طرز تهیه دسر بدون نیاز به فر: کیک فنجانی
کد خبر: ۲۵۲۹۰۵
تاریخ انتشار: 2022 August 07    -    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کیک فنجانی یکی از انواع کیک‌های ساده خانگی است که معمولا در قابلمه بر روی اجاق گاز تهیه می‌شود، کیک فنجانی شکلاتی یکی از کیک‌های بسیار خوشمزه است، امروزه کیک‌های خانگی طرفداران زیادی دارد و یکی از خوشمزه‌ترین کیک ها، کیک فنجانی یا همان کاپ کیک می‌باشد که علاوه بر ظاهر زیبا دارای طعم فوق‌العاده می‌باشدبرای تهیه‌ی کیک فنجانی بدون فر با ما همراه باشید.

طرز تهیه دسر بدون نیاز به فر: کیک فنجانی

طرز تهیه دسر بدون نیاز به فر: کیک فنجانی«تابناک با تو» - کیک فنجانی یکی از انواع کیک‌های ساده خانگی است که معمولا در قابلمه بر روی اجاق گاز تهیه می‌شود، کیک فنجانی شکلاتی یکی از کیک‌های بسیار خوشمزه است، با ما همراه بشید.

امروزه کیک‌های خانگی طرفداران زیادی دارد و یکی از خوشمزه‌ترین کیک ها، کیک فنجانی یا همان کاپ کیک می‌باشد که علاوه بر ظاهر زیبا دارای طعم فوق‌العاده می‌باشدبرای تهیه‌ی کیک فنجانی بدون فر با ما همراه باشید.

مواد لازم کیک فنجانی بدون فر

آرد: چهار قاشق غذاخوری

شکر: چهار قاشق غذاخوری

بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری

پودر کاکائو: دو قاشق چایخوری

وانیل: کمی

تخم مرغ: ١عدد

شیر: پنج قاشق غذاخوری

روغن مایع: سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک فنجانی بدون فر

اول همه مواد خشک را با هم مخلوط می‌کنیم. سپس تخم مرغ را می‌زنیم. بعد شیر و روغن را می‌افزاییم و همه مواد را با هم مخلوط می‌کنیم. فنجان‌های کیک را کمی چرب می‌کنیم. مواد را تا نصف فنجان می‌ریزیم. قابلمه را تا نصف آب کرده فنجان هارا در آن می‌چینیم و می‌گذاریم روی گاز. آب که جوش آمد در قابلمه را به مدت پانزده دقیقه دمکنی می‌گذاریم. بسپس قابلمه را از روی گاز برمی‌داریم و تا ١٠دقیقه در آن را باز نمی‌کنیم تا پف کیک نخوابد. در مرحله آخر هم روی کیک را با تارافل تزیین می‌کنیم. توجه داشته باشید این دستور برای دو فنجان کیک است.

طرز تهیه دسر بدون نیاز به فر: کیک فنجانی

خواص وانیل

وانیل، این مادهٔ خوش‌بو از تیرهٔ ارکیدهاست که میوه‌هایی در غلاف تولید می‌کند. غلاف‌ها ۵ تا ۲۲ سانتی‌متر قد می‌کشند و هر چقدر بزرگ‌تر می‌شوند، کیفیت بهتری هم پیدا می‌کنند. برای برداشت دانه‌های وانیل از غلاف باید در زمانی مناسب و با دقت، غلاف‌ها را از گیاه جدا کرد تا دانه‌های وانیل از غلاف بیرون نیفتند. برای برداشت وانیل، باید گیاه به خوبی رسیده باشد. فرایند برداشت وانیل، وقت‌گیر است. این مادهٔ خوش‌بو فقط در آشپزی نقش‌آفرینی نمی‌کند بلکه در درمان بیماری‌ها و مشکلات مختلف هم اثرات شگفت‌انگیزی دارد.

وانیل را به شکل‌های مختلفی مانند: پودر، غلاف گیاهی، عصاره و شکر وانیلی می‌توان در درمان‌های گوناگون برای نقاط مختلف بدن استفاده کرد. مصرف وانیل به‌خاطر وجود مواد مغذی، ترکیبات ارگانیک منحصربه‌فرد و آنتی اکسیدان‌های موجود در غلاف گیاهی آن برای بدن بسیار مفید است. اما علاوه بر این‌ها به‌عنوان یک داروی موضعی هم می‌توان از آن استفاده کرد. تحقیقات دربارهٔ اثرات وانیل روی وضعیت قلب و عروق بدن نشان می‌دهند که این ماده (به‌ویژه به‌کمک مواد فعال موجود در خود) به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

طرز تهیه دسر بدون نیاز به فر: کیک فنجانی

کمک به سلامت قلب

کاهش سطح کلسترول برای افرادی که به‌شدت در خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی هستند بسیار ضروری است. کاهش کلسترول می‌تواند مانع از بروز تصلب شرایین شود و از لخته شدن خون و بروز التهاب در رگ‌های خونی جلوگیری کند. وانیل سرشار از آنتی‌اکسیدان است؛ بنابراین می‌تواند از شکستن و تجزیه سلول‌ها و بافت‌های بدن جلوگیری و به رشد طبیعی و مجدد سلول‌های بدن کمک کند. علاوه بر این، با توجه به خواص ضدمیکروبی وانیل، امکان استفاده از آن برای حفاظت از سیستم ایمنی و کاهش استرس در بدن هم وجود دارد.

مصرف وانیل باعث می‌شود تا زخم‌ها و بیماری‌ها سریع‌تر بهبود و التیام پیدا کنند. در قرن‌های گذشته هم، از وانیل برای کاهش التهاب در قالب‌های مختلف استفاده می‌شده است. کاهش التهاب، یکی از مهم‌ترین خواص وانیل است و برای کم کردن التهاب کبد استفاده می‌شود. التهاب کبد هم دلایل متنوعی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها، مصرف بیش از اندازهٔ الکل است. اما وانیل با ویژگی‌های مفید خود به رفع التهاب عروق خونی، نقرس و مشکلات التهابی مشابه می‌انجامد.

منبع: پرشین وی

برچسب ها: کیک ، فنجانی ، دسر ، فر ، بدون فر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار