با این ۴ ترفند ساده پوستتان را در تابستان خنک نگه می‌دارد
کد خبر: ۲۵۲۷۵۶
تاریخ انتشار: 2022 August 05    -    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
داشتن پوست خنک و باطراوت در فصل گرم تابستان خواسته‌ای است که ذهن بسیاری از ما را به خود مشغول می‌کند. تمیز کردن و طراوت پوست در فصل گرم و مرطوب بسیار مهم است، زیرا گرما می‌تواند مشکلاتی مانند جوش، آفتاب سوختگی و حساسیت‌های پوستی را به همراه داشته باشد.

بازیگران هالیوودی و یادگاری های جالبی که از فیلم معروف خود برداشتند«تابناک با تو» - تمیز کردن و طراوت پوست در فصل گرم و مرطوب بسیار مهم است، زیرا گرما می‌تواند مشکلاتی مانند جوش، آفتاب سوختگی و حساسیت‌های پوستی را به همراه داشته باشد.

این ۴ ترفند ساده پوستتان را در تابستان خنک نگه می‌دارد

یخ درمانی

درمان‌های بالینی کرایو با یخ خشک توسط درمانگران حرفه‌ای برای از بین بردن برچسب‌های پوستی انجام می‌شود و یک ماده سرد مانند یخ می‌تواند در مراقبت از زیبایی کاربرد داشته باشد.

مالش پوست با یخ ممکن است فواید خنک کنندگی و طراوت‌زا داشته باشد، اما یخ را مستقیماً روی پوست قرار ندهید، زیرا می‌تواند رگ‌های خونی را منقبض کند و به مویرگ‌ها آسیب برساند، فقط تکه‌های یخ را در یک پارچه تمیز بپیچید و سپس به آرامی روی پوست صورت بمالید. هر بار برای چند ثانیه این کار باید بعد از پاکسازی انجام شود.

گلاب سرد

گلاب یکی از بهترین خنک‌کننده‌ها و مقوی قوی برای پوست است، می‌توانید گلاب را در ظرفی خنک کنید و پنبه‌ای را در آن بگذارید. صورت را با پنبه آغشته به گلاب خنک شده پاک کنید تا رنگ پوست یکدست شود و به خون کمک کند. این کار باعث گردش خون مناسب و شادابی پوست می‌شود. پوست خود را چندین بار در روز با این بانداژ‌ها پاک کنید تا احساس خنکی و طراوت داشته باشید.

می‌توانید تکه‌های یخ را با مواد طبیعی مانند چای سبز یا آب خیار درست کنید. این مکعب‌ها را می‌توان هر بار چند ثانیه دور چشم قرار داد تا پف و حتی سیاهی دور چشم کاهش یابد. همین کار را می‌توان با آلوئه ورا برای تسکین پوست پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب و آفتاب سوختگی انجام داد.

خیار و هندوانه برای صورت

آب خیار و هندوانه را می‌توان با دو قاشق چایخوری شیرخشک و یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کرد و مواد را در مخلوط کن بریزید تا خمیر یکدستی به دست آید و روی صورت و گردن بمالید و بعد نیم ساعت با آب بشویید.

پاپایای رسیده نیز خاصیت پاک کنندگی و خنک کنندگی دارد، جو دوسر و ماست را به پاپایا اضافه کنید و روی صورت و روی پوست بمالید سپس با آب بشویید.

آب خیار و گلاب: برای یکدست شدن رنگ پوست، آب خیار را با گلاب به مقدار مساوی مخلوط کنید. روی صورت بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب معمولی بشویید.

شیر نارگیل برای صورت

آب نارگیل یا شیر نارگیل را برای نرم شدن و تسکین پوست در تابستان امتحان کنید، چراکه به خنک شدن پوست کمک می‌کند. آن را روی پوست بمالید و بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند سپس با آب معمولی بشویید.

همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار