حیوانات گربه‌سان بزرگ وجود دارد که شیرها و ببرها باید به نوبت به فضای چراگاه بروند. او به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «فروش این شیرها هم فضای بیشتری در اختیار ما قرار می‌دهد و هم در هزینه‌های زیاد تغذیه و تامین گوشت برای این حیوانات صرفه‌جویی خواهد شد.»

این باغ وحش در حال حاضر ۲۹ قلاده شیر، ۶ قلاده ببر و دو قلاده جگوار (پلنگ آمریکایی) دارد و مدیران آن می‌خواهند روز ۱۱ اوت برای ۱۲ قلاده شیر که بین ۲ تا ۵ سال سن دارند، حراجی برگزار کنند.

 

حامیان محیط زیست با این فروش مخالف هستند و گروه زیست محیطی «صندوق جهانی طبیعت» WWF می‌گوید این حیوانات باید به دیگر باغ وحش‌ها منتقل شوند تا بتوان از آنها به صورت مناسب نگهداری کرد. این گروه همچنین پیشنهاد کرده است که شیرهای ماده عقیم شوند یا به آنها وسایل پیشگیری از بارداری داده شود. اوزما خان از این سازمان به خبرگزاری فرانسه گفت: «تبادل حیوانات و کمک‌های مالی بین باغ وحش ها به طور گسترده رایج است.»

او افزود: «وقتی موسسه‌ای مانند باغ‌وحش برای گونه‌های حیات وحش قیمت می‌گذارد و تجارت را ترویج می‌کند برای حفاظت از حیوانات اثر معکوس دارد.»

 

نگهداری از شیرها، ببرها و دیگر حیوانات وحشی عجیب و غریب به عنوان حیوان خانگی در پاکستان غیرمعمول نیست چراکه افراد ثروتمند با این کار تلاش می‌کنند تا وضعیت مالی مرفه خود را نمایش دهند. صاحبان ثروتمند این جانوارن تصاویر و کلیپ‌هایی ویدئویی از حیوانات گربه‌سان بزرگ خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

 

امید مقامات باغ‌وحش به فروش هر قلاده شیر به قیمت ۹ هزار دلار آمریکا

مقامات باغ وحش مبلغ پایه برای هر قلاده شیر را ۱۵۰ هزار روپیه پاکستان برابر با حدود ۷۰۰ دلار آمریکا تعیین کرده‌اند اما امیدوارند که هر یک از این حیوانات حدود ۲ میلیون روپیه که معادل حدود ۹ هزار دلار آمریکا است به فروش برسند.

با این حال طبق اعلام مدیران باغ وحش هرکسی نمی‌تواند در این حراجی شرکت کنند و خریداران باید اثبات کنند که سرپناه، امکانات و ابزار لازم برای مراقبت از این حیوانات را در اختیار دارند. آنها همچنین باید مشخصات خود را نزد مقام‌های استانی به ثبت برسانند.

محمد رضوان خان، افسر دامپزشکی باغ وحش به خبرگزاری فرانسه می‌گوید که پیشتر تلاش اولیه در سال گذشته برای حراج شیرها شکست خورد زیرا خریداران بالقوه فاقد مدارک یا مجوزهای لازم بودند.

نعمان حسن، فردی است که پیشتر تصاویری از او با ببر خانگی‌اش در حالی‌ که در خیابان‌های لاهور راه می‌رفت منتشر شده بود. او یکی از کسانی است که قصد دارد در این حراجی شرکت کند. انتشار تصاویر نعمان حسن همراه با ببر در حالی که افساری بر گردن حیوان انداخته بود باعث برخورد مقام‌های دولتی با وی شده بود.

او گفته است که تلاش خواهد کرد تا دو یا سه قلاده شیر را در حراج بخرد. وی به خبرگزاری فرانسه گفت که این حراج روش خوبی برای آن دسته از کلکسیونرهای خصوصی است که قبلاً یک گربه‌سان بزرگ داشتند و حالا به دنبال تنوع بخشیدن به مجموعه خود هستند.

ضعف قوانین حفاظت از حیوانات در پاکستان باعث شده تا باغ‌وحش‌های سراسر این کشور به دلیل امکانات ضعیف خود بدنام شوند. این در حالی‌است که باغ وحش سافاری لاهور با مساحتی بیش از ۲۰۰ هکتار یکی از بهترین‌ باغ‌وحش‌های این کشور در نظر گرفته می‌شود.

خبرآنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
0
0
ایرانی های طرفدار حیات وحش بشتابید تا دیر نشده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
0
1
بسيار كار درستي دارن ميكنن.مسئولين باغ وحش هاي ايران هم بايد تمام حيوانات رو حراج بكنن و بدنشون دست كساني كه هم حيوان دوست هستند هم امكانات مالي دارند و ميتوانند محل سكونت مناسب و غذاي درستي رو براي اين حيوانات فراهم بكنند ..اين روشي كه در ايران از اين حيوانات زبان بسته نگه داري ميشود جز زجر براي انها چيز ديگري به همراه ندارد..
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار