کسب و کار جدید آقای بیل گیتس
کد خبر: ۲۵۲۸۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 August 05    -    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
​به تازگی، بیل گیتس با سرمایه عظیمی که دارد یک استارت آپ جدید به نام Blue Frontier را در زمینه تولید کولر های بسیار کم مصرف راه اندازی کرده است.

به تازگی، بیل گیتس با سرمایه عظیمی که دارد یک استارت آپ جدید به نام Blue Frontier را در زمینه تولید کولر های بسیار کم مصرف راه اندازی کرده است.

 
 

سیستم‌های تهویه مطبوع مدرن معمولاً گازهای گلخانه‌ای منتشر و انرژی زیادی مصرف می‌کنند. پژوهشگران برای حل اینگونه مشکلات راه حل‌های خلاقانه‌ای پیشنهاد داده‌اند که منجر به تولید یک میلیون استارت آپ شده است، اما نکته اینجاست که با همه این‌ها باز هم مشکل کاملا از بین نرفت!

بیل گیتس با سرمایه‌گذاری روی یک استارتاپ جدید، قصد دارد تاثیر سیستم‌های سرمایشی بر تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد. بلوفرانتیر (Blue Frontier) محصول جدید پیشنهاد شده توسط پژوهشگران است که رویای سیستم‌های تهویه مطبوع تمیزتر را با استفاده از محلول نمک غلیظ دنبال می‌کند و نتایج آنقدر امیدوارکننده است که شرکت تولیدکننده این کولر ها به تازگی یک چک با موجودی بالا را از بیل گیتس دریافت کرده است.

بیل گیتس با نام کامل ویلیام هنری گیتس، یک کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را بنیان گذاری کرد. او تا مارس سال ۲۰۱۷ با دارایی خالص ۸۶ میلیارد دلار به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شد.

بیل گیتس از آغاز بنیان‌گذاری مایکروسافت تا سال ۲۰۰۰، برای مدت ۲۵ سال به‌عنوان مدیرعامل مایکروسافت کار کرد و تا سال ۲۰۱۴ در مجموع ۳۹ سال، ریاست هیئت مدیره مایکروسافت را برعهده داشت. با این حال او همچنان به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی و رئیس هیئت مدیره این شرکت فعالیت می‌کرد. اکنون نیز شغل و کسب و کار جدید او سرمایه‌گذاری بر روی این پروژه مفید تولید سیستم سرمایشی است.

کسب و کار جدید آقای بیل گیتس

سیستم سرمایشی به سیستم‌هایی گفته می‌شود که منجر به سرد شدن یک محیط می‌شوند. این سیستم‌ها بسیار متنوع بوده و شامل کولر‌های آبی، گازی، اسپلیت‌ها، فن کویل‌ها و چیلرها هستند. اولین اقدام برای ساخت این سیستم‌های سرمایشی در سال ۱۸۸۰ میلادی توسط دکتر جان گری صورت گرفت که طی آن یک سیستم تهویه هوا ساخته شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

اولین سیستم‌های سرمایشی در ابتدا عمدتا برای منجمد کردن آب و گوشت و مواد خوراکی استفاده می‌شدند، اما با پیشرفت علم و تکنولوژی در قرن بیستم میلادی، سیستم‌های سرمایشی برای خنک نمودن محیط نیز به بازار ارائه شدند.

در روزهای گرم تابستانی، بیشتر ما سعی می‌کنیم برای غلبه بر گرما به یک مکان با تهویه مطبوع و خنک برسیم. هر چه شرایط اقلیمی گرم و غیر قابل‌تحمل‌تر شود، استفاده از این دستگاه‌های سرمایشی رواج بیشتری می‌یابد. غافل از آنکه استفاده بیش از حد از این سیستم‌ها موجب مصرف بیشتر برق و حتی تخریب محیط زیست خواهد شد.

بنابراین ما در مسیر خنک کردن خود در روزهای گرم با ۲ مشکل مربوط به تکنولوژی مدرن مواجه هستیم. اولین مشکل میزان آلودگی وارده به هوا توسط این سیستم‌های سرمایشی است. سیستم‌های تهویه مطبوع به انرژی زیادی نیازمند هستند و می‌توانند گازهای گلخانه ای مانند هیدروفلوئوروکربن ها و دی اکسید کربن منتشر کنند.

نتایج یک مطالعه‌ جدید نشان می‌دهد هر ساله حدود ۵۳۱ میلیون تن دی اکسید کربن توسط سیستم‌های سرمایشی آزاد می‌شود و ۵۹۹ میلیون تن آلاینده نیز در هنگام حذف رطوبت از این دستگاه‌ها وارد محیط می‌شود. دومین مشکل این است که از آنجایی که تغییرات اقلیمی همچنان باعث ادامه‌دار شدن اپیزودی گرما می‌شود، ما مجبور خواهیم بود برای آسایش خود به این روش برای تهویه و خنک کردن هوا تکیه کنیم.

کسب و کار جدید آقای بیل گیتس

بلو فرانتیر، شرکت کولر سازی مورد حمایت بیل گیتس

بلوفرانتیر یک استارت آپ مستقر در فلوریدا است که بر مهندسی نسل بعدی سیستم‌های تهویه مطبوع تمرکز دارد و بیل گیتس از تولید آن حمایت می‌کند. میزان استفاده از سیستم‌های سرمایشی در فناوری بلوفرانتیر، یک سوم تا یک پنجم حجم مورد نیاز در سیستم‌های دیگر است و همین موضوع میزان آلایندگی موثر در گرمایش جهانی را کاهش می‌دهد.

شرکت سازنده این فناوری ابداعی ادعا می‌کند که فناوری جدید آن‌ها می‌تواند مصرف انرژی را تا ۹۰ درصد کاهش دهد، رقمی که بسیار امیدوارکننده است و توانسته ۲۰ میلیون دلار از صندوق سرمایه‌گذاری بیل گیتس (Breakthrough Energy Ventures) دریافت کند. بلوفرانتیر به دنبال حل مشکل خنک‌سازی ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی تازه ساخت است که می‌توانند از یک واحد پشت بام پشتیبانی کنند.

شرکت سازنده بلوفرانتیر بارها درخواست واحدهای خبرگزاری را برای شفاف‌سازی در مورد نحوه دقیق جاسازی این فناوری رد کرده است، اما یکی از طراحان این فناوری به‌تازگی گزارشی در وب سایت شرکت منتشر کرده که یک سری اطلاعات جزئی را شامل می‌شود. با توجه به این گزارش، به دلیل همزمانی عملکرد سرمایشی این فناوری نوین و قابلیت ذخیره انرژی، مشکلات مصرف برق در زمان اوج مصرف در روزهای تابستانی به شدت کاهش خواهد یافت. همچنین به دلیل اینکه این فناوری در ساعاتی از روز از انرژی ذخیره شده استفاده می‌کند، هزینه برق مصرفی برای مشتریان نیز کم خواهد شد.

خنک‌سازی در این سیستم سرمایشی نیز از محلول نمک اختصاصی حاصل می‌شود که مانند یک ماده خشک‌کننده عمل می‌کند. این محلول نمکی از طریق یک پمپ حرارتی که مقداری از آب درون آن را تبخیر می‌کند، به شدت غلیظ می‌شود و تا زمانی که نیاز به تهویه هوا باشد، از اتمسفر بسته می‌شود. هنگامی که محلول غلیظ با هوا تماس پیدا می‌کند، با جذب بخار آب، هوا را مرطوب کرده و سپس از طریق خنک سازی غیرمستقیم تبخیری، منجر به کاهش دمای محیط و جریان یک هوای خنک می‌شود.

این یکی از آن فناوری‌هایی است که تا با چشم نحوه عملکرد آن‌\ را نبینیم باور نخواهیم کرد. طبق گفته سرمایه‌گذاران این استارت آپ ،هر صنعتی باید یک بلوفرانتیر داشته باشد تا بتوان به نجات کره زمین پیش از تخریب آن امیدوار بود. در حالی که مهر تایید بیل گیتس امیدوارکننده است و علم در شیمی پایه و ترمودینامیک هر روز در حال گسترش است، اما میلیون‌ها متغیر دیگر مانع از عرضه گسترده محصول بلوفرانتیر تاکنون شده‌اند.

گجت نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
0
0
خدا به دادمون برسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار