مانور قدرتِ عروس‌خانم‌ها مقابل مادرشوهر با این ته چین
کد خبر: ۲۵۱۹۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 July 27    -    ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
ته چین هویج پلو یکی از غذاهای سنتی ایرانی می باشد که با دستورهای مختلفی تهیه می گردد. در این مطلب با طرز تهیه ته چین هویج پلو شیک و مجلسی آشنا می شوید. اگر دوست دارید طرز تهیه یک ته چین هویج پلو شیک و مجلسی را یاد بگیرید با این مطلب همراه ما باشید. این ته چین بسیار خوشمزه بوده و می توان در قالب های تک نفره نیز آن را تهیه و در فر طبخ کرد.

مانور قدرتِ عروس‌خانم‌ها مقابل مادرشوهر با این پلو«تابناک با تو» - ته چین هویج پلو یکی از غذاهای سنتی ایرانی می باشد که با دستورهای مختلفی تهیه می گردد. در این مطلب با طرز تهیه ته چین هویج پلو شیک و مجلسی آشنا می شوید.

اگر دوست دارید طرز تهیه یک ته چین هویج پلو شیک و مجلسی را یاد بگیرید با این مطلب با ما همراه باشید. این ته چین بسیار خوشمزه بوده و می توان در قالب های تک نفره نیز آن را تهیه و در فر طبخ کرد.

ته چین یکی از غذاهای سنتی و مجلسی ایرانی می باشد که از دیرباز مورد توجه بوده و جزو غذاهای اصیل کشور به شمار می رود. پای ثابت سفره های ایرانی ته چین ها هستند و یکی از رازهای خوشمزگی آن ها استفاده از ماست غلیظ و چکیده می باشد. ته چین ها معمولا با گوشت مرغ و انواع سبزی تهیه می شوند.

می توانید این ته چین را به راحتی در منزل آماده کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید.

مانور قدرتِ عروس‌خانم‌ها مقابل مادرشوهر با این پلو

مواد لازم

هویج: نیم کیلو

فیله مرغ: سیصد گرم

زرده تخم مرغ: سه عدد

برنج: سه پیمانه

ماست پرچرب: چهار قاشق سوپخوری

پیاز: یک عدد

زعفران دم کرده: دو قاشق سوپخوری

دارچین: یک قاشق مرباخوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

زردچوبه: یک قاشق مرباخوری

کره : پنجاه گرم

روغن: به میزان لازم

مانور قدرتِ عروس‌خانم‌ها مقابل مادرشوهر با این پلو

طرز تهیه ته چین هویج پلو شیک و مجلسی

ابتدا برنج را شسته و حدود نیم ساعت در کاسه ای با کمی آب و نمک بخیسانید. سپس هویج ها را پوست گرفته، شسته و به صورت خلالی خرد کنید.

حالا در تابه ای کمی روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید. بعد خلال های هویج را در روغن سرخ نموده و سپس از روغن خارج کرده و کنار بگذرید.

در ادامه پیاز را پوست گرفته و خلالی خرد نموده و در روغن تفت دهید. بعد فیله های مرغ را هم به قطعات ریز برش زده و به پیازهای تابه اضافه کرده و اجازه دهید تفت بخورد.

جهت مزه دار شد مرغ، کمی نمک، فلفل و زردچوبه به آن اضافه کرده و خوب سرخ نمایید. در انتها کمی زعفران دم کرده اضافه کرده و حرارت را کم کنید. سپس درب تابه را گذاشته و اجازه دهید چند دقیقه ای بپزد. سپس هویج ها را به مرغ در حال پخت اضافه کرده و در صورت لزوم حدود نیم پیمانه آب داخل ظرف ریخته و درب تابه را ببندید.

در حین پختن مرغ و هویج ها برنج را درون ظرف آب جوشی که از قبل برای پخت برنج روی حرارت بوده بریزید و مطابق معمول آبکش نمایید.

در یک کاسه مناسب زرده های تخم مرغ را جدا کرده و با چنگال کمی هم بزنید. سپس زعفران دم کرده و ماست را نیز اضافه کرده و مخلوط نمایید. مایه ته چین در این مرحله آماده می شود.

برنج را درون مایه ته چین ریخته و خوب مخلوط نمایید. ظرفی را که می خواهید در آن ته چین بپزید را کمی چرب کنید. سپس نیمی از مایه برنج را در ظرف ریخته و با پشت قاشق بفشارید تا یکدست شود.

مانور قدرتِ عروس‌خانم‌ها مقابل مادرشوهر با این پلو

سپس مرغ و هویج آماده شده را روی لایه اول برنج ریخته و پهن کنید تا همه سطح برنج را فرا بگیرد. کمی دارچین روی مرغ و هویج پاشیده و سپس بقیه برنج آغشته به مایه ته چین را روی مواد ریخته و با پشت قاشق کمی فشار دهید تا یکدست و متراکم شود.

حالا ظرف مد نظر را روی حرارت ملایم قرار دهید و با ته چنگال یا قاشق چند سوراخ در برنج ایجاد کنید. سپس کره را آب کرده و روی ته چین بریزید. بعد درب ظرف را گذاشته و صبر کنید تا ته چین دم بکشد.

ته چین هویج پلو آماده است. می توانید آن را در یک سینی یا دیس مناسب سر و ته نموده و برش زده و سرو نمایید.

نکات طلایی تهیه ته چین هویج پلو

* می توانید مواد را درون قابل ریخته و روی آن را با فویل پوشانده و در فر قرار دهید.

* اجازه دهید ته چین با حرارت ملایم بپزد.

* در صورت تمایل می توانید کمی شکر به هویج اضافه نموده تا طعم شیرین تری داشته باشد.

* برای تزئین ته چین می توانید از زرشک، پسته، و چند برگ نعناع استفاده کنید.

* دقت داشته باشید که ماست شل و آبکی اصلا برای ته چین مناسب نیست.

* در ضمن به دلخواه می توانید در تهیه ته چین فقط از زرده تخم مرغ استفاده نموده و در صورت تمایل برای چسبندگی بیشتر بافت ته چین، می توانید از تخم مرغ کامل استفاده کنید.

* در میان انواع ته چین ها ته چین هویج پلو یک نوع ته چین شیک و مجلسی است که می توانید آن را در قالب های یک نفره تهیه و درون فر طبخ نمایید.

* این ته چین را می توان برای مهمانی ها و جشن ها به شکل فینگر فود نیز تهیه کرد.

* این غذای سنتی با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود.

برترین‌ها

برچسب ها: قدرت ، مانور ، غذا ، پلو ، مادرشوهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
France
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
0
0
به نظر من مهمترین و اصلی ترین ویژگی هر غذا این است که قابل خوردن باشد, بقیه مسائل جزئی هستند و مهم نیستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار