بدون خرج اضافه آشپزخانه زیبا داشته باشید
کد خبر: ۲۵۲۵۴۲
تاریخ انتشار: 2022 August 05    -    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
امروزه رنگ کابینت آشپزخانه‌های کوچک بیشتر متمایل به رنگ‌های روشن مانند سفید، کرم یا دیگر رنگ‌های خنثی انتخاب می‌شود تا در ضمن سادگی، آشپزخانه را پرنور نشان دهد. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، استفاده از رنگ‌های سفید و خنثی می‌تواند راه‌حل خوبی برایتان باشد. رنگ خنثی نور را منعکس می‌کند.

بدون خرج اضافه آشپزخانه زیبا داشته باشید

بدون خرج اضافه آشپزخانه زیبا داشته باشید«تابناک با تو» - دوست ندارید پایتان را در آشپزخانه بگذارید چه برسد به اینکه بخواهید در آن آشپزی کنید و با خانواده وقت بگذرانید؟ فکر می‌کنید هیچ راهی غیر از عوض کردن خانه برای حل این مشکل وجود ندارد؟ اشتباه نکنید. در این مطلب به معرفی بهترین رنگ برای دکور آشپزخانه منزل می‌پردازیم.

بهترین رنگ برای دکور آشپزخانه منزل

استفاده صحیح از رنگ، یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های ایجاد تغییر در هر محیطی است. به دلیل اینکه آشپزخانه‌های کوچک گزینه‌های بازسازی محدودی دارند، تغییر رنگ آشپزخانه کوچک، بر نور و روشن‌تر شدن آشپزخانه تاثیرگذار است.

استفاده از رنگ‌های روشن کابینت

امروزه رنگ کابینت آشپزخانه‌های کوچک بیشتر متمایل به رنگ‌های روشن مانند سفید، کرم یا دیگر رنگ‌های خنثی انتخاب می‌شود تا در ضمن سادگی، آشپزخانه را پرنور نشان دهد. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، استفاده از رنگ‌های سفید و خنثی می‌تواند راه‌حل خوبی برایتان باشد. رنگ خنثی نور را منعکس می‌کند و استفاده از آن برای دیوارها، میز پیشخوان، کابینت و سقف، موجب ایجاد یک فضای منسجم بدون مرز می‌شود که به چشم بیننده بزرگ‌تر از ابعاد واقعی می‌رسد. خواندن مقاله چند ایده جذاب برای دکوراسیون آشپزخانه به رنگ سفید پیشنهاد می‌شود.

بدون خرج اضافه آشپزخانه زیبا داشته باشید

رنگ‌آمیزی مجدد کابینت‌های تیره

برای متنوع کردن فضا، می‌توان در کنار رنگ خنثی از چند رنگ ملایم مکمل استفاده کرد. به‌عنوان مثال ترکیب سایه‌های سفید، در کنار هاله رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای یا رنگ چوب این روز‌ها در بسیاری آشپزخانه‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد و رنگ چوب به عمق، گرما و ظرافت آشپزخانه می‌افزاید.

توجه به سبک طراحی برای رنگ آشپزخانه کوچک

نکته مهم دیگر برای رنگ‌آمیزی فضای آشپزخانه کوچک تعیین سبک طراحی است. پیش از رنگ کردن باید سبک آشپزخانه خود را انتخاب کنید. رنگ دیوار‌ها و تناسب آن با رنگ آشپزخانه کوچک مهم است.

معمولا سبک‌های خلوت و مینیمال در آشپزخانه‌های کوچک به‌کار گرفته می‌شود و گرایش به سبک مدرن غالب است. در دکوراسیون مدرن یا سبک معاصر، رنگ سفید جایگاه ویژه‌ای در رنگ دیوار و کابینت‌ها و سقف و ... دارد. سعی کنید دکوراسیون سنتی و استفاده از وسایلی مانند سماور و ... که موجب شلوغی فضای آشپزخانه کوچک می‌شود را حذف کنید و با رنگ‌های روشن به سمت مدرن‌تر کردن فضا بروید.

بدون خرج اضافه آشپزخانه زیبا داشته باشید

ترکیب رنگ دیوار‌ها با کمی رنگ روشن از ایده‌های بهترین رنگ برای دکور آشپزخانه منزل

اگر از آشپزخانه تمام سفید خود خسته شده‌اید، بگذارید رنگ سقف سفید بماند، اما رنگ دیوار‌ها را با رنگ روشن دیگری ترکیب کنید. می‌توانید آن را با رنگ‌های روشن و پاستلی (رنگ‌هایی روشن با ترکیب رنگ سفید) که این روز‌ها مد شده ترکیب کنید. تناژ‌های محبوب در این راستا شامل آبی روشن، کرم، زرد و سبز نعنایی است که برای جذاب‌تر کردن هر چه بیشتر آشپزخانه استفاده می‌شود.

توجه به رنگ وسایل بزرگ در انتخاب بهترین رنگ آشپزخانه کوچک

هنگام انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه‌های کوچک، به جنس کابینت‌ها و میزان بازتاب نور، دستگیره کابینت‌ها و حال و هوایی که می‌خواهید ایجاد کنید، میزان نور طبیعی که در آشپزخانه وجود دارد و چگونگی توزیع رنگ‌ها توجه کنید تا ظاهری ساده ایجاد کنید.

سعی کنید رنگ‌های آشپزخانه کوچک را فقط به دو یا سه رنگ اصلی محدود کنید و حتی رنگ وسایل بزرگی، چون یخچال و لباسشویی را روشن انتخاب کنید تا مانند وسایل سیلور، فضا را گرفته و کوچک نشان ندهد.

سقف و پرده‌های روشن از ایده‌های بهترین رنگ برای دکور آشپزخانه منزل

هرچند در طراحی‌های جدید استفاده از رنگ در سقف هم مرسوم است، اما این مورد برای آشپزخانه‌های کوچک توصیه نمی‌شود. زیرا سقف سفید، آن را بلندتر و فضای آشپزخانه را جادارتر نشان می‌دهد. سقف‌های سفید نور را هم منعکس می‌کنند و اگر در آشپزخانه کوچک‌تان پنجره‌ای دارید که نور طبیعی از آن می‌تابد و سقف‌تان نیز سفید است، بسیار شانس آورده‌اید. سعی کنید جلوی این پنجره را نگیرید و بگذارید نور طبیعی به داخل بتابد. اگر آشپزخانه شما پنجره ندارد، با نور پردازی زیر کابینتی به روشن شدن فضا کمک کنید.

بدون خرج اضافه آشپزخانه زیبا داشته باشید

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار