۵ ترفند ساده برای رهایی از جوش‌های سرسیاه صورت
کد خبر: ۲۵۲۹۷۱
تاریخ انتشار: 2022 August 06    -    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
آیا تا به حال با نقطه‌های سیاه و کوچک روی پوست بینی مواجه شده‌اید؟ این نقطه‌های ریز و سیاه را جوش‌های سرسیاه می‌نامند که به‌دلیل تجمع سبوم، آلودگی‌ها و سلول‌های پوستی مرده در روزنه‌های پوستی به‌وجود می‌آیند. وقتی که این جوش‌ها در معرض تماس با هوا قرار می‌گیرند، اکسید می‌شوند و درنتیجه به رنگ سیاه درمی‌آیند.

بازیگران هالیوودی و یادگاری های جالبی که از فیلم معروف خود برداشتند«تابناک با تو» - آیا تا به حال با نقطه‌های سیاه و کوچک روی پوست بینی مواجه شده‌اید؟ این نقطه‌های ریز و سیاه را جوش‌های سرسیاه می‌نامند که به‌دلیل تجمع سبوم، آلودگی‌ها و سلول‌های پوستی مرده در روزنه‌های پوستی به‌وجود می‌آیند. وقتی که این جوش‌ها در معرض تماس با هوا قرار می‌گیرند، اکسید می‌شوند و درنتیجه به رنگ سیاه درمی‌آیند.

برای این‌که ببینیم چطور باید از جوش‌های سرسیاه روی بینی خلاص شویم، از متخصصان پوست‌ومو کمک گرفته‌ایم.

۵ ترفند ساده برای رهایی از جوش‌های سرسیاه صورت

صورت را با پاک‌کننده‌های لایه‌بردار بشویید

دکتر داوال بانوسالی (متخصص پوست‌ومو) می‌گوید: «من پیشنهاد می‌کنم که در خانه از پاک‌کننده‌ها یا شوینده‌هایی استفاده کنید که قابلیت لایه‌برداری هم دارند و به‌طور خاص برای پوست‌های مستعد آکنه طراحی شده‌اند». پاک‌کننده‌های لایه‌بردار می‌توانند به از بین بردن سلول‌های پوستی مرده کمک کنند، آلودگی‌ها و کثیفی‌های درون روزنه‌های مسدودشده را بیرون بیاورند و ظاهر بهتری به روزنه‌های پوستی بزرگ بدهند.

از براش پاک‌کننده استفاده کنید

اگر می‌خواهید که پاکسازی پوست با کیفیت و عمق بهتری انجام بگیرد، باید از ابزار‌هایی مثل براش‌های پاک‌کننده استفاده کنید. اضافه کردن این ابزار ساده به روتین مراقبت از پوست می‌تواند روزنه‌های پوستی را عمیقا تمیز کند و هرگونه آلودگی ماندگاری را که در حالت عادی دور از دسترس می‌ماند، از بافت پوست بیرون بیاورد. برای دستیابی به بهترین نتیجه باید ۲ تا ۳ بار در هفته از براش پاک‌کننده صورت استفاده کنید.

از نوار پاک‌کننده روزنه‌های پوستی استفاده کنید

نوار‌های پاک‌کننده روزنه‌های پوستی دارای یک لایه چسب‌مانند هستند که به پوست می‌چسبد و درنتیجه به لایه‌برداری پوست پس از پاکسازی روزنه‌های پوستی مسدودشده کمک می‌کند. انواع باکیفیت این نوار‌ها می‌توانند ذرات آلودگی مختلف، چربی اضافی و سلول‌های پوستی مرده را از بافت پوست بینی بیرون بکشند و ظاهر بهتری هم به روزنه‌های پوستی بزرگ بدهند. البته دکتر بانوسالی می‌گوید که نباید در استفاده از این نوار‌ها زیاده‌روی کنید، زیرا در این صورت ترشحات چربی را به‌صورت افراطی افزایش می‌دهید و دوباره باعث شکل‌گیری جوش‌های سرسیاه می‌شوید.

پس از تعریق شدید حتما دوش بگیرید

اگر اجازه بدهید که ذرات چربی و تعریق برای مدت‌زمان طولانی روی پوست باقی بمانند، پس باید منتظر انسداد روزنه‌های پوستی و همچنین ابتلا به جوش‌های سرسیاه باشید. پس همیشه بلافاصله پس از پایان فعالیت‌های ورزشی یا پس از تعریق شدید به هر علت دیگری، حتما دوش بگیرید و پوست صورت و بدن را بشویید. اگر سریعا به دوش دسترسی ندارید، حداقل از دستمال مرطوب برای پاکسازی صورت کمک بگیرید تا به خانه برسید.

از محصولات غیرجوش‌زا استفاده کنید

اگر پوست بینی شما مستعد ابتلا به جوش‌های سرسیاه است، پس حتما از محصولات برپایه آب و انواع غیرجوش‌زا استفاده کنید تا باعث انسداد روزنه‌های پوستی نشوید. مرطوب‌کننده‌های برپایه آب و ضدآفتاب‌های غیرجوش‌زا واقعا انتخاب‌های مهمی برای فصل تابستان هستند.

سلامت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار