مستند افشاگرانه درباره زندگی شخصی آشفته بزرگ ترین بازیگر تاریخ سینما
کد خبر: ۲۵۳۰۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 August 08    -    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
اعتیاد پل نیومن به الکل به قدری شدید بود که همسرش جوآن وودوارد یک بار او را بیهوش و در حالی که بر اثر سقوط از تخت از سرش خون جاری شده بود، روی زمین پیدا کرد. وودوارد آن شب تقریباً نیومن را ترک کرد. به گفته ی او، بارها از این دست اتفاقات رخ داده بود.

بازیگران هالیوودی و یادگاری های جالبی که از فیلم معروف خود برداشتند«تابناک با تو» - اعتیاد پل نیومن به الکل به قدری شدید بود که همسرش جوآن وودوارد یک بار او را بیهوش و در حالی که بر اثر سقوط از تخت از سرش خون جاری شده بود، روی زمین پیدا کرد. وودوارد آن شب تقریباً نیومن را ترک کرد. به گفته ی او، بارها از این دست اتفاقات رخ داده بود.

مستند افشاگرانه درباره زندگی شخصی آشفته بزرگ ترین بازیگر تاریخ سینما

وقتی صبر وودوارد بالاخره لبریز شد و با ۳ دختر کوچک شان به خانه شان در ساحل مالیبو رفت، نیومن فوراً به دنبال شان رفت. او به در خانه می کوبید و فریاد زنان می خواست که وودوارد در را باز کند اما وودوارد خودداری می کرد. اینگونه شد که نیومن، بازیگر چشم آبی هالیوود که دل زنان سرتاسر دنیا را ربوده بود، چندین شب را در ماشین خود خوابید تا او و همسرش بالاخره باهم آشتی کردند.

نیومن گفت که نمی تواند الکل را به طور کامل ترک کند اما ویسکی و مارتینی ای که هر شب می خورد را کنار خواهد گذاشت و به جایش دیگر فقط آبجو خواهد خورد. البته این برای کسی که حالا هر روز برای صبحانه ۶ لیوان آبجو می خورد، کاهش در مصرف الکل محسوب نمی شد.

روایت افشاگرانه ایتن هاک از زندگی شخصی و خیانت های پل نیومن به همسرش

حالا یک مجموعه ی تلویزیونی جدید از شبکه HBO در حال پخش است که زوایای تازه ای از زندگی مشترک ۵۰ ساله ی پل نیومن و جوآن وودوارد، زوج طلایی هالیوود را آشکار می کند، زندگی مشترکی که سال ها آن را شاد و پایدار می دانستند اما در واقعیت طور دیگری بود.

نیومن یکی از بزرگ ترین بازیگران تاریخ سینما است و موفقیت او در داشتن یک زندگی مشترک طولانی با یک زن، نتیجه ی تعریف و تمجیدهای بی پایان از این زوج معروف به خاطر زندگی مشترک شان در برنامه های تلویزیونی و مصاحبه ها بود. نیومن ها تنها متواضعانه لبخند می زنند و به عنوان «زوجی که ۱۶ فیلم مشترک دارند و برخلاف بقیه ی آدم های صنعت سینما، بالغ، متعهد و نرمال هستند» غرق در تعریف و تمجید می شدند.

روایت افشاگرانه ایتن هاک از زندگی شخصی و خیانت های پل نیومن به همسرش

اوتو پرمینگر، کارگردان، گفته بود: «پل در این صنعت یک اعجوبه است. او واقعاً عاشق همسرش است.»

وقتی نشریه ی پلی بوی از نیومن درباره ی شهرتش به وفاداری به همسر خود پرسیده بود، او در اظهارنظری مشهور گفته بود: «وقتی خودت در خانه استیک داری چرا بروی بیرون همبرگر بخوری؟»

واقعیت این بود که وودوارد از این حرف بیزار بود، چون به گفته ی خودش، باعث شده بود فکر کند «مثل یک تکه گوشت» است. البته او از ابعاد دیگر همسر نیومن بودن هم بیزار بود، مثل اعتیادش به الکل و این واقعیت که مجبور شد رویاهایش برای بازیگری را کنار بگذارد تا فرزندان شان را بزرگ کند، در حالی که نیومن به یک سوپراستار تبدیل شد.

وودوارد از زنبارگی همسرش هم بیزار بود، در واقع دست کم یک «همبرگر» در زندگی نیومن وجود داشت. شان لوی، زندگینامه نویس، در سال ۲۰۰۹ فاش کرد نیومن یک رابطه ی عاشقانه ی ۱۸ ماهه با خبرنگاری به نام نانسی بیکن داشت. این رابطه در سال ۱۹۶۸ آغاز شد، وقتی بیکن برای انجام مصاحبه به پیش نیومن که مشغول بازی در فیلم «بوچ کسیدی و ساندنس کید» (Butch Cassidy And The Sundance Kid) بود، رفت.

روایت افشاگرانه ایتن هاک از زندگی شخصی و خیانت های پل نیومن به همسرش

رابطه ی عاشقانه اما عمیقاً بغرنج نیومن و وودوارد و همینطور شخصیت ناشادی که در زیر جذابیت سینمایی نیومن پنهان شده بود، در یک مستند ۶ قسمتی به کارگردانی ایثن هاک، بازیگر مشهور هالیوود، زیر ذره بین رفته است، مستندی که «آخرین ستاره های سینما» (The Last Movie Stars) نام دارد. فرزندان نیومن و وودوارد خود از هاک خواستند تا این مستند را بسازد چون احساس می کردند با توجه به زندگی پرماجرایی که این زوج در کنار یکدیگر داشتند، ساخت چنین مستندی درباره ی آن ها لازم بود.

هاک که با بعضی از فرزندان نیومن و وودوارد در دوران دبیرستان همکلاسی بوده، برای ساخت این مستند نه تنها از همکاری صریح و بی پرده ی آن ها، بلکه از بیش از ۱۰۰ نوار ضبط شده از مصاحبه های نیومن با افراد مختلف هم بهره گرفته است. نیومن این مصاحبه ها را نه تنها با وودوارد، بلکه با افراد مختلفی، از همبازی هایش در سینما گرفته تا کارگردان ها و حتی پرستارهای فرزندانش، برای تهیه ی کتاب خاطرات خود انجام داده بود. نیومن انجام این مصاحبه ها را در سال ۱۹۹۱ متوقف کرد و ۷ سال بعد همه ی نوارها را در آتش ریخت.

روایت افشاگرانه ایتن هاک از زندگی شخصی و خیانت های پل نیومن به همسرش

از این مصاحبه ها اما بدون اطلاع نیومن رونوشت برداشته شده بود. نیومن که هرگز از زندگی شخصی خود چیزی بروز نداده بود، از نوشتن کتاب خاطراتی که در آن حقایق بزک نشده ای وجود داشته باشد، پشیمان شده بود. این افشاگری ها به طور قطع تصور عمومی از او به عنوان یک همسر و پدر بی عیب و نقص را تغییر می داد.

پل نیومن در سال ۲۰۰۳ در سن ۸۳ سالگی بر اثر سرطان از دنیا رفت. یک سال بعد از آن، وودوارد که حالا ۹۲ سال داشت مبتلا به آلزایمر تشخیص داده شد و پس از آن دیگر در انظار عمومی حضور نیافت.

ظاهر بی عیب و نقص نیومن او را به صدر هالیوود بُرد، اما شاید از ابتدا انتظار زیادی بود که او زندگی شخصی بی عیب و نقصی هم داشته باشد.

روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
1
دنبال کاه پوده ها نگردین شما همینقدر معروف بشین بعد ببینم چطوری زندگی خواهید کرد. نمونشو داریم توی بازیگرای درجه چندم ایرانی می بینیم که تا حالا چندین بار افشاگری و طلاق و ... از اینها داشتن .داداش مشهور بودن و در عین حال بی عیب بودن کار خیلی سختیه و تقریبا غیرممکن چون یا برات حرف در میارن و یا زیر ذرهبین هستی تا عیبات رو بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار