علائمی که دارید اما باورتان نمی‌شود از تیروئید است
کد خبر: ۲۵۲۵۹۹
تاریخ انتشار: 2022 August 06    -    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
تیروئید یک غده بسیار مهم در بدن انسان است. محل آن زیر گلوست و با ترشح هرمونی سوخت و ساز بدن را تنظیم می‌کند. روزگاری کسانی که غده درشتی در زیر گلو در می‌آوردند و به آن گواتر می‌گفتند را بیماری تیروئیدی می‌دانستند. این در حالی‌ است که با افزوده شدن ید به نمک میزان ابتلا به این بیماری که در گذشته غم‌باد صدایش می‌کردند کم شده.

آنچه باید درباره تیروئید بدانید؛ علائمی که دارید اما باورتان نمی‌شود از تیروئید است/ سهل‌انگاری می‌تواند منجر به مرگ شود (فیلم)

آنچه باید درباره تیروئید بدانید؛ علائمی که دارید اما باورتان نمی‌شود از تیروئید است/ سهل‌انگاری می‌تواند منجر به مرگ شود (فیلم)«تابناک با تو» - تیروئید یک غده بسیار مهم در بدن انسان است. محل آن زیر گلوست و با ترشح هرمونی سوخت و ساز بدن را تنظیم می‌کند. روزگاری کسانی که غده درشتی در زیر گلو در می‌آوردند و به آن گواتر می‌گفتند را بیماری تیروئیدی می‌دانستند. این در حالی‌است که با افزوده شدن ید به نمک میزان ابتلا به این بیماری که در گذشته غم‌باد صدایش می‌کردند کم شده. اما تیروئید هنوز مشکلات خاص و خطرناک خودش را دارد.

آنچه مردم درباره تیروئید می‌دانند، به دو دسته تیروئید پرکار و کم‌کار تقسیم می‌شود؛ اما بیماری‌های مربوط به این غده خیلی بیشتر از این‌هاست.

این گزارش را ببینید تا بیشتر در این‌ باره بدانید.

منبع: عصرایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار