شایع‌ترین علائم زیرسویه‌های BA.۴ و BA.۵ اومیکرون
کد خبر: ۲۵۱۷۸۸
تاریخ انتشار: 2022 July 26    -    ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
بر اساس اعلام مرکز پیشگیری از بیماری‌ها CDC، زمان نهفته یا انکوباسیون از زمان آغاز ورود ویروس تا بروز علائم کمتر از سویه‌های دیگر کرونا شده. انتظار می‌رود ظرف ۳ تا ۴ روز علائم را بعد از مواجهه با شخص بیمار پیدا کنید، البته در بعضی افراد ممکن است این دوره زمانی تا ۱۰ روز هم طول بکشد.

شایع‌ترین علائم زیرسویه‌های BA.۴ و BA.۵ اومیکرون (کرونا)

شایع‌ترین علائم زیرسویه‌های BA.۴ و BA.۵ اومیکرون (کرونا)«تابناک با تو» - بر اساس اعلام مرکز پیشگیری از بیماری‌ها CDC، زمان نهفته یا انکوباسیون از زمان آغاز ورود ویروس تا بروز علائم کمتر از سویه‌های دیگر کرونا شده.

انتظار می‌رود ظرف ۳ تا ۴ روز علائم را بعد از مواجهه با شخص بیمار پیدا کنید، البته در بعضی افراد ممکن است این دوره زمانی تا ۱۰ روز هم طول بکشد.

۱- گلودرد

البته در زیرسویه‌های دیگر اومیکرون هم گلودرد دیده می‌شد، در سویه‌های جدید، یعنی BA.۴ و BA.۵ گلودرد شدید است و بیمار ممکن است ناراحتی گلو را به صورت عدم توانایی بلع، خشکی بیش از حد، خارش و احساس تورم در گلو هم بیان کند.

۲- خستگی و بدن درد شدید

این دومین علامت شایع در BA.۴ و BA.۵ است و در ۸۰ درصد بیماران دیده می‌شود.

شایع‌ترین علائم زیرسویه‌های BA.۴ و BA.۵ اومیکرون (کرونا)

۳- کاهش بویایی و چشایی

سویه‌های قبلی اومیکرون این علامت را کمتر داشتند. اما در BA.۴ و BA.۵ کاهش بویایی و چشایی بیشتر دیده می‌شود.

۴- احساس پری یا احتقان سینوس‌های و سردرد

این علامتی است که به صورت شدید احساس می‌شود. حتی اگر سابقه سینوزیت دارید، در صورت عود بدون دلیل احتقان ویروس، باید درمان علامتی را شروع کنید.

به صورت کلی علائم زیرسویه‌های BA.۴ و BA.۵ نسبت به زیرسویه‌های قبلی اومیکرون شدیدتر است.

در ضمن احتمال ابتلای بیمارانی که بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی دارند یا سالخورده هستند، بیشتر از دیگران است.

نکته: علائم گوارشی در کودکان هم ممکن است به علت ابتلا با کرونا باشد و در بزرگسالان هم احتمالش است.

پس به صورت ساده با توجه به شیوع کرونا، گلودرد‌ها و مشکلات سینوس و خستگی را به چیز‌هایی مانند سرماخوردگی و زیر کولر خوابیدن و گرمازدگی ساده نسبت ندهید و از ابتدا فرض کنید که مبتلا به کرونا شده‌اید.

عمده‌ترین درمان‌های کرونا هم استراحت و مصرف مایعات و درمان علامتی علائم و قرنطینه خانگی هستند. مگر اینکه علائم خطری مانند تب بالا که به تب‌بر کنترل نمی‌شود، مشکلات تنفسی، کاهش فشار خون، نداشتن اشتها و عدم تحمل غذا رخ بدهند.

منبع: یک پزشک

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار