خروسک را با این دمنوش ها و بخور این گیاهان درمان کنید
کد خبر: ۲۵۲۶۷۱
تاریخ انتشار: 2022 August 03    -    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
خروسک التهاب شدید و سخت مجاری تنفسی در کودکان می باشد.
خروسک التهاب شدید و سخت مجاری تنفسی در کودکان می باشد.
 
 
خروسک را با این دمنوش ها و بخور این گیاهان درمان کنید
 
علائم بیماری
 
خرخر کردن و سرفه هایی که بدتر از سرماخوردگی معمولی است.  صدای خس خس و یا صدای خروسی بلند می باشد و این به این علت است که نای عفونی شده و یا توسط جسمی مسدود شده است. ممکن است کودک تب و یا حنجره دردناک داشته باشد. 
 
 درمان طبیعی
 
   اگر کودک تب دارد برای استحمام او از آب ولرم یا سرد استفاده کنید. استنشاق بخور، تورم و التهاب تارهای صوتی را کاهش می دهد. زمانی که کودک از مشکلات تنفسی در هراس باشد، استراحت در رختخواب و خوای می تواند درمان را تسریع کند. ویتامین ها  و مواد معدنی کودک خود را شیر دهید و یا از غذاهای سالم خونگی که مناسب سن اوست به او  بدهید. غذاهایی از قبیل سبزیجات پوره شده، میوه پوره شده، آب میوه تازه گرفته شده، مرغ و ماهی نرم و پوره شده، سیب زمینی پوره شده، فرنی و سوپ ها مناسب می باشند. یک آب میوه تازه می تواند نصف یک لیوان تازه سیب و یا هویج باشد.
 
درمان با گیاهان دارویی
 
دم کرده گلبرگ گل محمدی را درست کنید و به آن یک یا دو گلبرگ تازه اضافه کنید تا مایعی خوشرنگ داشته باشید. می توانید آن را با عسل و لیمو مزه دار کنید و کودک را ترغیب کنید کهچند بار در روز کمی از این نوشیدنی بنوشد. گل محمدی به غشا مخاطی ترشح دار و ملتهب حمله می کند و التهابات حنجره ای را از بین می برد.
 
دم نوش  گیاه بابونه به خاطر اثر آرام بخش آن  دم نوش گیاه زوفا که ضد احتقان و خلط اور می باشد
 
دم نوش اسطوخودوس به خاطر اثر آرام بخشی و بوی خوش آن
 
دم نوش اکلیل کوهی یا رزماری به خاطر اثر ضد باکتریایی دم نوش دارچین به خاطر خاصیت ضد سرفه و بوی خوش آن
 
رایحه درمانی
 
روغن علف چای، زوفا و رازیانه مفید هستند.
 
چند قطره از هرکدام از این روغن های را که داشتید، برای استنشاق از طریق بخور استفاده کنید. چند قطره روغن بادام شیرین  و یا روغن سویا رو روی سینه کودک ماساژ دهید.
 
بنابر گزارش پژوهشکده گیاهان دارویی، دستمالی را در روغن رازیانه یا زوفا یا اکالیپتوس  بخیسانید و کنار بالش کودک و یا نزدیک سر او روی تخت کودک قرا دهید، تا در طول شب به آن امکان تنفس بهتری بدهد.
 
منابع: کتاب معجزه گیاهان دارویی در درمان کودکان. تالیف شربوکارولین، ترجمه فاطمه سادات میر حبیبی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار