مشهورترین انسان‌های تاریخ با دستاوردهای تکرارنشدنی
کد خبر: ۲۵۱۹۶۹
تاریخ انتشار: 2022 July 28    -    ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
آیا تا به حال کار غیرعادی انجام داده‌اید که معتقد باشید شما در دنیا تنها فردی هستید که این کار را انجام داده‌است؟ این اتفاق جالب در مورد برخی از انسان‌ها افتاده است. افرادی در طول تاریخ دستاوردهای تکرار نشدنی داشتند؛ مانند تنها فردی که از زندان الکاتراز فرار کرد یا تنها بازمانده یک فاجعه فضایی!

با این ترفندهای ساده و کاربردی ۱۰ سال جوان تر به نظر می رسید«تابناک با تو» - ایا تا به حال کار غیرعادی انجام داده‌اید که معتقد باشید شما در دنیا تنها فردی هستید که این کار را انجام داده‌است؟ این اتفاق جالب در مورد برخی از انسان‌ها افتاده است. افرادی در طول تاریخ دستاوردهای تکرار نشدنی داشتند؛ مانند تنها فردی که از زندان الکاتراز فرار کرد یا تنها بازمانده یک فاجعه فضایی!

در ادامه این مطلب جذاب با ۱۰ نمونه از مشهورترین انسان‌های تاریخ و دستاوردهای تکرار نشدنی آنها آشنا می‌شویم.

۱- فردی که هم برنده جایزه نوبل و هم برنده جایزه ایگ نوبل شد!

مشهورترین انسان‌های تاریخ با دستاوردهای تکرارنشدنی

جایزه نوبل برای قدردانی از افرادی است که بیشترین سود را برای بشریت به ارمغان آورده‌اند. جایزه نوبل در تعدادی از زمینه‌های علمی و علوم انسانی اعطا می‌شوند.

اما جایزه ایگ نوبل به دستاوردهای عجیب و غریبی اعطا می‌شود که با وجود عجیب به نظر رسیدنشان، نیازمند تحقیقات گسترده و سخت‌کوشی هستند. در زندگی واقعی بعید است که این دو جایزه به یک نفر اعطا شوند؛ اما فردی به نام آندره گیم تنها فردی است که موفق به دریافت هر دو این جایزه‌ها شده‌است.

آندره گیم در سال ۲۰۱۰ جایزه نوبل فیزیک را دریافت کرد. کار او در زمینه جداسازی لایه‌های منفرد از گرافیت بود. گرافن بسیار قوی است و به همین علت ممکن است، در ‌آینده برای ساختن چیزهای زیادی کاربردی باشد.

گیم در سال ۲۰۰۰ میلادی نیز جایزه ایگ نوبل را برای دستاوردی معروف به قورباغه پرنده دریافت کرد. درواقع آزمایش او بر دیامغناطیس متمرکز بود. میدان‌های مغناطیسی در شرایط خاص، توانایی نگه‌داشتن مواد دیامغناطیس را دارند.

او پی برد که اگر قورباغه‌ای را در آب قرار دهد و از میدان‌های مغناطیسی برای به پرواز درآوردن قورباغه استفاده کند، قورباغه در هوا شناور می‌شود؛ زیرا آب دیامغناطیس است.


۲- تنها فردی که چهار سند اصلی ایالات متحده آمریکا را امضا کرده‌ است.

مشهورترین انسان‌های تاریخ با دستاوردهای تکرارنشدنی

راجر شرمن به «پدر بنیانگذار ایالات متحده» معروف است. او تنها کسی است که چهار مورد از مهم‌ترین اسناد تاسیس کشور آمریکا را امضا کرده است؛ یعنی سند انجمن قاره، اعلامیه استقلال، اساسنامه کنفدراسیون و قانون اساسی.

شرمن وکالت را آغاز کرد و سپس قاضی دادگاه عالی در ایالت کنتیکت شد و به زودی وارد سیاست شد. او توسط بسیاری از بنیانگذاران دیگر تحسین شد و زندگی خودش را وقف ملت آمریکا کرده بود.


۳- جان پل اسکات، تنها فراری زندان الکاتراز است!

مشهورترین انسان‌های تاریخ با دستاوردهای تکرارنشدنی

الکاتراز برخی از بدنام‌ترین جنایتکارهای تاریخ را در خود جای داده بود و به غیرقابل گریز بودن شناخته می‌شد. چندین زندانی در طول تاریخ برای فرار از این زندان تلاش کردند؛ مانند برادران آنگلین و فرانک موریس که احتمالا بعد از خارج شدن از جزیره در آب غرق شدند. تنها یک نفر موفق به فرار از این زندان شد و زنده ماند.

جان پل اسکات در سال ۱۹۶۲ میلادی از زندان الکاتراز فرار کرد و در نزدیکی پل گلدن گیت بسیار خسته و در حال مرگ به ساحل رسید. در نهایت او موفق شد به سانسفراسیسکو برسد و داستان زندگی خود را برای دیگران تعریف کند.


۴- کتی سالیوان هم به عمیق‌‌ترین قسمت دریا و هم به فضا رفته است.

مشهورترین انسان‌های تاریخ با دستاوردهای تکرارنشدنی

کتی سالیوان در سال ۱۹۴۸ میلادی، اولین زنی بود که به پیاده‌روی فضایی رفت. از آن پس تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۷۲ زن به فضا رفتند.

کتی سالیوان در سال ۲۰۲۰ میلادی، هفت مایل در اعماق دریا سفر کرد. او اولین زنی بود که به این دستاوردهای شگفت‌انگیز رسید. اینکه چرا سالیوان به اکتشاف در اعماق دریا و فضا پرداخته است به مسئله درک جهان مربوط می‌شود. بر طبق گفته سالیوان، او می‌خواهد جهان اطراف خود را تا حد ممکن ادراک کند.


۵- تنها فردی که برای بازی در یک نقش، برنده دو جایزه اسکار شد.

مشهورترین انسان‌های تاریخ با دستاوردهای تکرارنشدنی

هارولد راسل کهنه سرباز جنگ جهانی دوم بود که در سال ۲۰۰۲ میلادی درگذشت و فقط ۵ نقش در طول عمر خود بازی کرد. یکی از نقش‌های او در فیلمی به نام «بهترین سال‌های زندگی ما» بود. راسل در سال ۱۹۴۶ برای بازی در این نقش، دو جایزه اسکار دریافت کرد. او تنها فرد در طول تاریخ است که به این موفقیت دست یافت.

اولین جایزه او بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بود؛ اما جایزه دوم کمی غیر عادی بود. به او جایزه‌ای افتخاری به علت «کمک رساندن به جانبازان جنگ از طریق فیلم‌های سینمایی» اعطا شد.


۶- پیتر سیبولد، تنها بازمانده یک فاجعه فضایی است.

مشهورترین انسان‌های تاریخ با دستاوردهای تکرارنشدنی

پیتر سیبولد، مردی بسیار خوش‌ شانس در میان مشهورترین انسان‌های تاریخ محسوب می‌شود. او به طور معجزه‌آسایی از فضا به زمین سقوط کرد؛ اما زنده ماند.

سیبولد، خلبان آزمایشی برای سفینه فضایی ویرجین گالاکتیک بود. سفینه او در ارتفاع تقریبا ۱۵ کیلومتری در هوا شکست. صندلی او قبل از مستقر شدن چتر نجات با سرعت نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به بیرون پرتاب شد.

کمک خلبان سیبولد از این حادثه جان سالم به در نبرد و در گذشت. خود سیبولد نیز هنگام سقوط هوشیاری‌اش را از دست داد؛ اما وقتی به زمین رسید به هوش آمده بود و حتی با انگشت شست خود به مردم علامت می‌داد که حالش خوب است.


۷- ماری کوری تنها فردی که در دو زمینه علمی برنده جایزه نوبل شد.

مشهورترین انسان‌های تاریخ با دستاوردهای تکرارنشدنی

ماری کوری جزو مشهورترین انسان‌های تاریخ است. او اولین جایزه نوبل خود را در سال ۱۹۰۳ دریافت کرد. او و همسرش به خاطر کار با پرتوها جایزه نوبل فیزیک را دریافت کردند. ماری کوری معمولا با این جایزه در بین مردم مشهور است. حتی واحدی که برای اندازه‌گیری تابش استفاده می‌شود، کوری نام دارد.

اما این تنها موفقیت او در حرفه‌اش نبود. در سال ۱۹۱۱ میلادی، ماری کوری دومین جایزه نوبل خود را دریافت کرد. این جایزه در حوزه علم شیمی و برای کشف عناصر رادیوم و پولونیوم بود.


۸- تنها فردی که بعد از مرگ، مدال طلای المپیک را به دست آورد!

مشهورترین انسان‌های تاریخ با دستاوردهای تکرارنشدنی

آرهیچون (Arrhichion) ورزشکار یونان باستان در حین مسابقه درگذشت و در عین حال قهرمان المپیک شد. آرهیچون یک پانکریست بود. پانکریشن، نوعی ورزش رزمی خشن و قدیمی  MMA بود که ترکیبی از بوکس و کشتی بود. مرگ ورزشکاران پانکریست به علت خشن بودن این ورزش، قابل پیش‌بینی بود.

گفته می‌شود آرهیچون در دو بازی قبلی المپیک پیروز شده بود. در سومین مسابقه، حریف در حال خفه کردن او بود و در مقابله آرهیچون پای رقیب خود را شکست و او را ناچار به شکستن مقاوت خود کرد. این کار آرهیچون را پیروز مسابقه کرد؛ اما آسیب جدی قبل از این به او وارد شده بود. او با وجود به دست آوردن مدال طلای المپیک بر اثر جراحات جان باخت.


۹- آدام راینر هم یک کوتوله و هم یک غول‌پیکر بود.

مشهورترین انسان‌های تاریخ با دستاوردهای تکرارنشدنی

از نظر پزشکی، کوتولگی یا کوتاه‌ قامتی به عنوان وضعیتی تعریف می‌شود که قد فرد بالغ کمتر از ۱۴۷ سانتی‌متر باشد. آکرومگالی که به نام غول‌پیکری نیز شناخته می‌شود، متضاد کوتاه قامتی است. علائم آکرومگالی ممکن است، در نوجوانی یا حتی اوایل بزرگسالی بروز کنند.

کوتولگی و غول پیکری علائم کاملا متفاوتی دارند و عجیب به نظر می‌رسد که یک نفر هر دو آنها را تجربه کند. آدام راینر فردی بود که هم کوتوله و هم غول‌پیکر بود. او در ۱۹ سالگی تقریبا ۱۴۲ سانتی‌متر بود؛ اما دست و پاهای غیرعادی بزرگ داشت. در سن ۲۱ سالگی رشد قابل توجهی داشت و تا ۱۰ سال دیگر قد او تقریبا به ۲۱۵ سانتی‌متر رسید.

یک تومور در غده هیپوفیز باعث آکرومگالی و افزایش رشد او شده بود. عکس‌هایی که به عنوان راینر در اینترنت وجود دارد، عکس‌های واقعی او نیستند. این عکس‌ها مربوط به مردی به نان باپتیست هوگو است که غول‌پیکر بود؛ اما هرگز کوتوله نبود.


۱۰- جرالد فورد، رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور آمریکا بود؛ اما در انتخابات برنده نشده بود.

مشهورترین انسان‌های تاریخ با دستاوردهای تکرارنشدنی

جرالد فورد نام دیگری است که در میان مشهورترین انسان‌های تاریخ می‌درخشد. او دستاوردهای حیرت‌انگیزی در سیاست آمریکا داشت. او تنها فردی است که ابتدا به سمت معاون رئیس جمهور و سپس ریاست جمهوری آمریکا رسیده؛ اما در انتخابات برای این مشاغل انتخاب نشد.

فورد در سال ۱۹۷۳ میلادی در اوج رسوایی واترگیت، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان بود. در آن زمان معاون رئیس جمهور، اسپیرو اگنیو به علت اتهام فرار مالیاتی و گرفتن رشوه از سمت خود استعفا داد و سپس نیکسون ، فورد را به عنوان معاون رئیس جمهور منسوب کرد.

کمتر از یک سال بعد خود نیکسون از ریاست جمهوری استعفا داد و فورد ترفیع یافت؛ درنتیجه رئیس جمهور شد. او از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶ در این سمت خدمت کرد. فورد بیشتر به دلیل عفو جنایات نیکسون شناخته شده‌است.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار