ابزار واقعیت مجازی اپل که تغییر دکوراسیون را آسان می‌کند
کد خبر: ۲۵۱۱۷۸
تاریخ انتشار: 2022 August 03    -    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
به لطف ویژگی جدیدی اپل که در ماه گذشته معرفی شد، کاربران می‌توانند چیدمان مبلمان یا میز نهارخوری که قصد خرید آن را دارند، پیش از خرید در اتاق خود مشاهده کنند. با استفاده از دستگاه اپل مجهز به LiDAR برای اسکن و گرفتن تصاویر از فضا، همه چیز از مبلمان گرفته تا فرش‌های روی زمین و حتی سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی را می‌توان فوراً پاک کرد و چیز دیگری را جایگزین آن کرد.

ابزار واقعیت مجازی اپل که تغییر دکوراسیون را آسان می‌کند

ابزار واقعیت مجازی اپل که تغییر دکوراسیون را آسان می‌کند«تابناک با تو» - به لطف ویژگی جدیدی اپل که در ماه گذشته معرفی شد، کاربران می‌توانند چیدمان مبلمان یا میز نهارخوری که قصد خرید آن را دارند، پیش از خرید در اتاق خود مشاهده کنند. با استفاده از دستگاه اپل مجهز به LiDAR برای اسکن و گرفتن تصاویر از فضا، همه چیز از مبلمان گرفته تا فرش‌های روی زمین و حتی سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی و پریز‌های روی دیوار را می‌توان فوراً پاک کرد و چیز دیگری را جایگزین آن کرد.

یکی از جذاب‌ترین کاربرد‌های واقعیت افزوده این است که به کاربران اجازه می‌دهد تا پیش نمایش دکوراسیون جدید را در یک فضا مشاهده کنند.

به لطف ویژگی جدیدی اپل که در ماه گذشته معرفی شد، کاربران می‌توانند چیدمان مبلمان یا میز نهارخوری که قصد خرید آن را دارند، پیش از خرید در اتاق خود مشاهده کنند. این ویژگی یک API جدید سوئیفت به نام RoomPlan است که از ARKit اپل و آیفون یا آیپد با دوربین و LiDAR (مخفف Light Detection and Ranging) بهره می‌برد.

این اسکنر به راحتی می‌تواند نقشه‌های سه بعدی دقیقی از پنجره ها، درها و حتی مبلمان‌های مختلف ایجاد کند. سپس می‌تواند مبلمان را با مبلمان دلخواه دیگری که قصد خرید آن را دارید، جایگزین کند. ماه گذشته در رویداد WWDC 2022، اپل این API جدید را با ویدئویی معرفی کرد. این شرکت در این ویدئو نشان داد که API RoomPlan چگونه در تلفن همراه استفاده می‌شود و چه کاربردی دارد.

استفاده از واقعیت افزوده برای پیش نمایش یک مبلمان جدید در یک اتاق پیش از خرید، ایده جدیدی نیست. Ikea سال‌هاست که این کار را از طریق اپلیکیشن‌های موبایل خود انجام می‌دهد. ماه گذشته نیز سازنده مبلمان سوئدی ابزار طراحی جدیدی را معرفی کرد که می‌تواند تصویر ثابتی از یک اتاق را با انواع مبلمان‌های موجود ایجاد کند. این ابزار قادر است مبلمان موجود را حذف کرده و مبلمان دلخواه را بصورت مجازی جایگزین کند.

این ابزار ارتقای جالبی محسوب می‌شود، اما فاقد قابلیت‌های تعاملی برای حرکت در فضاهای خالی و دیدن مبلمان اضافه شده از زوایای مختلف می‌باشد. با استفاده از RoomPlan API جدید و چند ابزار AR دیگر، به راحتی می‌توان مبلمان موجود در یک فضا را حذف کرده و مبلمان با چیدمان جدید را جایگزین کرد. این ویدئو ابزار واقعیت افزوده جدیدی را نشان می‌دهد که از طریق آن می‌توان به راحتی تمام چیدمان یک اتاق را تغییر داد. با استفاده از دستگاه اپل مجهز به LiDAR برای اسکن و گرفتن تصاویر از فضا، همه چیز از مبلمان گرفته تا فرش‌های روی زمین و حتی سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی و پریز‌های روی دیوار را می‌توان فوراً پاک کرد و چیز دیگری را جایگزین آن کرد.

منبع: فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار