نوشیدن آب گرم به صورت ناشتا چه خاصیت‌هایی دارد؟
کد خبر: ۲۵۲۴۱۵
تاریخ انتشار: 2022 August 07    -    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
اگر به سلامت بدن خود اهمیت می‌دهید توصیه می‌کنیم بعد از بیدارشدن از خواب آب گرم مصرف نمایید در این مطلب به خواص نوشیدن ناشتا آب گرم پرداخته ایم. مصرف آب گرم آن هم به صورت ناشتا بسیار توصیه شده است، زیرا طبق تحقیقات این عمل می‌تواند اثرات مثبتی بر سلامت بدن داشته باشد در این مطلب همراه ما شوید تا درباره خواص نوشیدن ناشتا آب گرم بخوانید.

نوشیدن آب گرم به صورت ناشتا چه خاصیت هایی دارد؟

نوشیدن آب گرم به صورت ناشتا چه خاصیت هایی دارد؟«تابناک با تو» - اگر به سلامت بدن خود اهمیت می‌دهید توصیه می‌کنیم بعد از بیدارشدن از خواب آب گرم مصرف نمایید در این مطلب به خواص نوشیدن ناشتا آب گرم پرداخته ایم.

مصرف آب گرم آن هم به صورت ناشتا بسیار توصیه شده است، زیرا طبق تحقیقات این عمل می‌تواند اثرات مثبتی بر سلامت بدن داشته باشد در این مطلب همراه ما شوید تا درباره خواص نوشیدن ناشتا آب گرم بخوانید.

نوشیدن ناشتا آب گرم

ناشتا آب گرم بخورید تا به ۶ نتیجه خوب برسید

صبح بعد از بیدار شدن، اولین نوشیدنی که بسیاری از ما می‌خوریم یک فنجان چای داغ یا قهوه است، زیرا اعتقاد بر این است که این نوشیدنی کمک می‌کند تا طی روز بدن انرژی داشته باشد؛ اگر هم آب بخوریم اغلب آب سرد است (dot) تصویر ناشتا آب گرم بخورید تا به ۶ نتیجه خوب برسید.

اما از دیدگاه طب هندو یا آیورودا بهتر است که ناشتا آب گرم بخوریم، زیرا بیماری‌های متعددی را از بین می‌برد و مزیت‌های فراوانی دارد که در این مطلب به نقل از «ام اس ان» به بخشی از آن می‌پردازیم.

نوشیدن آب گرم به صورت ناشتا چه خاصیت هایی دارد؟

به روند هضم کمک می‌کند

بسیاری از ما بعد ازغذا آب سرد می‌خوریم در حالی که بهتر است به جای آب سرد، آب گرم بخورید تا غذا بهتر هضم شود.

یبوست را برطرف می‌کند

برخلاف آب سرد، نوشیدن یک لیوان آب گرم اول صبح باعث حرکت راحت روده می‌شود ویبوست را کاهش می‌دهد.

درمان گلو درد با آب گرم

آب گرم یکی از بهترین نوشیدنی‌های طبیعی برای برطرف کردن گلودرد است. آب گرم کمک می‌کند تا خلط دستگاه تنفسی ازبین برود و درنتیجه گلو به سرعت صاف شود.

درد قاعدگی را تسکین می‌دهد

با ایجاد اثر تسکین دهنده در عضلات شکمی، جریان خون را تقویت و درد را برطرف می‌کند.

به سم‌زدایی کمک می‌کند

نوشیدن یک لیوان آب گرم به طور ناشتا، سموم بدن را دفع می‌کند. آب گرم در مقایسه با آب سرد کمک می‌کند تا مولکول‌های درشت سریع‌تر شکسته شود.

در کاهش وزن مؤثر است

نوشیدن آب گرم به طور ناشتا برای افرادی که قصد کم کردن وزن دارند، بسیار مفید است. زیرا میزان سوخت وساز بدن را بالا می‌برد و درنتیجه کالری بیشتری می‌سوزد و وزن کاهش پیدا می‌کند.

نوشیدن آب گرم به صورت ناشتا چه خاصیت هایی دارد؟

درباره خواص نوشیدن آب گرم بیشتر بدانید

نوشیدن آب گرم درمان طبیعی خوبی برای گرفتگی بینی محسوب می‌شود. آب گرم به پاکسازی حفره‌های بینی کمک می‌کند.

افرادی که یک رژیم غذایی سخت و برنامه ورزشی منظم را برای کاهش وزن دنبال می‌کنند می‌توانند از فواید نوشیدن آب گرم به جای آب سرد بهره‌مند شوند. آب گرم دمای مرکزی بدن را افزایش می‌دهد که این شرایط نرخ سوخت و ساز را افزایش می‌دهد.

نوشیدن آب گرم می‌تواند به پاکسازی بدن از طریق تخلیه سموم مضر کمک کند. هنگامی که چند لیوان آب گرم در روز می‌نوشید، این کار به افزایش دمای بدن منجر می‌شود. از این رو میزان تعریق برای خنک‌سازی بدن افزایش می‌یابد. تعریق به تخلیه سموم از بدن کمک می‌کند.

نوشیدن آب گرم برای پوست نیز خوب است. این کار به حذف سموم و دیگر ناخالصی‌ها از بدن کمک می‌کند.

نوشیدن آب گرم پیش از به تختواب رفتن می‌تواند به بهبود خواب کمک کند. آب گرم دمای داخلی بدن را افزایش می‌دهد که این شرایط به آرامش و شل‌شدن بدن، آرامش اعصاب و احساس خواب آلودگی و آرامش کمک می‌کند.

منبع: پرشین وی

برچسب ها: آب ، ناشتا ، اب گرم ، خاصیت ، بیدار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار