دستور تهیه مربای پوست هندوانه
کد خبر: ۲۵۲۴۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 August 01    -    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
هندوانه یکی از خوشمزه‌ترین و جذاب‌ترین میوه‌های تابستانی است که می‌تواند تداعی کننده خاطرات تابستان دوران کودکی در خانه مادربزرگ و پدربزرگ‌ها باشد. علاوه براین، این میوه شیرین و آبدار نه تنها می‌تواند شما را از شر گرمازدگی در این روز‌های آتشین تابستانی حفظ کند

چرا سیاره‌ مشتری مانند زحل دارای حلقه‌های بزرگ و درخشان نیست؟اختصاصی تابناک باتو ــ هندوانه یکی از خوشمزه‌ترین و جذاب‌ترین میوه‌های تابستانی است که می‌تواند تداعی کننده خاطرات تابستان دوران کودکی در خانه مادربزرگ و پدربزرگ‌ها باشد. علاوه براین، این میوه شیرین و آبدار نه تنها می‌تواند شما را از شر گرمازدگی در این روز‌های آتشین تابستانی حفظ کند، بلکه می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها ازجمله بیماری‌های کلیوی نیز مفید باشد. اما چیزی که درباره این میوه جالب است آن است که این خواص باورنکردنی را نه تنها در بخش قرمز آن، بلکه در پوست آن نیز می‌توان یافت.

دستور تهیه مربای پوست هندوانه

کنسرو‌های پوست هندوانه، از مربای شیرین پوست هندوانه آمریکای جنوبی تا کنسرو slatko od lubenice صربستان، یکی از کنسرو‌های پرطرفدار در سراسر جهان است. حتی درکشور اوکراین، به ویژه در منطقه Kherson که به دلیل وجود خاک غنی از کربن، به داشتن میوه‌ها و سبزیجات بسیار خوشمزه خود مشهور است، استفاده از هندوانه کامل یک امر معمول است که اغلب با مکعب کردن و خیساندن آن در آهک آن را به یک غذای خوشمزه تبدیل می‌کنند. پس با ما همراه باشید تا با دستور تهیه مربای خوشمزه‌ای از پوست هندوانه بیشتر آشنا شویم.

مواد لازم:

اگر از هندوانه ارگانیک استفاده می‌کنید، بخش سبز پوست هندوانه را نگه دارید. در غیر این صورت، قسمت بیرونی سبز را پوست کنده و کمپوست کنید.
۵۰۰ گرم پوست هندوانه
۴۰۰ گرم شکر
۱ قاشق غذاخوری زنجبیل رنده نشده
۱ لیموترش ریز خرد شده یا آب ۳ لیموترش

دستور تهیه:

پوست هندوانه را بشویید و آن را خرد کنید. سپس آن را در قابلمه‌ای با شکر، زنجبیل و لیموترش مخلط کنید. حرارت زیر آن را روشن کرده و مخلوط را هم بزنید تا شکر حل شود. سپس به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت آن را بجوشانید، تا زمانی که مایع تبخیر شود. در انتها مخلوط چسبناک و شبیه مارمالاد ایجاد می‌شود که پوست آن شفاف و بسیار نرم است. مربای شما آماده است!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
0
1
مربا فقط گیلاس و البالو به یاد روزهای و فور نعمت و ارزانی این مملکت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار