هنگام ابتلا به اسهال چه غذاهایی بخوریم؟
کد خبر: ۲۵۱۶۳۶
تاریخ انتشار: 2022 July 24    -    ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
اسهال یک وضعیت ناراحت کننده است و اغلب افراد، هر از گاهی به آن دچار می‌شوند. اما اگر زیاد به اسهال دچار می‌شوید، پس می‌دانید که خوردن غذا معمولا آخرین چیزی است که به ذهن شما می‌رسد. با این حال، در برخی مواقع، شما دچار کمبود انرژی خواهید شد و کارشناسان معتقدند که به محض اینکه احساس نیاز کردید، باید غذای جامد بخورید.

هنگام ابتلا به اسهال چه غذاهایی بخوریم؟

هنگام ابتلا به اسهال چه غذاهایی بخوریم؟«تابناک با تو» - اسهال یک وضعیت ناراحت کننده است و اغلب افراد، هر از گاهی به آن دچار می‌شوند. اما اگر زیاد به اسهال دچار می‌شوید، پس می‌دانید که خوردن غذا معمولا آخرین چیزی است که به ذهن شما می‌رسد. با این حال، در برخی مواقع، شما دچار کمبود انرژی خواهید شد و کارشناسان معتقدند که به محض اینکه احساس نیاز کردید، باید غذای جامد بخورید.

در صورت ابتلا به اسهال چه غذا‌هایی مصرف کنید؟

هنگام ابتلا به اسهال چه غذاهایی بخوریم؟

پزشکان خوردن وعده‌های غذایی کم حجم و سبک و پرهیز از غذا‌های چرب یا تند را توصیه می‌کنند. در دستورالعمل‌های رسمی پزشکان می‌گویند که غذا‌های شور، بیشترین کمک را می‌کنند. غذا‌های مناسب که در این دوران می‌توانید مصرف کنید، سیب زمینی، برنج، موز، سوپ و سبزیجات آب پز هستند.

هنگام ابتلا به اسهال چه غذاهایی بخوریم؟

کارشناسان می‌گویند که شما باید غذا‌هایی بخورید که مدفوع شما را سفت‌تر می‌کند؛ غذا‌هایی مانند: برنج، پاستا، سیب زمینی بدون پوست، بیسکویت کراکر خشک، مرغ، گوشت گاو، ماهی و تخم مرغ همزده. با این حال، پزشکان می‌گویند که اگر اشتهای خود را از دست داده اید، نیازی به خوردن ندارید، اما باید به نوشیدن مایعات فراوان ادامه دهید. نوشیدن مایعات، به شما کمک می‌کند از کم آبی بدن جلوگیری کنید. شما باید جرعه‌های کوچک و مکرر آب بنوشید.

هنگام ابتلا به اسهال چه غذاهایی بخوریم؟

در حالت ایده آل، بزرگسالانی که با این عارضه دست و پنجه نرم می‌کنند باید مقدار زیادی مایعات حاوی آب، نمک و شکر بنوشند. می‌توانید آب مخلوط با آبمیوه یا آب سوپ بنوشید و اگر مایعات کافی مصرف می‌کنید، ادرار شما باید زرد روشن یا تقریباً شفاف باشد.

هنگام ابتلا به اسهال چه غذاهایی بخوریم؟

اگر بتوانید خود را به داروخانه برسانید، ممکن است داروساز محلول آبرسان خوراکی ORS، برای جلوگیری از کم آبی را به شما پیشنهاد دهد. این محلول‌ها معمولاً در یک ساشه و بدون نسخه در دسترس هستند. اگرچه همیشه مهم است که برچسب آن‌ها را بخوانید. بیشتر اوقات آن‌ها در آب حل می‌شوند و به جایگزینی نمک، شکر و سایر مواد معدنی مهمی که در هنگام مدفوع از بین می‌روند، کمک می‌کنند.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار