ایده‌های دکور قدیمی که مطمئناً الهام بخش هستند
کد خبر: ۲۵۲۹۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 August 12    -    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
هنر نظم بخشیدن و چیدمان زیبای خانه، هنری است که به زمان و مکان محدود نمی باشد، مسلما تفاوت و تنوع زیادی در مورد این موضوع وجود دارد که تحت تاثیر موارد گوناگون قرار می گیرد، از طرفی با گذشت زمان زیبایی مفاهیم متعدد و متفاوتی را به خود می گیرد، بنابراین ممکن است چهره ها و اشیایی وجود داشته باشند که ...

دکوراسیون وینتیج: ایده‌های دکور قدیمی که مطمئناً الهام بخش هستند

دکوراسیون وینتیج: ایده‌های دکور قدیمی که مطمئناً الهام بخش هستند«تابناک با تو» - شاید شما نیز دکوراسیون هایی را دیده باشید که از وسایل و اشیاء قدیمی استفاده کرده اند، در واقع این چیدمان نوعی سبک محبوب و ترند محسوب می شود که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. در صورتی که شما نیز به این سبک علاقه مند هستید، با ما همراه باشید.

هنر نظم بخشیدن و چیدمان زیبای خانه، هنری است که به زمان و مکان محدود نمی باشد، مسلما تفاوت و تنوع زیادی در مورد این موضوع وجود دارد که تحت تاثیر موارد گوناگون قرار می گیرد، از طرفی با گذشت زمان زیبایی مفاهیم متعدد و متفاوتی را به خود می گیرد، بنابراین ممکن است چهره ها و اشیایی وجود داشته باشند که هنوز مخاطبان خود را حفظ کرده اند و توانسته اند محبوب باشند، در رابطه با این وضعیت می توان به سبک های طراحی منزل یعنی سبک وینتیج اشاره کرد.

دکوراسیون وینتیج: ایده‌های دکور قدیمی که مطمئناً الهام بخش هستند

گاهی ممکن است زیبایی و سادگی در کنار همدیگر به صورت موازی قرار بگیرند و حرکت کنند، شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وسیله ای را از صندوق مادربزرگتان بیرون می آورید و نظرتان به آن جلب می شود، حتی با نصب آن در اتاق توجه همگان به آن جلب شود، گاهی هم بعد از گذشت چند سال مجدد وارد بورس شود و مد جدید شال محسوب شود، همه این موارد می توانند دلایلی باشند که موید زیبایی و سادگی هستند و با گذشت زمان هم از بین نمی روند.

دکوراسیون وینتیج: ایده‌های دکور قدیمی که مطمئناً الهام بخش هستند

دکوراسیون به سبک وینتیج چیست؟

در صورتی که از مردم درباره دکوراسیون وینتیج سوال بپرسید، احتمالا از این سبک با عنوان دکوراسیون را دکور قدیمی و پر از عتیقه‌جات عنوان کنند، گاهی نیز می گویند کلکسیون انواع سرامیک‌های قدیمی طرح‌دار و تزیین با بطری‌های قدیمی را دکور وینتیج می دانند. این تعاریف به نوعی هم درست و هم اشتباه هستند، تعریف واقعی سبک دکوراسیون وینتیج به صورت زیر است:

دکوراسیون وینتیج در واقع ترکیبی از عناصر کهنه و قدیمی است که با استفاده از روش های خاص و مجلل یا اشرافی ایجاد شده اند.

علاقه مندان به این نوع دکوراسیون در واقع همان افرادی هستند که به مرور خاطرات گذشته تمایل و علاقه دارند. دکوراسیون داخلی در طراحی وینتیج از ترکیب رنگ های روشن یا یکدست با سرامیک‌ها و کف‌پوش‌های قدیمی ایجاد می شود، که در حال حاضر توانسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. شما می توانید فضای دلنشینی را با ترکیب دکوراسیون مدرن و امروزی با دکوراسیون قدیمی ایجاد کنید. یکی از دلایلی که سبب به وجود آمدن سبک دکوراسیون وینتیج شد مرور خاطرات نوستالژیک گذشته است.

دکوراسیون وینتیج: ایده‌های دکور قدیمی که مطمئناً الهام بخش هستند

تاریخچه ایجاد سبک وینتیج:

همانطور که اشاره شد در طراحی وینتیج از اشیاءیی استفاده می شود که در گذشته و در دوره زمانی خاصی ساخته و استفاده می شده اند، گذشته ای که از ان صحبت می شود مربوط به دهه های ۳۰ تا ۶۰ میلادی است، در این نوع سبک از طراحی وسایلی که استفاده می کنند می تواند حس تعلق و نوستالژی ایجاد کنند و با بخشیدن روح به فضا و همنشینی آنها با عناصر مدرن و امروزی، خود را به یک ترند سال تبدیل کرده است.

شاید بتوان کرد این سبک به جنگ جهانی دوم بر می گردد، یعنی زمانی که رکود اقتصادی ناشی از جنگ سبب شد که مردم از وسایل قدیمی و شاید صدمه دیده استفاده کنند و بقیه را نیز به این موضوع تشویق کردند. در دهه ۹۰ میلادی با جنبش های هنری که در آمریکا و اروپا شکل گرفت؛ شاهد محبوبیت بیشتر مبلمان عتیقه و قدیمی شدند زیرا طراحان داخلی را بیشتر به این سمت کشیده شدند.

دکوراسیون وینتیج: ایده‌های دکور قدیمی که مطمئناً الهام بخش هستند

افراد مناسب برای استفاده از دکوراسیون وینتیج چه کسانی هستند؟

همانطور که اشاره شد سبک وینتیج خاطرات قدیمی را در خانه زنده می کند، زیرا از وسایل قدیمی استفاده می شود، بنابراین اگر شما از جمله افرادی هستید که به مرور خاطرات گذشته علاقه دارید و با دیدن عکس ها و وسایل قدیمی خاص مانند یادگاری از خانه مادربزرگ می تواند خاطرات شما را زنده کند و حس خوشایندی برای شما ایجاد کند از این سبک استفاده کنید.

مواردی که باید در سبک وینتیج رعایت کرد:

بهره بردن از اشیای قدیمی:

در صورتی که می خواهید از سبک وینتیج استفاده کنید باید در کنار چیدمان لوازم امروزی، از تعدادی وسایل قدیمی از جمله عتیقه جات، تلفن های قدیمی، قفسه های چوبی قدیمی، ساعت های دیواری جالب قدیمی و... نیز برای زیباسازی منزل خود بهره کنید، البته باید توجه کنید که در استفاده از این وسایل نیز تعادل برقرار کنید و افراط نداشته باشید.

دکوراسیون وینتیج: ایده‌های دکور قدیمی که مطمئناً الهام بخش هستند

رنگ های کاربردی در سبک وینتیج:

در سبک وینتیج باید از رنگ های روشن استفاده کنید، پیشنهاد طراحان برای دیزاین منزل به این سبک استفاده از ۲ رنگ است و که می توان از میان رنگ های صورتی، آبی، سبز و سفید انتخاب شود و یکی از آنها حتما سفید باشد. در مورد رنگ دکوراسیون نباید فراموش کنید که کل عناصر استفاده شده باید دارای دارای رنگ‌ها و الگوهای یکسانی باشند و همه قطعات استفاده شده با همدیگر هماهنگ باشند به طور مثال شما می توانید از رنگ‌های روشن و سفید استفاده کنید یا از انواع چوب و پارچه‌های زیبا استفاده کنید.

دکوراسیون وینتیج: ایده‌های دکور قدیمی که مطمئناً الهام بخش هستند

خود را محدود نکنید و آزادی عمل داشته باشید:

در این سبک هیچ قانون خاصی وجود ندارد بنابراین شما لازم نیست از چیز خاصی پیروی کنید، البته این موضوع به این معنا نیست که نظم را از بین ببرید، بلکه هدف از انجام این سبک زیبا کردن منزل با استفاده از اشیای قدیمی است که مطابق سلیقه ی شما تعیین خواهند شد.

دیوارهای گلدار و مبلمانی با طرح قدیمی:

در سبک وینتیج باید از طرح های گلدار در عناصر منزل از جمله؛ مبلمان، دیوارها و پرده ها استفاده کنید، برای رسیدن به این هدف می توانید از کاغذ دیواری های گلدار استفاده کنید. نکته ای که باید برای مبلمان به آن دقت کرد بهره گرفتن از مبل های چوبی دارای روکش هایی گلدار از جنس الیاف طبیعی است که از ملاک های سبک وینتیج محسوب می شود. البته باید دقت کنید در صورتی که از مبلمان گلدار استفاده کردید باید دیوارتان ساده باشد، همچنین اگر دیوارتان را با کاغذ گلدار تزئین کردید باید از مبلمان ساده استفاده کنید.

دکوراسیون وینتیج: ایده‌های دکور قدیمی که مطمئناً الهام بخش هستند

کف چوبی برای اتاق:

در این سبک زیاد از چوب استفاده می شود، رنگ آمیزی با رنگ سفید در کنار استفاده از کفپوش از لازمه های این سبک محسوب می شود.

شلوغ نکردن دکوراسیون:

طراحی داخلی دکوراسیون وینتیج نباید بسیار شلوغ باشد، قاعده اصلی در این سبک این است که تمامی عناصر مربوط به یک دهه یا زمان خاص باشند و روی آن تمرکز کنند.

دکوراسیون وینتیج: ایده‌های دکور قدیمی که مطمئناً الهام بخش هستند

استفاده از طرح‌های متنوع برای فضاهای مختلف:

شاید شما هم جزء افرادی باشید که دوست دارند فضاهای مختلف خانه‌شان دارای طرح و الگوهای متنوع باشد، در صورتی که دکوراسیون وینتیج را انتخاب کنید این امکان برایتان فراهم خواهد شد زیرا می توانید از طرح دکوراسیون متفاوت و متنوع برای هر قسمت از خانه استفاده کنید. برای مثال می توانید برای چیدمان آشپزخانه، سبک روستیک، برای پذیرایی‌تان دکوراسیون ویکتوریایی و برای دکوراسیون اتاق‌ها از سبک های دیگر طراحی کنید. در سبک وینتیج می توانید با خیال راحت از طرح ای متنوع استفاده کنید.

منبع: سرپوش

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
0
0
اصلا خوشم نیومد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار